Καμπάνια «grassroots», που βασίζεται στην αρχή ότι ο πολιτικός αρχηγός πάει ο ίδιος στους πολίτες αντί να έρθουν αυτοί σε αυτόν και μιλάει μαζί τους «χωρίς ενδιάμεσους», ακολουθεί ο πρόεδρος της ΝΔ Κυριάκος Μητσοτάκης. Φανατικός οπαδός αυτής της μορφής εκστρατείας είναι ο εξαιρετικά δημοφιλής Καναδός πρωθυπουργός Τζάστιν Τριντό.
Η άμεση επαφή με τον κόσμο δίνει την ευκαιρία στον πολιτικό αρχηγό να δείξει το ανθρώπινο πρόσωπό του, το οποίο δεν φαίνεται μέσα από τις «φιλτραρισμένες» εμφανίσεις στα ΜΜΕ (δηλώσεις, συνεντεύξεις, Βουλή κ.λπ.).
«Αυτή η σχέση είναι αμφίδρομη. Ακούει τους πολίτες τι έχουν να του πουν και ακούν κι εκείνοι να τους εξηγεί το πρόγραμμα της ΝΔ ή να απαντά σε ερωτήσεις τους, σε μια φιλική κουβέντα», αναφέρουν στελέχη του κόμματος. Χαρακτηριστικές είναι οι σκηνές από το βίντεο που ετοίμασε η στενή ομάδα του προέδρου της ΝΔ, υπό τη Σοφία Ζαχαράκη και την Κύρα Κάπη, από την περιοδεία του στην Πιερία και την Πέλλα. «Του είπα να προσέξει τις επιλογές των νέων προσώπων και μου είπε η αξιοκρατία σε καλύπτει;», είπε ένας ηλικιωμένος. Άλλος του πρότεινε να έχει έτοιμο «έναν “σκελετό” κυβέρνησης με 30-40 ανθρώπους και να βάλει μέσα νέα παιδιά».
«Ασχοληθείτε με το αγροτικό, μας έχουν λιανίσει», διαμαρτυρήθηκε ένας αγρότης. «Πέθανε η αγορά, αυτοί κυνηγούν όποιους δουλεύουν», είπε άλλος. Η καμπάνια αυτή απαντά και στον «ελιτισμό» που χρέωνε το Μαξίμου στον πρόεδρο της ΝΔ. «Εγώ μπορώ και κυκλοφορώ μέσα στον κόσμο. Ο Τσίπρας μπορεί; Είναι απομονωμένος», λέει σε συνομιλητές του ο Κυρ. Μητσοτάκης. Τα όσα άκουσε από τους Μακεδόνες στην περιοδεία του επηρέασαν και την πολιτική θέση που πήρε η ΝΔ απέναντι στο εθνικό θέμα και τα συλλαλητήρια. Στη Βόρεια Ελλάδα θα βρεθεί και πάλι -στην Καστοριά και την Κοζάνη- μέσα στο επόμενο 15ήμερο.