Η Μαρία Αντωνίου αναφέρθηκε αναλυτικά και διεξοδικά σε όλα τα επί μέρους άρθρα του Νομοσχεδίου,
Η Μαρία Αντωνίου αναφέρθηκε αναλυτικά και διεξοδικά σε όλα τα επί μέρους άρθρα του Νομοσχεδίου, τονίζοντας:
“Είναι πραγματικά απορίας άξιο πως ένα τόσο σημαντικό νομοθέτημα, αντί να έρχεται ξεχωριστά στη Βουλή ως ένα αυτοτελές νομοσχέδιο, υποβαθμίζεται από την Κυβέρνηση και το Υπουργείο, τσουβαλιάζοντας ένα σωρό άσχετες διατάξεις. Μία Κυβέρνηση που νομοθετεί πάντοτε γρήγορα, πρόχειρα και ιδεοληπτικά.
Η Νέα Δημοκρατία είχε πρωτοστατήσει κατά της ενδοοικογενειακής βίας ψηφίζοντας το Ν.3500/2006, ο οποίος περιείχε πρωτοποριακές ρυθμίσεις, καθώς για πρώτη φορά οι διατάξεις του νόμου εφαρμόζονταν και σε μόνιμους συντρόφους εκτός από συζύγους”.
Η ομιλία
Συζητάμε σήμερα στην Ολομέλεια το νομοσχέδιο του Υπουργείου Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων με το οποίο η Βουλή των Ελλήνων καλείται να κυρώσει τη Σύμβαση του Συμβουλίου της Ευρώπης για την Πρόληψη και την Καταπολέμηση της Βίας κατά των Γυναικών και της Ενδοοικογενειακής Βίας, η οποία υπογράφηκε στις 11 Μαΐου 2011 στην Κωνσταντινούπολη, αλλά και να προσαρμόσει και να εναρμονίσει την ελληνική νομοθεσία σε αυτή.
Και είναι πραγματικά απορίας άξιο πως ένα τόσο σημαντικό νομοθέτημα, η συζήτηση του οποίου ξεκίνησε πανηγυρικά με την ομιλία του Πρωθυπουργού στην πρώτη κοινή συνεδρίαση των Επιτροπών την 8η Μαρτίου, Παγκόσμια Ημέρα της γυναίκας, αντί να έρχεται ξεχωριστά στη Βουλή ως ένα αυτοτελές νομοσχέδιο, υποβαθμίζεται από την ίδια την κυβέρνηση και το Υπουργείο, το οποίο τσουβάλιασε σε αυτό ένα σωρό άσχετες διατάξεις.
Αντί να υπάρχει επαρκής χρόνος για να συζητηθεί η Σύμβαση της Κωνσταντινούπολης και να αναδειχθούν οι σημαντικές καινοτομίες τις οποίες εισάγει, το ενδιαφέρον της Κυβέρνησης για τη Σύμβαση φαίνεται ότι περιορίστηκε στο επικοινωνιακό σόου της ομιλίας του Πρωθυπουργού στην Επιτροπή, το οποίο ωστόσο από μόνο του δεν έπεισε κανέναν.
Βλέπετε ο Πρωθυπουργός ολοκληρώνοντας την ομιλία του κατά την Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας και απερχόμενος από το έδρανο επέλεξε να χαιρετίσει μόνο τις γυναίκες συναδέλφους του ΣΥΡΙΖΑ, αγνοώντας επιδεικτικά όλες εμάς στα έδρανα της Νέας Δημοκρατίας. Σε αυτήν την ισότητα των δύο φύλων πιστεύει ο Αλέξης Τσίπρας και η Κυβέρνηση του.
Πάμε όμως τώρα στο νομοσχέδιο και συγκεκριμένα στο Πρώτο Μέρος (Άρθρα 1- 5), τα οποία περιλαμβάνουν πέρα από την Κύρωση της Σύμβασης, τροποποιήσεις του Ποινικού Κώδικα, του Ν. 3500/2006 για την αντιμετώπιση της ενδοοικογενειακής βίας καθώς και λοιπών διατάξεων με σκοπό να εναρμονιστεί η εθνική μας νομοθεσία με τις Διεθνείς Συμβάσεις και τις θέσεις του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων.
Προτού αναφερθώ στη Σύμβαση της Κωνσταντινούπολης και αναδείξω τα κυριότερα σημεία της θα ήθελα να παραθέσω εν συντομία τι προηγήθηκε της σημερινής κύρωσης.
Ως Νέα Δημοκρατία είχαμε πρωτοστατήσει κατά της ενδοοικογενειακής βίας με το Ν. 3500/2006, τον οποίο ψηφίσαμε και ο οποίος περιείχε μάλιστα πρωτοποριακές ρυθμίσεις, καθώς για πρώτη φορά οι διατάξεις του νόμου εφαρμόζονταν και σε μόνιμους συντρόφους εκτός από συζύγους.
Επίσης, ήδη από το 2009 η Γενική Γραμματεία Ισότητας των Φύλων υλοποιεί το «Εθνικό Πρόγραμμα για την Πρόληψη και Καταπολέμηση της Βίας κατά των Γυναικών».
Στο πλαίσιο του προγράμματος αυτού έχουν αναπτυχθεί δράσεις ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης της κοινωνίας αλλά και δράσεις προστασίας των θυμάτων. Ήδη λειτουργεί ένα δίκτυο δομών (γραμμή SOS 15900, συμβουλευτικά κέντρα, ξενώνες κτλ) σε όλη τη χώρα που παρέχει ψυχοκοινωνική στήριξη, νομική συμβουλευτική και φιλοξενία στις γυναίκες που είναι θύματα έμφυλης βίας.
Αλλά και τον Σεπτέμβριο 2014 η τότε Γενική Γραμματέας Ισότητας των Φύλων κ. Βάσω Κόλλια είχε υποβάλει σχετικό ερώτημα στο Νομικό Σύμβουλο του Κράτους, κατά πόσο το Υπουργείο Εσωτερικών, ως ο αρμόδιος φορέας για την ανάπτυξη πολιτικών ισότητας των φύλων είχε αρμοδιότητα να συγκροτήσει ΟΔΕ που θα αναλάβει το έργο της εναρμόνισης του εθνικού δικαίου με τις διατάξεις της Σύμβασης.
Στο μεταξύ συνεδρίαζε άτυπα επιτροπή με Εκπροσώπους των Υπουργείων Εσωτερικών, Δικαιοσύνης, Προστασίας του Πολίτη, Εξωτερικών και φυσικά με εκπροσώπους γυναικείων οργανώσεων. Δυστυχώς δεν προλάβαμε να προχωρήσουμε σε περαιτέρω ενέργειες λόγω της προκήρυξης των εθνικών εκλογών του 2015.
Τα αναφέρω όλα αυτά διότι διέκρινα μία προσπάθεια εκ μέρους της Κυβέρνησης να καπηλευθεί όλες τις προσπάθειες και τις πολιτικές που είχαν αναπτυχθεί για την καταπολέμηση της βίας κατά των γυναικών.
Δεν φτάσαμε από το πουθενά στη σημερινή κύρωση κυρίες και κύριοι συνάδελφοι. Δικός μας είναι ο πρώτος Νόμος που αντιμετώπισε σε πολύ μεγάλο βαθμό την ενδοοικογενειακή βία, έστω και αν χρήζει σήμερα επικαιροποίησης, επί δικής μας διακυβέρνησης έγιναν και όλες οι διεργασίες που προαναφέρθηκαν.
Και επειδή μας κατηγορήσατε κύριε Υπουργέ πως δεν προλάβαμε να φέρουμε την κύρωση της Σύμβασης, επιτέλους κάντε και λίγο αυτοκριτική. Δεν γίνατε χθες Κυβέρνηση, κύριε Υπουργέ.
Έχουν περάσει 3μιση σχεδόν χρόνια, αν δεν το έχετε καταλάβει. Αν το ενδιαφέρον σας για τη Σύμβαση ήταν τόσο μεγάλο, θα τη φέρνατε αμέσως από το 2015 και όχι 3μιση χρόνια μετά.
Σταματήστε λοιπόν αυτήν την υποκρισία ότι δήθεν είστε οι μόνοι ευαισθητοποιημένοι γύρω από το θέμα αυτό.
Προτού δούμε τώρα τα σημαντικότερα σημεία της Σύμβασης της Κωνσταντινούπολης θα ήθελα να αναφέρω ορισμένα στατιστικά στοιχεία από την Έκθεση που δημοσιοποίησε πριν λίγους μήνες (15 Νοεμβρίου 2017) το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο με θέμα ‘Η βία κατά των γυναικών και η προσχώρηση της Ε.Ε. στη Σύμβαση της Κωνσταντινούπολης’.
– Μία στις τρεις γυναίκες έχει βιώσει σωματική ή/και σεξουαλική βία από την ηλικία των δεκαπέντε ετών
– Πενήντα γυναίκες χάνουν τη ζωή τους κάθε εβδομάδα λόγω της ενδοοικογενειακής βίας
– Το 75% των γυναικών έχουν δεχθεί σεξουαλική παρενόχληση στον επαγγελματικό τους βίο
– Το ετήσιο κόστος από την έμφυλη βία στην Ευρωπαϊκή Ένωση έχει υπολογιστεί ότι ξεπερνάει το ποσό των 225 δισεκατομμυρίων ευρώ!
Όλα αυτά καταδεικνύουν την έκταση που έχει λάβει η βία κατά των γυναικών σε όλη την Ευρώπη.
Πάμε τώρα στη Σύμβαση της Κωνσταντινούπολης. Η Σύμβαση αποτελείται από 12 κεφάλαια και 81 Άρθρα και αποτελεί το πρώτο νομικώς δεσμευτικό κείμενο που θεσπίζει ένα ολοκληρωμένο νομικό πλαίσιο για την πρόληψη της βίας, την προστασία των θυμάτων της και την παύση της ατιμωρησίας.
Συγκεκριμένα, ορίζει τις μορφές που προσλαμβάνει η βία κατά των γυναικών και δίνει ιδιαίτερη έμφαση στην πρόληψη και στη βία κατά των γυναικών ως βία λόγω φύλου.
Συνδέει τη βία με την ισότητα των φύλων και την ανάγκη προστασίας των ανθρωπίνων δικαιωμάτων των γυναικών και αναγνωρίζει ότι η βία κατά των γυναικών συνιστά συστηματική και διαδεδομένη παραβίαση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων τους.
Στη Σύμβαση η ενδοοικογενειακή βία αντιμετωπίζεται ως μορφή βίας που πλήττει ιδιαίτερα τις γυναίκες, χωρίς όμως να παραβλέπει και αυτό πρέπει να σημειωθεί, ότι θύματα ενδοοικογενειακής βίας μπορεί να είναι και άνδρες, παιδιά αλλά και ηλικιωμένοι.
Ακόμα μία σημαντική καινοτομία της Σύμβασης προβλέπεται στο Άρθρο 66 και είναι η δημιουργία ενός μηχανισμού παρακολούθησης, της GREVIO, μιας διεθνούς ομάδας εμπειρογνωμόνων, η οποία θα παρακολουθεί την εφαρμογή της σε εθνικό επίπεδο.
Καινοτόμες επίσης ρυθμίσεις της Σύμβασης, οι οποίες εισάγουν νέα αδικήματα και επιφέρουν και τις ανάλογες τροποποιήσεις του Ποινικού Κώδικα, περιλαμβάνονται στο Άρθρο 34, το οποίο ποινικοποιεί τη μη εμφανή παρακολούθηση ή παρενόχληση (το λεγόμενο stalking) αλλά και στο Άρθρο 38 που αναφέρεται στον ακρωτηριασμό των γυναικείων γεννητικών οργάνων.
Ιδιαίτερα σημαντικό είναι και το Άρθρο 42 που αναφέρεται στα λεγόμενα εγκλήματα τιμής και το οποίο διασφαλίζει ότι πλέον οι δράστες δεν θα μπορούν να επικαλούνται τον πολιτισμό, τα έθιμα, τη θρησκεία ή την αποκαλούμενη τιμή ως δικαιολογία για την τέλεση αυτών των πράξεων.
Όπως άλλωστε και η διάταξη της παραγράφου 3 του Άρθρου 339 του Ποινικού Κώδικα για την αποπλάνηση παιδιών, η οποία πολύ σωστά καταργείται με το Άρθρο 2 του νομοσχεδίου.
Υπενθυμίζω ότι η διάταξη αυτή προέβλεπε τη μη άσκηση ποινικής δίωξης ή την παύση αυτής για το δράστη της αποπλάνησης ανηλίκου κάτω των 15 ετών, εάν ακολουθούσε γάμος του δράστη με το θύμα.
Μακάρι να είχα κι άλλο χρόνο στη διάθεση μου να αναφερθώ εκτενέστερα και σε άλλες διατάξεις της Σύμβασης αλλά ο τρόπος με τον οποίο νομοθετείτε βάζοντας στην κύρωση ένα σωρό άλλες ρυθμίσεις δυστυχώς δε μου το επιτρέπει. Είμαστε φυσικά θετικοί και υπερψηφίζουμε το πρώτο μέρος του νομοσχεδίου.
Στο δεύτερο μέρος του νομοσχεδίου (Άρθρα 6-23) ενσωματώνεται στην εθνική έννομη τάξη η Απόφαση Πλαίσιο 2005/214/ΔΕΥ του Συμβουλίου, όπως τροποποιήθηκε από την Απόφαση Πλαίσιο 2009/299 ΔΕΥ, σχετικά με την εφαρμογή της αρχής της αμοιβαίας αναγνώρισης επί χρηματικών ποινών. Κύριος στόχος των διατάξεων αυτών είναι η αμοιβαία αναγνώριση εντός της Ευρωπαϊκής ένωσης των χρηματικών ποινών, κάτι που διευκολύνει την εκτέλεση των ποινών και σε άλλο κράτος από αυτό στο οποίο επιβλήθηκαν.
Πρόκειται για μια απόφαση πλαίσιο του Συμβουλίου που διευκολύνει τους πολίτες να διεκδικήσουν τις χρηματικές τους αξιώσεις, είμαστε θετικοί και υπερψηφίζουμε τις σχετικές διατάξεις του δευτέρου μέρους.
Και πάμε στο τρίτο μέρος του (Άρθρα 24-37), το οποίο περιλαμβάνει αποσπασματικές διατάξεις αρμοδιότητας του Υπουργείου Δικαιοσύνης αλλά και στο οποίο έχουν ενσωματωθεί ως άρθρα υπουργικές τροπολογίες άλλων Υπουργείων που καμία σχέση δεν έχουν με το σημερινό αντικείμενο του νομοσχεδίου.
Είναι απαράδεκτη η κοινοβουλευτική σας αυτή πρακτική, σας το έχουμε επισημάνει με κάθε τρόπο, αλλά φωνή βοώντος εν τη ερήμω.
Θα αναφερθώ εν τάχει στα άρθρα μιας και επί των τροπολογιών θα τοποθετηθούν και οι συνάδελφοι της Νέας Δημοκρατίας.
Με το Άρθρο 24 τροποποιείτε το Ν. 3663/2008 σχετικά με τη Ευρωπαϊκή Μονάδα Δικαστικής Συνεργασίας (EUROJUST). Συγκεκριμένα, θεσπίζετε και θέση βοηθού του εθνικού μέλους, εκτός του αναπληρωτή που ήδη υφίσταται, οι οποίοι εφεξής αντί για δικαστικοί θα είναι εισαγγελικοί λειτουργοί και θα αποσπώνται και οι δύο στην έδρα της EUROJUST στη Χάγη.
Πρόκειται για μια ρύθμιση που συνεπάγεται μια σημαντική δαπάνη ετησίως, (περίπου 135.000 Ευρώ), καθώς στους δύο εισαγγελικούς λειτουργούς θα καταβάλλονται πέρα από τις αποδοχές της οργανικής τους θέσης και το επίδομα υπηρεσίας αλλοδαπής και τα σχετικά έξοδα μετακίνησης.
Ο προηγούμενος εκπρόσωπος της χώρας στη Eurojust θήτευσε 4 χρόνια από το 2013 – 2017 και ανταποκρίθηκε με σοβαρότητα και επάρκεια στα καθήκοντα του παρά το ότι ουσιαστικά μόνος του.
Αλήθεια η ανάγκη αυτή θεσμοθέτησης σας έχει κατατεθεί από κάποια αρχή ή από κάποια υπηρεσία; Γιατί ο λόγος που το επικαλείστε μας φαίνεται ύποπτος. Αλλά βλέπετε είστε κοντά στη λογική λεφτά υπάρχουν, όχι όμως για όλο τον κόσμο.
Το Άρθρο 25 προβλέπει την απόσπαση εισαγγελικών λειτουργών στη Διεύθυνση Αντιμετώπισης Ειδικών Εγκλημάτων Βίας του Αρχηγείου της ΕΛΑΣ και στην ΕΥΠ, προκειμένου να ασκούν καθήκοντα πλήρους απασχόλησης για τη άρση του απορρήτου των επικοινωνιών για λόγους εθνικής ασφάλειας.
Και η συγκεκριμένη διάταξη δεν τέθηκε σε δημόσια διαβούλευση, γιατί άραγε; Φαίνεται ότι δεν εμπιστεύεστε ούτε τη Διεύθυνση Αντιμετώπισης Ειδικών Εγκλημάτων Βίας (Δ.Α.Ε.Ε.Β.) του Αρχηγείου της ΕΛ.ΑΣ. ούτε την ΕΥΠ, καθώς βάζετε εισαγγελικούς λειτουργούς προκειμένου να εποπτεύσουν και να ελέγξουν με την παρουσία τους τη νομιμότητα της επιχειρησιακής τους δράσης. Εσείς το γράφετε αυτό στην Αιτιολογική σας Έκθεση. Έχετε διαπιστώσει κάτι αξιόμεμπτο στις Υπηρεσίες αυτές;
Στην παρ. 4 του ίδιου άρθρου με την οποία επιταχύνεται η εκδίκαση των κακουργημάτων παράνομου στοιχηματισμού περιμένουμε να δούμε άμεσα και κάποια αποτελέσματα κύριε Υπουργέ. Μη μείνετε ακόμα μία φορά στα λόγια. Μας έχετε συνηθίσει ούτως ή άλλως στα πολλά λόγια χωρίς αποτέλεσμα.
Όσο για την παρ. 5 του ίδιου άρθρου, ας ελπίσουμε ότι οι αποσπάσεις αυτές στην Εισαγγελία Εγκλημάτων Διαφθοράς θα έχουν κάποιο αποτέλεσμα, ώστε να αποφευχθούν στο μέλλον λάθη σαν αυτά που έγιναν στην ελαττωματική προδικασία της υπόθεσης NOVARTIS.
Το Άρθρο 26 προβλέπει την παράταση της απόσπασης για 3 ακόμα χρόνια τριών υπαλλήλων της ΜΟΔ στην Εθνική Σχολή Δικαστών. Πρόκειται για Αποσπάσεις που γίνονται με ΚΥΑ κατά παρέκκλιση του Ν.4440/2016 και κάθε άλλης διάταξης και γι’ αυτό το λόγο τις θεωρούμε φωτογραφικές.
Στο Άρθρο 27 έρχεστε να διορθώσετε ρυθμίσεις σε δύο νόμους που εσείς οι ίδιοι ψηφίσατε, τον έναν πριν δύο μήνες και το δεύτερο πριν τρεις μήνες!
Κύριε Υπουργέ, κατά τη συζήτηση του δικού σας νόμου, του Ν.4512/2018 που ψηφίσατε πριν δύο μήνες για το Ελληνικό Κτηματολόγιο και καταργήσατε εν μία νυκτί το σύνολο των υποθηκοφυλακείων της χώρας, σας είχαμε επισημάνει τα σοβαρά νομικά, πολιτικά και συνταγματικά προβλήματα που θα προέκυπταν, μεταξύ άλλων και για το προσωπικό των υποθηκοφυλακείων.
Σήμερα με τη ρύθμιση που φέρνετε απλά επιβεβαιώνετε την κριτική μας. Νομοθετείτε πάντα γρήγορα, πρόχειρα και ιδεοληπτικά.
Βλέπε τις διατάξεις για την πρόσληψη στο Δημόσιο των ιδιωτικών υπαλλήλων των άμισθων υποθηκοφυλακείων, εκτός ΑΣΕΠ και κατά παρέκκλιση κάθε διαδικασίας αξιολόγησης. Γιατί δε μας ακούτε;
Στο Άρθρο 28 αναιρείτε κύριε Υπουργέ όσα λέγατε πριν τρεις μήνες, τι πρωτότυπο για την Κυβέρνηση σας, κατά τη συζήτηση του 4509/2017, ότι δήθεν η νέα διαδικασία των συναινετικών διαζυγίων ενώπιον των Συμβολαιογράφων θα είχε μειωμένο κόστος.
Θεσπίζετε σήμερα ελάχιστη και όχι ανώτατη αμοιβή για τους δικηγόρους που θα παρίστανται, κάτι που σίγουρα δε μειώνει το κόστος της διαδικασίας.
Στο Άρθρο 29 και τις διατάξεις που αναφέρονται στην ενίσχυση του προσωπικού του Ελεγκτικού Συνεδρίου αλλά και του προσυμβατικού ελέγχου των συμβάσεων που συνάπτονται από το ΤΑΙΠΕΔ, δεν είμαστε αρνητικοί αρκεί να μην οδηγήσει ο προσυμβατικός αυτός έλεγχος σε επιπλέον καθυστερήσεις και κωλυσιεργίες.
Και πώς σκοπεύετε αλήθεια να διασφαλίσετε ότι δε θα υπάρξουν τέτοιου είδους καθυστερήσεις από τη στιγμή που δεν υπάρχει καμία σχετική χρονική πρόβλεψη;
Για το Άρθρο 30 και την επιδότηση φοίτησης των σωφρονιστικών υπαλλήλων στο Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο, είναι μια ευπρόσδεκτη διάταξη αλλά είναι τουλάχιστον παράδοξο να νομοθετείτε για τη φοίτηση των σωφρονιστικών υπαλλήλων όταν δεν μπορείτε καν να εγγυηθείτε την προσωπική τους ασφάλεια. Είναι συνεχή και πρωτοφανή τα περιστατικά βίας κατά σωφρονιστικών υπαλλήλων.
Πριν 4 μέρες στη Φυλακή Τρικάλων Υπαρχιφύλακας πιάστηκε όμηρος από κρατούμενο, ο οποίος με την απειλή αυτοσχέδιου μαχαιριού τον κρατούσε όμηρο για αρκετή ώρα. Ο Υπαρχιφύλακας γλύτωσε από τύχη με μόνο ένα επιφανειακό κόψιμο στο λαιμό.
Πριν μια εβδομάδα στη Φυλακή της Λάρισας κατά τη διάρκεια του επισκεπτηρίου συγγενών Υπαρχιφύλακας γρονθοκοπήθηκε πολλαπλά στο πρόσωπο από επισκέπτη συγγενή κρατουμένου κατά τον έλεγχο των τροφίμων που έφερε μαζί του.
Στις 9 Μαρτίου στη Γ Πτέρυγα της Φυλακής Κορυδαλλού σωφρονιστικός υπάλληλος απειλήθηκε με μαχαίρι και στη συνέχεια ξυλοκοπήθηκε από τρεις Αλβανούς κρατούμενους με αυτοσχέδιο μαστίγιο από καλώδιο.
Και ο κατάλογος των περιστατικών βίας δεν έχει τελειωμό κύριε Υπουργέ, και σίγουρα δεν είναι fake news όπως κάποιοι προσπάθησαν να τα παρουσιάσουν. Καταθέτω στα πρακτικά τα σχετικά δελτία τύπου της Ομοσπονδίας Σωφρονιστικών Υπαλλήλων Ελλάδος με τα οποία σας καλούν να αναλάβετε πρωτοβουλίες για να διασφαλίσετε πρώτα απ’ όλα τη σωματική τους ακεραιότητα και ασφάλεια. Αυτό είναι το μείζον κύριε Υπουργέ, με το οποίο θα έπρεπε να ασχολείστε ήδη.
Και ένα σύντομο σχόλιο και για την παρ. 2 του ιδίου άρθρου με την οποία παρατείνετε το θεσμό της ηλεκτρονικής επιτήρησης κρατουμένων για ένα ακόμα χρόνο, το περίφημο βραχιολάκι.
Όταν θεσπίσαμε εμείς το μέτρο με το Νόμο 4205/2013 όχι απλά αντιδρούσατε αλλά ήσασταν κυριολεκτικά στα κάγκελα. Τώρα το παρατείνετε για ένα ακόμα χρόνο. Ουδέν σχόλιο!
Ενώ στην παρ. 3 φέρνετε μία αποσπασματική ρύθμιση για τη χορήγηση άδειας των κρατουμένων σε μία περίοδο που εκκρεμεί προς συζήτηση ο νέος Σωφρονιστικός Κώδικας, ο οποίος ήρθε στη Βουλή αλλά για άγνωστους λόγους εξαφανίστηκε άρον άρον μετά τις αποδοκιμασίες των ίδιων των κρατουμένων.
Ειλικρινά δεν καταλαβαίνω τη σκοπιμότητα αυτής της αποσπασματικής ρύθμισης. Μπορείτε άραγε να μας την εξηγήσετε;
Τελικά με τις τόσες διατάξεις που προσθέσατε στα Άρθρα 6 έως 37 και τις τροπολογίες που καταθέσατε μάλλον έχει χάσει κάθε νόημα ο τίτλος του σημερινού νομοσχεδίου.
Θα μπορούσατε κάλλιστα να το ονομάσετε Διάφορες Διατάξεις Αρμοδιότητας του Υπουργείου Δικαιοσύνης και άλλων Υπουργείων και βιασμό της Συνθήκης της Κωνσταντινούπολης που αναφέρεται στην καταπολέμηση της βίας κατά των γυναικών και της ενδοοικογενειακής βίας.