– • Είναι εντυπωσιακό τελικά πως οι Κοζανίτες επιτυγχάνουν κάθε φορά να διορθώνουν και να αναπροσαρμόζουν προς όφελος τους το κάθε γενικό πλάνο ανάπτυξης που σχεδιάζεται για την συνολική μας Περιφέρεια
• Ετσι καθόλου δεν μας εξέπληξε η τροπή που πήρε τελικά το σχέδιο διάσχισης της δυτικής Μακεδονίας από τις τροχιές του Τραίνου.
• Θυμάστε τι προέβλεπε το αρχικό πλάνο επί εποχής ΣΥΡΙΖΑ?
• Δυο γραμμές προέβλεπε.
• Μια προς βορά από Σιάτιστα προς Κοζάνη, Φλώρινα και μετά Σκόπια και μια προς τα ΒΔ από Σιάτιστα προς Καστοριά και μετά ως Αλβανία.
• Ε, αφού τα θυμηθήκατε αυτά τώρα πλέον βγάλτε το κόκκινο στυλό σας και διαγράψτε την δική μας γραμμή.
• Το νέο πλάνο λέει δυο πράματα:
• Πρώτον ότι το τραίνο δεν θα έρθει από τα ανατολικά αλλά από τα νότια και δεύτερον ότι η σιδηροτροχιά στην Σιάτιστα δεν θα σπάσει σε φουρκέτα αλλά θα παραμείνει αιχμή για να ενώσει Σιάτιστα/Κοζάνη/Πτολεμαΐδα/Φλώρινα με Β. Μακεδονία
• Πόση αξιοπιστία και βαρύτητα άραγε μπορούμε να αποδώσουμε στο νέο αυτό πλάνο?
• Πολύ μεγάλη! • Για τον απλό λόγο ότι το υποστηρίζει η ίδια η Περιφέρεια και ο ίδιος ο Περιφερειάρχης. Αυτοί δηλαδή που κρατούν το πουγκί με μπικικίνια.
• Ο σχεδιασμός μιας σιδηροτροχιάς δεν είναι παίξε γέλασε. Απαιτεί εκτεταμένες έρευνες πεδίου, κατάστρωση μελετών και αναλυτικών σχεδίων.
• Κι αυτά κοστίζουν λεφτά.
• Οπότε ο κ. Αμανατίδης το σκέφτηκε από δω το σκέφτηκε από κει και έπραξε το -κατά την κοζανίτικη λογική- αυτονόητο.
• Πρώτον περιόρισε τα έξοδα στον σχεδιασμό ΜΙΑΣ και μόνον γραμμής (η Καστοριά ελεύσεται εις το πυρ το εξώτερον) και δεύτερον ανέλαβε Ο ΙΔΙΟΣ, ως περιφερειακή αρχή, να χρηματοδοτήσει τις αναγκαίες μελέτες για την υλοποίηση της γραμμής Σιάτιστα-Κοζάνη. Αυτό δηλαδή που κανονικά αποτελούσε ευθύνη του ΟΣΕ, η περιφέρεια ΔΜ αναλαμβάνει να το κάνει μόνη της, είτε μετακινώντας πόρους προς αυτή την κατεύθυνση από τα διάφορα εθνικά προγράμματα, είτε αξιοποιώντας τον τοπικό της πόρο.
• Το δε δεύτερο σκέλος της σύνδεσης (αυτό της Κοζάνης-Πτολεμαΐδας) το έκανε πάσα προς μελέτη στην ΔΕΗ, η οποία -λόγω ορυχείων, εργοστασίων κλπ- έχει κάθε λόγο να ενδιαφέρεται για το σιδερένιο άλογο.
• Ετσι, η μεν Σουρδία θα βρεθεί ενωμένη με την κεντρική και νότια Ελλάδα σε χρόνο μηδέν, η δε Καστοριά μας θα εξακολουθήσει να ζει σιδηροδρομικά αποκομμένη από τον υπόλοιπο κόσμο.
• Δεν ξέρω αν εξέπληξε κανέναν αυτή η κατάληξη, εμένα πάντως όχι.
• Αφού μετράω και ξαναμετράω με τα δάκτυλα μου και βλέπω πως πέρασε πολύς καιρός από τότε που είχαμε πολιτικούς ικανούς να διεκδικούν και να επιτυγχάνουν τέτοια πράγματα για λογαριασμό μας…