-
Αρχική > Ελλάδα > Black Friday: Το κυνήγι της ευκαιρίας και οι παγίδες

Black Friday: Το κυνήγι της ευκαιρίας και οι παγίδες

Κορυφώνονται σήμερα οι… εορτασμοί αλλά και οι εκδηλώσεις διαμαρτυρίας για τη λεγόμενη «Μαύρη Παρασκευή»,

τον καταναλωτικό θεσμό που εδραιώθηκε και στη χώρα μας και σηματοδοτεί την έναρξη της περιόδου των χριστουγεννιάτικων αγορών.

Φέτος, οι προσφορές ξεκίνησαν στα καταστήματα ήδη από τη Δευτέρα, σε μια προσπάθεια των επιχειρήσεων να δουν… άσπρη μέρα, με τις οργανώσεις καταναλωτών να εφιστούν την προσοχή των πολιτών για τυχόν εξωφρενικές και ενδεχομένως πλασματικές «ευκαιρίες».

Σύμφωνα, πάντως, με έρευνα του ηλεκτρονικού marketplace Picodi ανάμεσα σε καταναλωτές που πραγματοποιούν αγορές μέσω Διαδικτύου, η Black Friday αντιμετωπίζεται ως μια πράγματι καλή ευκαιρία για έξυπνες αγορές.

Το 36% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι θα επωφεληθεί από τις εκπτώσεις που προσφέρονται κατά τη διάρκεια της Black Friday, ενώ το 77% εξοικονομεί χρήματα ειδικά για τα ψώνια της ημέρας. Σύμφωνα με το Picodi, το 62% θα πραγματοποιήσει τις αγορές του αυθόρμητα.

Tο 37% θα αγοράσει 2-3 προϊόντα, ενώ το 32% ενδιαφέρεται να αποκτήσει 5 ή παραπάνω καινούργια προϊόντα. Φέτος, οι άνδρες θα ξοδέψουν περισσότερα χρήματα κατά μέσον όρο από ό,τι οι γυναίκες κατά τη διάρκεια των προσφορών – 244 ευρώ έναντι 205 ευρώ αντιστοίχως. Αξίζει να σημειωθεί ότι το 71% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι πέρυσι κατάφερε να βρει πραγματικές εκπτώσεις τη συγκεκριμένη μέρα.

Πάντως, ενόψει της προωθητικής δράσης Black Friday, η Συνήγορος του Καταναλωτή και διευθύντρια του Ευρωπαϊκού Κέντρου Καταναλωτή Ελλάδας, Αθηνά Κοντογιάννη, δήλωσε (ΑΠΕ) ότι «τυχόν εξωφρενικές προσφορές των ημερών πρέπει να αντιμετωπίζονται με σύνεση και προγραμματισμό».

Για παράδειγμα, μια συνηθισμένη παραπλανητική πρακτική είναι η αναγραφή υψηλών ποσοστών προσφοράς, τα οποία, ενώ παρουσιάζονται ως γενικά ή ότι αφορούν ευρείες κατηγορίες ειδών, στην πραγματικότητα καλύπτουν ελάχιστα προϊόντα-«κράχτες», με τις εκπτώσεις στα υπόλοιπα προϊόντα να είναι πολύ μικρές.

Μια λύση για τους καταναλωτές είναι η προηγούμενη διαδικτυακή αναζήτηση μέσα από τις ιστοσελίδες των καταστημάτων, για σύγκριση τιμών και τον εντοπισμό της πραγματικής ευκαιρίας.

 

 

Έντυπη

Αφήστε μια απάντηση

Top
Enable Notifications OK No thanks