ΑΙΤΗΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΚΛΗΣΗ Κ.Υ.Α & ΑΙΤΗΣΗ ΘΕΡΑΠΕΊΑΣ Στην Καστοριά, την 08 Σεπτεμβρίου 2021, εμείς που υπογράφουμε στο τέλος της παρούσας και είμαστε οι γονείς ή και οι ασκούντες την μέριμνα και επιμέλεια των τέκνων μας – ανήλικων μαθητών τάξεων του 2ου Δημοτικού Σχολείου Καστοριάς «Ιφιγένεια Διδασκάλου» (με βάση τον συνημμένο πίνακα) αποτελούντος παρεμπιπτόντως το χρονικά πρώτο επίσημο της πόλης της Καστοριάς πριν την απελευθέρωση, δηλαδή από το 1885 γνωστό ως «Μεγάλη Ελληνική Σχολή» και ως εκ τούτου εξ ορισμού ιστορικό, απευθυνόμαστε στην κυρία Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων κάθε αρμόδιο ή συναρμόδιο, ζητώντας την ανάκληση ή μεταρρύθμιση της ΚΥΑ υπ αριθμ Φ 10/ΜΑ/102319/Δ «ιδρύσεις, καταργήσεις , συγχωνεύσεις κλπ» ΦΕΚ 3897/20-08-2021. Πιο ειδικά, ύστερα από την υπ αριθμ Φ.2/4503/23-10-2020 χωρίς την παραμικρή αιτιολογία ή τεκμηρίωση, πρόταση της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Καστοριάς και την υπ αριθμ 168/2020 απόφαση («γνωμοδότηση») του Δημοτικού Συμβουλίου Καστοριάς που επίσης δεν έχει την παραμικρή αιτιολογία, δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ η πιο πάνω ΚΥΑ, με την οποία, παρά τις προς ημάς σε παραστάσεις μας ως ένωση προσώπων, ρητές διαβεβαιώσεις των υπηρεσιακών παραγόντων που εμπλέκονται, ότι δεν υπήρχε περίπτωση να συμβεί: α) Αποφασίστηκε τόσο η συγχώνευση του 2ου ΔΣ (συνοικία «Ελεούσης») με το 3ο ΔΣ Καστοριάς (συνοικία «Απόζαρι») και κακώς η στέγασή τους στο κτήριο του 3ου ΔΣ για το προκείμενο σχολικό έτος 2021-2022 και β) περιέργως – αντιφατικά, για το ίδιο σχολικό έτος, η συγχώνευση των 2ου Νηπιαγωγείου (που στεγάζεται στην Αγίας Βαρβάρας 13, Καστοριά) και του 7ου Νηπιαγωγείου Καστοριάς που στεγάζεται στο ίδιο κτήριο με αυτό του 7ου Δημοτικού Σχολείου Καστοριάς (συνοικία «Ντουλτσό») Στον ενεστώτα χρόνο, ελλείψει εν ενεργεία διοίκησης του Συλλόγου Γονέων του 2ου Δημοτικού Σχολείου Καστοριάς (λόγω λήξεως της θητείας του τελευταίου εκλεγμένου ΔΣ μέσα στην περίοδο αναστολής λειτουργίας των σχολικών δομών για την πανδημία και την μη διενέργεια των εκλογών) έλκοντες ειδικό έννομο συμφέρον που είναι και εύλογο καθόσον ο συνολικός προσανατολισμός και προγραμματισμός της ζωής μας ευθυγραμμίστηκε με την επί 136 χρόνια παρουσίας πραγματικότητα του 2ου ΔΣ Καστοριάς, και επειδή επίκειται η έναρξη του σχολικού έτους, ο χειμώνας και επιπλέον εκτιμάται ότι θα παρατηρηθεί έξαρση της πανδημίας του κορωνοϊού, ιδιαίτερα μεταξύ των ανηλίκων μαθητών, υποβάλλουμε την παρούσα, αιτούμενοι την ανάκληση, άλλως μεταρρύθμιση της απόφασης που αναφέρεται στην αρχή, ώστε είτε μετά την συγχώνευση των δύο δημοτικών σχολείων είτε χωρίς την συγχώνευση, η έδρα του 2ου δημοτικού σχολείου Καστοριάς να είναι το έως τώρα ιστορικό για την Καστοριά σχολικό κτήριο, για τους κάτωθι νόμιμους, βάσιμους και προπαντός δίκαιους λόγους και όσους επιφυλασσόμαστε να προσθέσουμε νομότυπα ή και να αποδείξουμε περαιτέρω εφ όσον κληθούμε προς τούτο και με την επιφύλαξη κάθε νομίμου δικαιώματός μας: Νομικός λόγος Ρητή συνταγματική κατοχύρωση της υποχρέωσης για αιτιολογία των διοικητικών πράξεων δεν υπάρχει, αν εξαιρεθεί η διάταξη του άρθρου 10 παρ.
1 του Συντάγματος, που υποχρεώνει τις αρχές να απαντούν αιτιολογημένα στις αιτήσεις των πολιτών, διατύπωση από την οποία δεν μπορεί να συναχθεί, ωστόσο, γενικός κανόνας, και του άρθρου 11 παρ. 2 που προβλέπει την απαγόρευση των υπαίθριων συναθροίσεων με αιτιολογημένη απόφαση της αστυνομικής αρχής. Ως συνταγματικό έρεισμα της υποχρέωσης για αιτιολογία αξιοποιείται συνήθως η αρχή του κράτους δικαίου, που κατοχυρώνεται στο άρθρο 25 παρ. 1 του Συντάγματος και ως ειδικότερη πτυχή της η αρχή της νομιμότητας, από τις οποίες απορρέει η αρχή της φανερής δράσης της διοίκησης και της διαφάνειας, ενώ γίνεται σύνδεση με το δικαίωμα δικαστικής προστασίας και προηγούμενης ακρόασης (άρθρο 20 του Συντάγματος), με την αρχή της αξιοκρατίας και σπανιότερα με την αρχή του σεβασμού της ανθρώπινης αξιοπρέπειας (άρθρο 2 παρ. 1 του Συντάγματος). Ωστόσο όλες οι πράξεις και ενέργειες των εγχωρίων φορέων που οδήγησαν στην έκδοση της ανωτέρω ΚΥΑ , έγιναν με καταστρατήγηση των ανωτέρω. Διότι ενώ κατ’ άρθρο 11 παρ. 6 Ν 1966/1991 όπως τούτο ισχύει, ιδρύσεις και μεταβολές στα δημοτικά σχολεία, μεταξύ των οποίων και συγχωνεύσεις, αποφασίζονται όπως και όταν στο νόμο προβλέπεται μετά από γνώμη των Περιφερειακών Διευθυντών Εκπαίδευσης, η οποία υποβάλλεται στον Υπουργό Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων έως το τέλος Νοεμβρίου κάθε έτους, ύστερα από εισήγηση των Διευθυντών Εκπαίδευσης, η οποία εκδίδεται έως το τέλος Οκτωβρίου και η οποία λαμβάνει υπόψη τα ακόλουθα κριτήρια, βεβαιώνοντας και τα αντίστοιχα πραγματικά δεδομένα: α) την οργανικότητα, προκειμένου για σχολικές μονάδες της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης σύμφωνα με τα οριζόμενα στο ν. 1566/1985 (άρθρο 4, παράγραφος 6) β) το υφιστάμενο μαθητικό δυναμικό, καθώς και το προβλεπόμενο για τα επόμενα σχολικά έτη,, γ) τον αριθμό των μαθητών της σχολικής μονάδας που θα προκύψει από τη συγχώνευση, δ) τη συστέγαση στο ίδιο κτήριο ή συγκρότημα κτηρίων σχολικών μονάδων ίδιου τύπου και
ε) τη δυνατότητα στέγασης της σχολικής μονάδας που θα προκύψει από τη συγχώνευση, στ) τον αριθμό των μεταφερόμενων μαθητών, ζ) τις δυνατότητες μεταφοράς των μαθητών, με βάση τη χιλιομετρική απόσταση της μεταφοράς, καθώς και τις ιδιαίτερες γεωγραφικές και κλιματολογικές συνθήκες και η) τις ιδιαίτερες κοινωνικές και δημογραφικές επιπτώσεις, θ) το χρόνο μετακίνησης και την ύπαρξη ή πρόβλεψη μέσων μεταφοράς από και προς τις σχολικές μονάδες δεδομένου ότι κατά κανόνα ο μέγιστος χρόνος της κάθε μετακίνησης δεν θα πρέπει να υπερβαίνει τα τριάντα (30) λεπτά και ενώ οι ανωτέρω υπουργικές αποφάσεις εκδίδονται έως το τέλος Δεκεμβρίου κάθε έτους και ισχύουν από το επόμενο σχολικό έτος, τίποτε από τα ανωτέρω δεν τηρήθηκε. Στην περίπτωσή μας συγκεκριμένα εκτός των άλλων πλημμελειών, η υπουργική απόφαση δεν εκδόθηκε έως 31-12-2020 αλλά εκδόθηκε με αδικαιολόγητη χρονική καθυστέρηση 8 μηνών περίπου (20-8-2021) και ακολούθως δημοσιεύθηκε επίσης καθυστερημένα με αποτέλεσμα την πρόσκληση αιφνίδιων και δυσανάλογα δυσμενών τετελεσμένων σε βάρος μας εν όψει της έναρξης της σχολικής χρονιάς και του επικείμενου χειμώνα στην εποχή της πανδημίας! Και η έκδοση της ΚΥΑ της οποίας ζητούμε την άμεση ανάκληση – ακύρωση ή και μεταρρύθμιση έγινε στην βάση της μη νόμιμης, άλλως αβάσιμης πρότασης του Διευθυντή της Δ.Π.Ε Καστοριάς και της αναιτιολόγητης θετικής γνωμοδότησης του Δημοτικού Συμβουλίου Καστοριά παράτυπα, χωρίς την παραμικρή ουσιώδη αιτιολόγηση. Όπως δε συνάγεται από τα επίσης επισυναπτόμενα υπ αριθμ πρωτ. Φ.2.1/3152/7-9-2021 απαντητική επιστολή και την εκτυπωμένη εισήγηση του Διευθυντή της Δ.Π.Ε Καστοριά που φέρεται να κατατέθηκε ηλεκτρονικά στο πληροφοριακό σύστημα myschool δυνάμει της ΑΠ 136882/ΓΔ4/9-10-2020 εγκυκλίου, η εισήγηση του, έγινε χωρίς αιτιολογία και καμμιά τεκμηρίωση στα κριτήρια του νόμου κατά τα προαναφερόμενα, παρά μόνο υπό τον τίτλο «μικρό μαθητικό δυναμικό και των δύο συγχωνευομένων σχολείων» που δεν είναι κριτήριο, αλλά η αφορμή, και όπου αναφέρεται ότι το 2ο ΔΣ έχει 52 μαθητές και το 3ο ΔΣ 43 και επιπλέον την αναληθή, δήλωση ότι η εισήγηση της Δημοτικής Επιτροπής Παιδείας είναι θετική, ενώ η αλήθεια είναι ότι ήταν αρνητική!! Πιο συγκεκριμένα η εισήγηση του Διευθυντή της ΔΠΕ Καστοριάς δεν περιλαμβάνει την παραμικρή αναφορά στα κριτήρια που τάσσονται από το νόμο και δικαιολογούν την κρίση και εισήγησή του ώστε να έχει έρεισμα στο νόμο όπως και η 168/2020 απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου Καστοριάς που λήφθηκε με βάση την αόριστη και χωρίς αιτιολογία πρόταση της ΔΠΕ Καστοριάς αλλά και την υπ αριθμ 13/2020 εισήγηση της Δημοτικής Επιτροπής Παιδείας που ήταν ΑΠΟΡΡΙΠΤΙΚΗ στην πρόταση της συγχώνευσης – μεταφοράς και όχι θετική (ΟΠΩΣ αναληθώς αναφέρεται στην Πρόταση της ΔΠΕ Καστοριάς) . Σημειωτέον ότι καθώς το 3ο ΔΣ κείται στην βορεινή και παγερή παραλία της Καστοριάς, (με πρόσοψη στο Βίτσι) που είναι παροιμιωδώς γνωστό το δριμύ ψύχος (ασύγκριτο σε σχέση με τις άλλες περιοχές της Καστοριάς και δη αυτή του 2ου ΔΣ), επιπλέον δε, στερείται το 3ο ΔΣ αστικής συγκοινωνίας (σε αντίθεση με το 2ο ΔΣ καθώς σε απόσταση 20 μέτρων υπάρχει στάση με τακτική διέλευση αστικών λεωφορείων), παραβιάστηκε κάθε έννοια καλής άσκησης της διακριτικής ευχέρειας, και της απλής λογικής ακόμη, για τους πιο πάνω λόγους αλλά και διότι: 1. Τα λειτουργικά έξοδα του 3ου Δημοτικού Σχολείου, ιδίως θέρμανσης είναι δυσανάλογα περισσότερα από του 2ου Δημοτικού. 2. Οι μαθητές του 2ου Δημοτικού Σχολείου είναι αριθμητικά περισσότεροι από του 3ου Δημοτικού. Στις συγχωνεύσεις είθισται το «μικρότερο» σχολείο πάει στο «μεγαλύτερο». 3. Η συγχώνευση των σχολείων στην δεδομένη χρονική στιγμή ελάχιστες μόνο εβδομάδες πριν την έναρξη του σχολικού έτους στην έναρξη πιθανού 4ου κύματος πανδημίας που είναι άγνωστο για πόσο ακόμη θα ταλανίζει την χώρα είναι άκαιρη και προκαλεί επιπλέον αναστάτωση και αποσυντονισμό. 4. Οι συγχωνεύσεις σχολείων επιτείνουν την υποβάθμιση της περιοχή μας. Είχαμε ήδη το κλείσιμο του παιδικού σταθμού στην περιοχή του Παλαιού Νοσοκομείου (σε απόσταση 150 μέτρων ) και είναι πασίγνωστο ότι το εσωτερικό της Καστοριάς ερημώνει. Κλείνοντας τώρα και το 2ο Δημοτικό σχολείο πλήττεται ανεπανόρθωτα το παλαιό κέντρο της πόλης. Η περιοχή έχει σχεδόν ερημώσει από επιχειρήσεις και καταστήματα, ας μην ερημώσει και από τις φωνούλες των μικρών παιδιών που έδιναν λίγο χρώμα στην περιοχή και στην γειτονιά του Αγίου Μηνά, δηλαδή της εκκλησίας του πολιούχου της Καστοριάς που έχει συνδεθεί με την ημέρα της απελευθέρωσης. Συνεπώς με βάση το σχετικό κριτήριο για τις ιδιαίτερες κοινωνικές και δημογραφικές επιπτώσεις της μεταβολής, και πάλι υπερτερεί το 2ο Δημοτικό Σχολείο πόσω μάλλον που το 3ο Δημοτικό Σχολείο, είναι πολύ κοντά στο δημαρχείο Καστοριάς (απόσταση 200 μέτρων το πολύ), Τράπεζες και το Δικαστικό Μέγαρο με μεγάλη κίνηση και εμπορική δραστηριότητα και η τυχόν μεταφορά του στο 2ο ΔΣ δεν θα έχει ορατές επιπτώσεις στην κοινωνική και οικονομική δραστηριότητάς του. 5. Μας στέλνετε σε ένα κτήριο όπου ούτως ή άλλως τους χειμερινούς μήνες δεν προαυλίζονται οι μαθητές λόγω κρύου. Σχεδόν ποτέ δεν έχει ήλιο Τώρα ο αριθμός των μαθητών που δεν θα προαυλίζονται και θα παραμένουν στους εσωτερικούς χώρους, υπεδιπλασιάζεται Σύμφωνα με τα υγειονομικά πρωτόκολλα τα παράθυρα πρέπει να ανοίγουν κάθε 15 λεπτά και οι μαθητές να προαυλίζονται σε κάθε διάλλειμα ώστε να ανανεώνεται ο αέρας των αιθουσών. Ποιος θα είναι υπεύθυνος για την αύξηση των πιθανοτήτων να προσβληθούν τα παιδιά μας; ΑΝΤΙΘΕΤΑ το 2ο ΔΣ διαθέτει μεγάλους υπαίθριους χώρους στην ίδια περίφραξη καθώς και ημιυπαίθριο προαύλιο. Επιπλέον ο προσανατολισμός του Σχολείου το ορίζει ως ευήλιο σε όλη την διάρκεια του έτους. 6. Η πρόσβαση στο 3ο ΔΣ είναι δύσκολη από τους περισσότερους μαθητές και η απόσταση αρκετή ώστε να μην μπορεί να γίνει με τα πόδια. Παράλληλα πυκνή κίνηση οχημάτων (λόγω δημαρχείου, τραπεζών, δικαστηρίων, εμπορικών καταστημάτων και υπηρεσιών) περιορίζουν τις δυνατότητες εύκολης μεταφοράς των μαθητών με ΙΧΕ. Ενώ δεν υπάρχει αστική συγκοινωνία και επομένως ούτε αυτό το κριτήριο που τίθεται από το νόμο υπηρετείται. 7. Το 2° Νηπιαγωγείο προβλέπεται από την απόφαση του Δημοτικού συμβουλίου να συγχωνευτεί με το 7ο Νηπιαγωγείο και να στεγαστεί στο κτήριο του 2ου Δημοτικού σχολείου. Και όμως οι γονείς και η Διευθύντρια του 2ου Νηπιαγωγείου ενημερώθηκαν ότι θα συστεγαστούν στο κτήριο του 7ου Ποιος αποφάσισε πριν ψηφιστεί από το Δημοτικό συμβούλιο; Αν μπορεί να αλλάξει τόσο εύκολα ένα ψήφισμα Δημοτικού Συμβουλίου τότε γιατί δεν αλλάζει και η στέγαση του 2ου Δημοτικού σχολείου; Τι παιχνίδια παίζονται στις πλάτες των παιδιών μας; 8. Το σχολείο μας, δηλαδή το 2ο ΔΣ Καστοριάς είναι η μόνη ένδειξη ζωής που έχει μείνει στην περιοχή μας. Έχει υποβαθμιστεί αρκετά το παλιό κέντρο της πόλης, Θα πρέπει η Κυβέρνηση προσπαθεί να σώσει την περιοχή και να προσελκύσει και άλλες δομές στην περιοχή και όχι να καταργείται το Σχολείο.
Για τους λόγους αυτούς Διαμαρτυρόμαστε για τις πράξεις και παραλείψεις αυτών που οδήγησαν στην έκδοση και δημοσίευση της ΚΥΑ της οποίας, ζητούμε την άμεση ανάκληση, άλλως μεταρρύθμισή της με σκοπό να παραμείνει το 2ο Δημοτικό Σχολείο Καστοριάς όπου έως τώρα.
Αρμόδιος δικαστικός επιμελητής παραγγέλλετε να επιδώσει την παρούσα, νόμιμα, εκεί που απευθύνεται προς γνώση για τις νόμιμες συνέπειες, αντιγράφοντας ολόκληρο το κείμενο της παρούσης, την έκθεση επιδώσεις που θα συντάξει. Υπογραφές
Enter
Marianna
Αυτό στάλθηκε με δικαστικό επιμελητή στο υπουργείο Παιδείας.