-
Αρχική > Πολιτισμός > Έβαλαν την υπογραφή του Ντα Βίντσι σε πίνακα μαθητή του

Έβαλαν την υπογραφή του Ντα Βίντσι σε πίνακα μαθητή του

Την υπογραφή άλλαξαν σε πίνακα μαθητή του Λεονάρντο Ντα Βίντσι και τον «βάφτισαν» ως έργο του κορυφαίου πολυπράγμονα καλλιτέχνη οι επιμελητές της έκθεσης «Λεονάρντο Ντα Βίντσι: Ζωγράφος στην αυλή του Μιλάνου» που φιλοξενήθηκε στην Εθνική Πινακοθήκη του Λονδίνου την περίοδο 2011 -2012.

Κι αν οι 324.000 επισκέπτες της διοργάνωσης που σημείωσε από τις μεγαλύτερες προσελεύσεις κοινού και στην οποία παρουσιάστηκε και το πλέον ακριβό έργο τέχνης – ο αμφιλεγόμενος Σωτήρας του Κόσμου (Salvator Mundi) που άλλαξε χέρια για 450 εκατ. δολάρια – δεν γνώριζαν τι συμβαίνει, οι ειδικοί, σήμερα, έξι χρόνια μετά το πέρας της έκθεσης αποκαλύπτουν ένα ενδιαφέρον παρασκήνιο.

Η Μαντόνα Λίτα όπως είναι ο τίτλος του πίνακα που χρονολογείται μεταξύ των ετών 1491-95 κι απεικονίζει την Παναγία να κρατά το θείο βρέφος στην αγκαλιά της, αν και θεωρείται πως βασίστηκε σε ένα σχέδιο του δημιουργού της Μόνα Λίζα, τελικά εκτελέστηκε από έναν μαθητή του, τον Μπολτράφιο. Και παρόλο που σχεδόν το σύνολο των μελετητών συμφωνεί με την συγκεκριμένη άποψη, το Μουσείο του Ερμιτάζ, στο οποίο ανήκει το έργο, δέχτηκε να το δανείσει στην Εθνική Πινακοθήκη της Βρετανίας, ζητώντας ωστόσο να παρουσιαστεί ως έργο του ίδιου του Λεονάρντο.

Την αποκάλυψη κάνει τώρα ένας από τους κορυφαίους μελετητές του έργου του Λεονάρντο Ντα Βίντσι, ο ομότιμος καθηγητής στο Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης, Μάρτιν Κεμπ με αφορμή την κυκλοφορία του βιβλίου του «Ζώντας με τον Λεονάρντο». Σύμφωνα με τον Μάρτιν Κεμπ η Εθνική Πινακοθήκη ήθελε το συγκεκριμένο έργο για την έκθεση, αλλά στους όρους δανεισμού εκ μέρους του Ερμιτάζ ήταν το σχετικό λήμμα στον κατάλογο να γραφεί από την επιμελήτρια του, Τατιάνα Κουστοντίεβα. Εκείνη το χαρακτήρισε ως έργο που φέρει «αδιαμφισβήτητα στοιχεία» ως προς το ότι βγήκε από το χέρι του Λεονάρντο.

Στην εισαγωγή του στον κατάλογο ο επιμελητής της Πινακοθήκης Λικ Σίσον, ο οποίος σήμερα εργάζεται στο Μητροπολιτικό Μουσείο της Νέας Υόρκης αναφέρει τις αμφιβολίες πολλών ιστορικών τέχνης σχετικά με το κατά πόσο είναι αυθεντικό έργο του Ντα Βίντσι ή όχι, ωστόσο απέφυγε να εκφέρει την προσωπική του θέση.

in.gr

Top
Enable Notifications OK No thanks