-
Αρχική > Διεθνή > Το πρώτο πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων διέσχισε τη Βόρεια Θάλασσα λόγω… υπερθέρμανσης του πλανήτη!

Το πρώτο πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων διέσχισε τη Βόρεια Θάλασσα λόγω… υπερθέρμανσης του πλανήτη!

Ο πάγος στην περιοχή της Αρκτικής “χτύπησε” ιστορικό χαμηλό τον περασμένο Ιανουάριο

Ένα πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων διέσχισε επιτυχώς για πρώτη φορά στην ιστορία τη διαδρομή μέσω της Βόρειας Θάλασσας στον Αρκτικό Ωκεανό, καθώς οι πάγοι λιώνουν λόγω της υπερθέρμανσης του πλανήτη.

Η Maersk Line, η μεγαλύτερη εταιρεία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο, δήλωσε στη βρετανική εφημερίδα Independent ότι το πλοίο της, Venta Maersk, αναμένεται να φτάσει στον τελικό του προορισμό, την Αγία Πετρούπολη, την επόμενη εβδομάδα.

Με τη βοήθεια του ισχυρότερου πυρηνικού αντιδραστήρα της χώρας, ακολούθησε τη διαδρομή της Βόρειας Θάλασσας περνώντας από τα στενά του Βερίγγειου Πορθμού, μεταξύ Ρωσίας και Αλάσκας, προτού βάλει πλώρη κατά μήκος της βόρειας ακτής της Ρωσίας και της νορβηγικής θάλασσας.

Η συχνότητα με την οποία χρησιμοποιείται πλέον η διαδρομή έχει αυξηθεί αρκετά, κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών μηνών, με πλοία μεταφοράς πετρελαίου και φυσικού αερίου να πραγματοποιούν τακτικά το ταξίδι.

Ο πάγος στην περιοχή της Αρκτικής “χτύπησε” ιστορικό χαμηλό τον περασμένο Ιανουάριο, ενώ τον Μάρτιο τα επίπεδα πάγου γύρω από τον Βερίγγειο Πορθμό έφθασαν στο χαμηλότερο επίπεδο που έχει καταγραφεί, με τη θερμοκρασία να αυξάνεται αρκετά πάνω από το μέσο όρο.

Η διαδρομή της Βόρειας Θάλασσας μπορεί να μειώσει τον χρόνο ταξιδιού μεταξύ Ασίας και Ευρώπης έως και δύο εβδομάδες, επιτρέποντας στα πλοία να αποφεύγουν να ταξιδεύουν μέσω της διώρυγας του Σουέζ ή περνώντας από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας στη Νότια Αφρική. Ωστόσο, παραμένει αρκετά πιο δαπανηρή, καθώς απαιτούνται ακόμη παγοθραυστικά, προκειμένου να συνοδεύουν τα εμπορευματικά πλοία.

Σε e-mail της στην εφημερίδα Independent, η Maersk επιβεβαίωσε την επιτυχία του ταξιδιού. “Η δοκιμαστική διέλευση θα μας επιτρέψει να διερευνήσουμε τη λειτουργική σκοπιμότητα της μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων μέσω της διαδρομής της Βόρειας Θάλασσας και να συλλέξουμε δεδομένα”, ανέφερε εκπρόσωπος του εμπορευματομεταφορικού κολοσσού. “Επί του παρόντος, δεν βλέπουμε τη διαδρομή της Βόρειας Θάλασσας ως εμπορική εναλλακτική λύση στο υπάρχον δίκτυο μας”, συμπλήρωσε.

Ο Sune Scheller, επικεφαλής της Greenpeace Nordic, δήλωσε από την πλευρά του στην Independent ότι οποιαδήποτε τακτική ναυτιλιακή διαδρομή στον Αρκτικό Ωκεανό ενέχει τελικά τον κίνδυνο “περιβαλλοντικής καταστροφής”, ενώ τόνισε ότι η πιο άμεση απειλή προέρχεται από τα καύσιμα.

“Η Maersk δεν έχει μιλήσει για το είδος του καυσίμου που χρησιμοποιεί αυτό το πλοίο, αλλά γενικά τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων χρησιμοποιούν βαρύ μαζούτ, το οποίο είναι βασικά ό, τι έχει απομείνει στο βαρέλι”. Ο Scheller είπε ότι το “βρώμικο” αυτό καύσιμο έχει “συνέπειες” για το περιβάλλον, συμπεριλαμβανομένης της απελευθέρωσης σωματιδίων στην ατμόσφαιρα.

Γνωστά και ως μαύρος άνθρακας, τα σωματίδια αυτά επικάθονται σε λευκές επιφάνειες, όπως ο πάγος και το χιόνι, και απορροφούν τη θερμότητα αντί να την αντανακλούν, γεγονός που συμβάλλει στην αλλαγή του κλίματος.

Σύμφωνα με το περιοδικό Economist, “μόλις 15 από τα μεγαλύτερα πλοία εκπέμπουν περισσότερα επιβλαβή οξείδια του αζώτου και του θείου από όλα τα αυτοκίνητα του κόσμου που έχουν συγκεντρωθεί”.

Ο συνδυασμός της χρήσης του βαρέος μαζούτ, των ρηχών νερών του Αρκτικού Ωκεανού και του πάγου κάνει τη διαδρομή της Βόρειας Θάλασσας ιδιαίτερα επιρρεπή σε ενδεχόμενη περιβαλλοντική καταστροφή, λέει ο Scheller.

Γενικά μιλώντας, οι συνολικές εκτιμήσεις δείχνουν ότι οι θαλάσσιες μεταφορές ευθύνονται για το 15% των οξειδίων του αζώτου και το 8% του αερίου θείου παγκοσμίως. Τα αέρια αυτά έχουν συνδεθεί με σειρά προβλημάτων υγείας, όπως το άσθμα, οι καρδιακές παθήσεις και ο καρκίνος.

Διαβάστε περισσότερα: http://www.alfavita.gr/ar

Top
Enable Notifications OK No thanks