Ενόψει εκλογών εθνικής κλίμακας και επειδή αρκετοί είναι οι συμπολίτες μας που ενδιαφέρονται να θέσουν υποψηφιότητα σε αυτές, ας κάνουμε μια προσπάθεια να συνοψίσουμε εδώ τις δέκα σπουδαιότερες επικοινωνιακές διδαχές που έχει τεκμηριώσει το απώτερο εκλογικό μας παρελθόν.
Αν λοιπόν είστε υποψήφιοι….
. 1. Διατηρείστε μια ευγενική αλλά και συνετή απόσταση από τους συνυποψήφιους στο ίδιο κόμμα. Μην εμπιστεύεστε τίποτε από όσα λένε και προτείνουν. Το μόνο σίγουρο είναι ότι εύχονται για σας να έχετε την τύχη του Αθανασίου Διάκου…
2. Μη συμμετέχετε σε κοινές δραστηριότητες με τους συνυποψήφιους σας Το πιο πιθανό είναι να στείλετε τις παλιοσειρές ψηλότερα, δίχως να πετύχετε κανένα καλύτερο εκλογικό αποτέλεσμα για τον εαυτό σας.
3. Παρακολουθήστε κατά πόδας την διανομή του προεκλογικού σας υλικού. Αν Η εταιρία διανομής σας δώσει τριψήφιο νούμερο κόστους, αντί να χαρείτε, να ανησυχήστε σφόδρα. Το πιθανότερο είναι πως τα 9/10 του υλικού σας θα οδεύσει προς τους κάδους ανακύκλωσης.
1. Αν κατεβαίνετε μαζί με άλλους σε συνδυασμό, μην αποτολμήσετε να δηλωθείτε ως ανεξάρτητοι ή συνεργαζόμενοι.Οι ψηφοφόροι δεν χωνεύουν υποψήφιους που κρατάνε πισινή και είναι ολίγον από αυτό και ολίγον από το άλλο.
2. Αν βρίσκεστε σε πολιτικά extreme ψηφοδέλτια, μην εκστρατεύετε για ψηφοθηρία σε extreme στέκια. Ούτε του δικού σας χώρου αλλά ούτε των απέναντι. Υπάρχει κίνδυνος να καταλήξετε διόλου εμφανίσιμοι για πολύ καιρό με μπανταρισμένη σας την κεφαλή.
3. Αν πηγαίνετε για ψηφοθηρία σε καφετέριες και σε συλλόγους, είναι αποδοτικότερο να μιλάτε πειστικά, απευθυνόμενοι περισσότερο προς εκείνους που δεν θα σας ψηφίσουν παρά επιβραβευτικά προς εκείνους που θα σας ψηφίσουν.
. Αν δεχθείτε αρνητική κριτική, αρχικά υποχωρήστε, υιοθετώντας το 1/3 από όσα σας καταλογίσουν και ακολούθως αντεπιτεθείτε μεταθέτοντας όλες τις επανορθώσεις σας στο απώτερο μέλλον.
5. Μην υπόσχεστε λαγούς με πετραχήλια. Να μιλάτε περιγράφοντας ένα συγκεκριμένο για τα συμφέροντα της περιοχής και της ομάδας πλάνο ή όραμα, προτάσσοντας κάπου-κάπου και επιφυλάξεις του στυλ ‘αν όλα πάνε καλά’, ‘αν ανταποκριθούν όλα τα μέρη’, ‘αν εξασφαλιστεί η χρηματοδότηση, ‘εφόσον τηρηθούν τα χρονοδιαγράμματα από τους εργολάβους’ κλπ
6. Μην δίνετε βάση σε όσους σας τάζουν μαζικές καταθέσεις ψήφων. Αν κάποιος σας υποσχεθεί 100-1000 ψήφους αφαιρέστε δυο μηδενικά για να είστε κοντά στο τελικό αποτέλεσμα.
7. Μη γράφετε ψέματα, υπερβολές ή κοινοτυπίες στο βιογραφικό σας
. 8. Μη παραγγείλετε εσείς ο ίδιος καμία δημοσκοπική έρευνα. Κάντε καλύτερα την παραγγελία σας έμμεσα, μέσω ενός τρίτου, φερέγγυου προσώπου, με το οποίο όμως δεν μπορεί κάποιος να σας συσχετίσει εύκολα. Οι δημοσκόποι είναι πρωταρχικά επιχειρηματίες και δεν θέλουν με τίποτε να στεναχωρούν τους μόνιμους πελάτες τους. Θα σας πουν παρηγορητικά ψέματα, έστω κι αν χρειαστεί να φτάσουν στα απώτατα όρια του στατιστικού λάθους.
9. Αν κατεβαίνετε με κάποιο από τα μεγάλα κόμματα μη προσπαθήσετε να πείσετε να σας ψηφίσουν δεδηλωμένοι ψηφοφόροι της αντικείμενης παράταξης. Ειδικά εκείνοι που είναι άνω των 65 είναι χαμένος κόπος. Εχουν προαποφασισμένο το τι θα ψηφίσουν ήδη από το 2000.
10. Μην αναλαμβάνετε μελλοντικά γραμμάτια έναντι των ψηφοφόρων σας. Οι εποχές των εύκολων διορισμών έχουν πια παρέλθει ανεπιστρεπτί και η δύναμη των βουλευτών όλο και βαίνει μειούμενη. Καθησυχάζετε τους επίμονους με την διαβεβαίωση «σημειώνω το αίτημα σας» αποφεύγοντας την οποιαδήποτε κουβέντα παραπάνω.