-
Αρχική > Τοπικά νέα > Πρόγραμμα δράσεων Μαρτίου της Δημοτικής Βιβλιοθήκης Καστοριάς

Πρόγραμμα δράσεων Μαρτίου της Δημοτικής Βιβλιοθήκης Καστοριάς

Μάρτης είναι νάζια κάνει…

 

Τετάρτη   7  Μαρτίου 2018, 6.30 το απόγευμα,

Το μικρόβιο της ζήλειας αφήγηση του παραμυθιού και παιχνίδια για την διαχείριση του θυμού με την Ελευθερία Κράτσιου.

Για παιδιά 6-10 χρονών

 

Παρασκευή  9 Φεβρουαρίου 2018, 6.30 το απόγευμα,

Κατασκευές με πηλό  με τους κεραμίστες Δημήτρη Τσίπο και Calra Blasco

Για παιδιά 6 χρονών και άνω

 

Τετάρτη 14 Φεβρουαρίου 2018, 6.30 το απόγευμα,

Μουσικοπαιδαγωγικά παιχνίδια με τον συγγραφέα Βασίλη Αναγνώστου και παρουσίαση του βιβλίου «ο κούκος αηδόνι».

Για παιδιά 6 χρονών και άνω

 Παρασκευή 16 Μαρτίου 6.30 το απόγευμα,

Ταινία animation

Για παιδιά 6 χρονών και άνω

 

Τετάρτη 21  Μαρτίου 2018, 6.00 το απόγευμα,

Με αφορμή το βιβλίο της Εύας Κασιάρου «Ήμουν μόνο ένα παιδί» θα διεξαχθεί

ημερίδα για την σεξουαλική κακοποίηση, σε συνεργασία με το Κέντρο Συμβουλευτικής Γυναικών και το Γραφείο Σχολικών Συμβούλων Α/μιας Εκ/σης Καστοριάς.

Στην αίθουσα Δημοτικού συμβουλίου Καστοριάς

Για εκπαιδευτικούς και γονείς.

 

Πέμπτη  22 Μαρτίου 2018, 9.00 το πρωί

Η συγγραφέας Εύα Κασσάρου μας  παρουσιάζει 2 βιβλία.

Την  κυρία φτούσου σε spa ομορφιάς για Α,Β,Γ τάξη και το

Το ξεχασμένο κλειδί για Ε &ΣΤ τάξη.

 

Παρασκευή  23 Μαρτίου 6.30 το απόγευμα

Επιτραπέζια παιχνίδια για μικρούς και μεγάλους.

Και ταινία για μεγάλους .

Για τις επόμενες δράσεις θα ακολουθήσει νέα ενημέρωση .

 

ΜΑΡΤΙΟΣ  ΜΗΝΑΣ της ΠΟΙΗΣΗΣ

 Για τα σχολεία έχουμε 4 εργαστήρια με θέμα την ποίηση, κάθε Τρίτη και Πέμπτη  οι εκπαιδευτικοί που ενδιαφέρονται δηλώνουν συμμετοχή.

 Ο Μάρτιος είναι ο μήνας της ποίησης και στις βιβλιοθήκες αναρωτιόμαστε τι είναι ένα ποίημα, αναγνωρίζουμε τους ποιητές από τις λέξεις τους και αναζητούμε τη σχέση της ποίησης με τις άλλες τέχνες, και αυτό τον μήνα σας προτείνουμε 4 εργαστήρια.

1η συνάντηση: Αυτό είναι ένα ποίημα

Πως η ποίηση μπορεί να συγκινήσει ένα παιδί στο επίπεδο που  θα βάλει σε λειτουργία μέσα του εκείνους τους μηχανισμούς που σε κάποια μαγική στιγμή θα του αποκαλύψουν πως ζει την ίδια του τη ζωή ποιητικά; Αυτό που θα αναδειχθεί σ’αυτό το εργαστήριο είναι το δικαίωμα κάθε αναγνώστη να προσλαμβάνει το ποίημα ανάλογα με τις αναγνωστικές του ικανότητες. Η χαρά του να αποκρυπτογραφεί τις λέξεις ενός ποιήματος σύμφωνα με τους δικούς του κώδικες κι όχι σύμφωνα με κάποιο φιλολογικό κανόνα ή κάποια φιλολογική προσέγγιση. Ο τρόπος που ακούει τις λέξεις, ο τρόπος που οι λέξεις ερμηνεύονται μέσα του, ο τρόπος που οι εικόνες ενός ποιήματος βάζουν σε κίνηση τις εικόνες που κουβαλάει στη μνήμη του.

Μ’ αυτό τον τρόπο η ποίηση μπορεί να συγκινήσει ένα παιδί.

2η συνάντηση: Η ποίηση και οι άλλες τέχνες

Ένας ποιητής χρησιμοποιεί τις λέξεις όπως τα χρώματα για να ζωγραφίσει εικόνες μέσα στο κεφάλι μας. Στα εικονοποιήματα οι λέξεις ζωγραφίζουν εικόνες πάνω στη σελίδα. Ο ποιητής τακτοποιεί τις λέξεις στο σχήμα του πράγματος στο οποίο αναφέρεται το ποίημα ή με έναν τρόπο που τονίζει τη σημασία του ποιήματος. Αν τακτοποιήσουμε έξυπνα τα γράμματα μιας λέξης, μπορούμε να ζωγραφίσουμε μια εικόνα γι’ αυτή τη λέξη. Σ’ αυτή την περίπτωση τα γράμματα είναι τα χρώματά μας. Μ’ αυτό τον τρόπο μπορούμε να δούμε αλλά και να κατανοήσουμε και να νιώσουμε τις λέξεις με ένα φρέσκο τρόπο.

3η συνάντηση: Οι ποιητές μέσα κι έξω από τη βιβλιοθήκη. Ποίηση παντού!

Τα παιδιά περνάνε χρόνο ξεφυλλίζοντάς τα και καταγράφοντας στίχους που τους αρέσουν, σημειώνοντας κάτω από κάθε στίχο το όνομα του ποιητή, τον τίτλο του ποιήματος και τον τίτλο της συλλογής (αν υπάρχει). Κατόπιν φτιάχνουν κάρτες με τον στίχο που διάλεξαν και τα στοιχεία του ποιητή. Βγαίνοντας αργότερα στην πόλη, κρεμάμε τους στίχους σε πάρα πολλά σημεία. Στόχος είναι να γεμίσει η πόλη με για να κινήσουμε την περιέργεια των κατοίκων  ώστε να τις προσέξουν, να τις διαβάσουν, να γνωρίσουν ποιος ποιητής έγραψε αυτούς τους όμορφους στίχους.

4η συνάντηση: Παιχνίδια με την ποίηση

Όπως μπορούμε να φανταστούμε ένα παιδί μέσα σ’ ένα δωμάτιο να παίζει με τα lego του, να τα συναρμολογεί κάθε φορά σε μια καινούργια φόρμα, έτσι ας φανταστούμε ένα παιδί να παίζει με ποιήματα, στίχους, λέξεις και να τα συναρμολογεί κάθε φορά σε μια νέα εκδοχή. Πολλές είναι οι αφετηρίες και οι αφορμές. Δεν υπάρχει «μεγάλη ώρα της ποίησης». Η ποίηση συμβαίνει συνέχεια γύρω μας. Πολλές φορές ο τρόπος που βάζουμε τις λέξεις τη μια δίπλα στην άλλη για να πούμε κάτι απλό, αποκτά ένα ρυθμό και η φράση θα μπορούσε να γίνει μέρος ενός ποιήματος.

Ας παίξουμε λοιπόν!

Καλό απόγευμα!

Top
Enable Notifications OK No thanks