-
Αρχική > Πολιτισμός > Βυζαντινό Αυτοκρατορικό ζεύγος στην Καστοριά!(Φωτογραφίες ρεπορτάζ )

Βυζαντινό Αυτοκρατορικό ζεύγος στην Καστοριά!(Φωτογραφίες ρεπορτάζ )

Απόγονοι του Βυζαντινού αυτοκράτορα Αλεξίου Κομνηνού και της κόρης του Άννας, το αυτοκρατορικό ζεύγος του Οδυσσέα του Καστοριέα και της Ορεστίδας της Καστριώτισσας, βρέθηκαν χθες στον τόπο που λάτρεψαν και μεγαλούργησαν οι ένδοξοι συγγενείς τους.

Θεοδώρα Κωτσοπούλου φωτογραφίες kastoria 365.gr

Συνοδεύονταν από πλήθος αξιωματούχων (στρατηγών, αρχιτεκτόνων, αγιογράφων, πριγκηπισσών, χορηγών) και επαγγελματιών της περιοχής (γουνοποιών, ιδιοκτητών λουτρών, αγιογράφων κ.ά.) και είχαν ως κύρια αποστολή τους την περιήγηση της πόλης, από τα τείχη της μέχρι την ακρόπολη και τις εκκλησιές της. Μελέτησαν την οχύρωσή της, τον τρόπο με τον οποίο αντιμετώπισαν τις ορδές των ξένων κατακτητών και στη συνέχεια εντόπισαν τα σημεία στα οποία ανεγέρθησαν οικίες,καταστήματα και εκκλησίες.

Πολλοί συμπολίτες μας που τους συνάντησαν στους δρόμους της πόλης, εκδήλωσαν της έκπληξή τους, κύρια για την αμφίεση τους, που παρέπεμπε στην ένδοξη εποχή του Βυζαντίου και επιδίωξαν να συζητήσουν μαζί τους. Με χαρά αλλά και περηφάνεια διαπίστωσαν ότι πρωταγωνιστές αυτής της αυτοκρατορικής αποστολής δεν ήταν άλλοι από τους μαθητές της Α’ τάξης του 5ου δημοτικού σχολείου Καστοριάς, συνοδευόμενοι από τους πρωτοπόρους, σε παρόμοιες εκπαιδευτικές δραστηριότητες, δασκάλους τους Γιώργο Τσιάντα και Αργυρώ Γεωργάκη, οι οποίοι επέλεξαν αυτόν τον βιωματικό τρόπο γνωριμίας της πόλης τους.

«Ουσιαστικά μπήκαμε σε μια μηχανή του χρόνου και ταξιδέψαμε στην εποχή των βυζαντινών προγόνων μας προσπαθώντας να σκεφτούμε όπως αυτοί, όταν αποφάσιζαν να χτίσουν την πόλη μας. Δώσαμε ρόλους στα παιδιά, π.χ. οι αρχιτέκτονες έπρεπε να σκεφτούν πού θα χτίσουν τα τείχη, με ποια υλικά, οι στρατηγοί και οι άλλοι αξιωματούχοι την οργάνωση της άμυνας, είδαμε το ρόλο των χορηγών και των αγιογράφων, κτλ. Και θέλαμε όλα αυτά να έχουν την φυσικότητα της εποχής. Γι’ αυτό και προτείναμε στα παιδιά και όσους γονείς μας συνόδευαν να ντυθούν βυζαντινά. Κάτι το οποίο τα ενθουσίασε!» μας δήλωσε ο κ. Τσιάντας. «Είμαστε υπέρ των βιωματικών δράσεων και των πρωτοβουλιών που δίνουν στα παιδιά τη δυνατότητα να αναπτύξουν τη σκέψη τους, να συζητήσουν, να συνεργαστούν και να αποκτήσουν δεξιότητες. Όσο μικρά και αν είναι, μας εκπλήσσουν καθημερινά. Είμαστε υπέρ των δραστηριοτήτων που γίνονται εκτός της σχολικής τάξης, στο πεδίο, εκεί που τα παιδιά μπορούν να μάθουν καλύτερα και να ξεδιπλώσουν τις μεγάλες δυνατότητές τους. Είναι κάτι που το εφαρμόζουμε συνεχώς», πρόσθεσε η κυρία Γεωργάκη.

Το πρότζεκτ που ξεκίνησε από την αρχή της χρονιάς έχει την ένθερμη στήριξη των γονέων των μαθητών, που βρίσκονται στο πλευρό των δασκάλων τους σε ό,τι τους ζητηθεί, όπως και της Συντονίστριας Εκπαιδευτικού Έργου ΠΕΚΕΣ Δυτικής Μακεδονίας Έλενας Ζυγούρη.

Όπως χαρακτηριστικά μας τόνισε μητέρα μαθητή της τάξης: «είμαστε ενθουσιασμένοι με όσα βιώνουν τα παιδιά μας αλλά και εμείς που μαθαίνουμε μαζί τους πράγματα τα οποία αγνούσαμε για την περιοχή μας. Πολλά συγχαρητήρια στους δασκάλους μας για τον τρόπο που σκέφτονται για αυτάκαι τις δραστηριότητες στις οποίες τα εμπλέκουν, που εξάπτουν τη φαντασία και τη δημιουργικότητά τους».

Εμείς από την πλευρά μας να ευχηθούμε να υπάρξουν ανάλογες πρωτοβουλίες και από άλλα σχολεία της περιοχής.

 

    

 

Top
Enable Notifications OK No thanks