-
Αρχική > Απόψεις > Τουρισμός και Καστορια:(χρειάζεται σχέδιο και στρατηγική)

Τουρισμός και Καστορια:(χρειάζεται σχέδιο και στρατηγική)

Παραδεχθήκαμε  ότι η γούνα σαν πλουτοπαραγωγική πηγή για την Καστοριά υποχώρησε δραματικά.

Όχι ότι σταμάτησαν να υπάρχουν γουναράδες ή αισιόδοξοι επιχειρηματίες που αναμασούν εκείνο το παλιό σύνθημα ‘η γούνα αρρωσταίνει μα ποτέ δεν πεθαίνει’.

Αυτοί πάντα υπήρχαν και θα υπάρχουν μόνο που πλέον ορθώνουν ανάστημα σε έναν κόσμο ο οποίος έχει στραφεί σε νέες ενδυματολογικές συνήθειες.
Παραδεχθήκαμε ότι οι συνεταιρισμοί δεν είναι το φόρτε μας. Κανένας από όσους στήθηκαν στα πλαίσια του νομού δεν πρόκοψε.
Βλέπε ΕΔΗΚΑ, ΑΓΡΟΚΑ, ΓΕΟΚ, ΤΥΡΟΚΟΜΕΙΟ ΕΝΩΣΗΣ, ΣΥΣΚΕΥΑΣΤΗΡΙΟ ΚΑΣΤΑΝΟΥ, ΡΑΦΕΙΟ ΝΕΣΤΟΡΙΟΥ κι ό,τι άλλο. Το μόνο που μας μένει λοιπόν σαν τρόπος εισροής νέου χρήματος στην περιοχή μας είναι ο Τουρισμός. Αλλά ο Τουρισμός είναι μια λέξη που όσο εύκολα προφέρεται, τόσο δύσκολα μεθοδεύεται σαν επιχειρησιακή διαδικασία. Υπάρχουν πολλοί που πιστεύουν ότι το τοπίο και το φυσικό σκηνικό της περιοχής μας από μόνα τους είναι αρκετά να προσελκύσουν κόσμο. Κάνουν λάθος.
Δεν είναι.
Οι τουρίστες περισσότερο από το ‘θέαμα’ ενδιαφέρονται για το ‘βίωμα’. Και το βίωμα δεν το προσφέρει η φύση. Το προσφέρουν οι άνθρωποι. Πιο συγκεκριμένα ομάδες εργασίας, καλά οργανωμένες, που σχεδιάζουν δράσεις, κινήσεις, συμβάντα, παρουσιάσεις, διαμονές, μετακινήσεις, παροχές, συμπεριφορές, τα πάντα.
Σχεδιάζουν αυτό που με μια μόνον κουβέντα αποκαλείται ‘τουριστικό προιόν’. Και μάλιστα το σχεδιάζουν κατά τρόπο που να μεγιστοποιούν την χρονική διάρκεια κατανάλωσης του με σκοπό να παρατείνουν την επίσκεψη των τουριστών και να εκμεταλλεύονται όσο γίνεται περισσότερο τον χρόνο της εδώ παραμονής τους.
Αυτό είναι ένα σημείο στο οποίο η Καστοριά συνεχίζει να αδυνατεί να ανταποκριθεί κατά τον πλέον ενδεδειγμένο τρόπο.
Όταν κατεβάζεις ένα τουριστικό προιόν στην αγορά πρέπει κατ’ αρχάς να έχεις συναίσθηση ότι δεν είσαι ο μόνος που το κάνει. Χιλιάδες άλλες πόλεις, περιοχές, επιχειρήσεις, άνθρωποι έχουν κάνει την ίδια σκέψη με σένα και έχουν τις ίδιες επιδιώξεις. Κατεβαίνεις σε μια άκρως ανταγωνιστική αγορά στην οποία -ΑΝ θέλεις να παραμείνεις και να κερδίσεις- θα πρέπει να προσφέρεις δυο βασικά πράγματα: Ελκυστική διαφορετικότητα και ποιότητα εξυπηρέτησης.
Εμείς βαπτιστήκαμε μόνοι μας τουριστική περιοχή έχουμε εκδηλώσει με σαφήνεια εδώ και καιρό το ενδιαφέρον μας να προσελκύσουμε κόσμο και -ενώ έχουμε κάνει βήματα προς αυτή την κατεύθυνση- κάπου έχουμε βαλτώσει, κάπου έχουμε αρχίσει να χάνουμε τον βηματισμό μας και να μένουμε στα ειωθότα. Τα οποία κάθε άλλο παρά αρκετά φαίνονται να είναι και κάθε άλλο παρά ένα αξιοπρεπές τουριστικό εισόδημα είναι σε θέση να προσφέρουν
. Η Καστοριά αυτή την στιγμή αντιμετωπίζει προβλήματα προσπέλασης. Συνιστά έναν ΑΠΟΜΑΚΡΥΣΜΕΝΟ τουριστικό προορισμό ο οποίος θα πρέπει να γίνει άκρως δελεαστικός στις παροχές του προκειμένου να τραβήξει κόσμο. Χάσαμε την ευκαιρία να βάλουμε το αεροδρόμιο μας στο κομπολόι των αεροδρομίων της Fraport. Το Άκτιον, η Καβάλα, η Θεσσαλονίκη, η Κέρκυρα, τα Χανιά, η Κεφαλονιά, η Κως, η Λέσβος, η Μυτιλήνη, η Μύκονος, η Ρόδος, η Σάμος, η Σαντορίνη, η Σκιάθος, η Ζάκυνθος μπήκαν, εμείς όχι. Με τα νέα διόδια της Εγνατίας καθιστούμε περισσότερο ασύμφορη την προς τα εμάς μετακίνηση από Θεσσαλονίκη.
Ένα ΙΧ για να έρθει και να επιστρέψει θα χρειάζεται πλέον 15,5 ευρώ ΜΟΝΟΝ για διόδια. Για να τα πληρώσει ένας οδηγός θα πρέπει να είναι σίγουρος ότι αυτό που θα ζήσει εδώ θα είναι καλύτερο πάσης προσδοκίας του. Θα είναι? Αυτό που θα πρέπει να βρει εδώ αυτό που θα του προσφέρουμε θα πρέπει να είναι κλάσεις ανώτερο κάθε παρόμοιου πράγματος που μπορεί να βρει αλλού σε πιο κοντινούς του προορισμούς.
Ποιος σχεδιάζει λοιπόν το τουριστικό προιόν της Καστοριάς, με ποια στρατηγική και με ποιες τακτικές? Αν απαντήσει κάποιος αυτή την ερώτηση θα καταλάβει αμέσως γιατί είμαστε εκεί που είμαστε. 
Λεωνίδας Εκιντζόγλου
Top
Enable Notifications OK No thanks