-
Αρχική > Δ. Μακεδονία > Η πολιτική της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας στον τουριστικό τομέα (του Παναγιώτη Κώττα)

Η πολιτική της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας στον τουριστικό τομέα (του Παναγιώτη Κώττα)

«Παρουσίαση της Πολιτικής της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας στον Τουριστικό τομέα» στην 1η Συνάντηση της Ένωσης Περιφερειών (ΕΝΠΕ) στο εκθεσιακό κέντρο Metropolitan Expo

στην Αθήνα, στο πλαίσιο της «5th Athens International Tourism Expo (AIT Expo)» 7-9 Δεκεμβρίου 2018.

«Η Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας πέρα από τα κοινά προβλήματα που επέφερε η κρίση στην Ελληνική οικονομία κλήθηκε να αντιμετωπίσει σημαντικές προκλήσεις που αφορούσαν δομικά στοιχεία του παραγωγικού της χαρακτήρα με κυριότερα τη μείωση της λιγνιτικής δραστηριότητας και τη μετάβαση στη μετα – λιγνιτική εποχή και τη μεγάλη κρίση στον κλάδο της γούνας με αποτέλεσμα την ανάγκη επανασχεδιασμού και διαφοροποίησης του παραγωγικού της υποβάθρου.

Στο πλαίσιο αυτό η ανάπτυξη του τουριστικού κλάδου προέκυψε ως επιλογή για την Περιφέρεια με στόχο τα θετικά μεσο – μακροπρόθεσμα αποτελέσματα που αυτός μπορεί να προσφέρει. Ως Περιφερειακή αρχή εργαζόμαστε με επιμονή σ’ ένα στόχο: να δημιουργήσουμε εκείνες τις συνθήκες που θα επιτρέψουν την «πλούσια» σε πόρους Περιφέρειά μας να αποκτήσει μια αξιόλογη θέση στο τουριστικό γίγνεσθαι της χώρας. Αυτό λογικά δεν μπορεί να συμβεί από την μία μέρα στην άλλη, αλλά απαιτεί μία σειρά καλά σχεδιασμένων βημάτων και συνεργασιών σε όλα τα επίπεδα.
Η Περιφερειακή αρχή με προσήλωση στην αναβάθμιση του τουριστικού προϊόντος σε συνεργασία με τους ΟΤΑ Α΄ βαθμού και τους επαγγελματίες του χώρου, προσπαθεί να δημιουργήσει το κατάλληλο περιβάλλον για το σχεδιασμό και την παραγωγή ενός ανταγωνιστικού τουριστικού προϊόντος που θα συνθέτει τους πλούσιους πόρους, το φυσικό περιβάλλον, τον πολιτισμό, την γαστρονομία, τις παραδόσεις μας αλλά και τον επαγγελματισμό, την ποιότητα, την καινοτομία, την εξωστρέφεια την εκπαίδευση των ανθρώπων του κλάδου σε νέες τεχνολογίες και σύγχρονες τουριστικές υπηρεσίες.
Για τη Δυτική Μακεδονία, τη μόνη ελληνική περίκλειστη περιφέρεια ισχύει η ιδιαιτερότητα, ότι από το τουριστικό προϊόν της αποκλείεται εξαρχής το κυρίαρχο προϊόν «ήλιος και θάλασσα» που είναι το πιο άμεσα αξιοποιήσιμο καθώς υποστηρίζεται από διεθνώς υψηλή ζήτηση. Παράλληλα η κρίση αποτέλεσε σημαντική καμπή για την ζήτηση στην Περιφέρειά μας, λόγω της μεγάλης εξάρτησης της από τον ημεδαπό τουρισμό. Ο εσωτερικός τουρισμός υπήρξε καθοριστικός παράγοντας στα χρόνια προ κρίσης για την αναζωογόνηση περιοχών, τη δημιουργία τουριστικών επενδύσεων και την αύξηση της επισκεψιμότητας σε περιοχές που δεν ανήκαν μέχρι τότε στον τουριστικό χάρτη της χώρας μας όπως ορεινές περιοχές, παραλίμνιες, χιονοδρομικά κέντρα, θρησκευτικός τουρισμός, περιπατητικός κλπ.
Σε μία παγκόσμια αγορά όπου οι τάσεις μιλούν για αυξημένη ζήτηση σε διαφοροποιημένα προϊόντα με ισχυρή ταυτότητα και τοπικό χαρακτήρα επιδιώκουμε τη δημιουργία προϊόντος με αναγνωρίσιμη και ισχυρή «ταυτότητα», ένα ισχυρό brand name.
Εργαζόμαστε δημιουργώντας νέες υποδομές, από αναπλάσεις και αποκαταστάσεις αρχαιολογικών χώρων, χιονοδρομικών κέντρων, μουσείων, κλπ, μοχλεύοντας χρηματοδοτικά εργαλεία πάσης φύσεως, όπως το ΕΣΠΑ 2014-20, διευρωπαϊκά προγράμματα, Εθνικούς και ίδιους πόρους, έχοντας ήδη στα χέρια μας τις αναγκαίες μελέτες χρηματοδοτημένες από το ΕΣΠΑ για τη Βιοποικιλότητα, την Τουριστική ανάπτυξη και την Ολοκληρωμένη Χωρική Επένδυση (ΟΧΕ) των λιμνών της Δυτικής Μακεδονίας.
Μεγάλα έργα υποδομής όπως, ο εκσυγχρονισμός του Διεθνούς αεροδρομίου στην Καστοριά και η σιδηροδρομική σύνδεση του, η ολοκλήρωση του οδικού άξονα Ε65 που συνδέει πλέον τη Δυτική Μακεδονία με την Κεντρική Ελλάδα και την Αθήνα, το άνοιγμα του συνοριακού σταθμού του Λαιμού στο τριεθνές της περιοχής των Πρεσπών, τα δίκτυα Φυσικού Αερίου και το φθηνό τιμολόγιο του ρεύματος για τις επιχειρήσεις, μας φέρνουν πιο κοντά στους στόχους μας.
Στο μεταξύ ανοίγουμε τους άξονες του ΠΕΠ Δυτικής Μακεδονίας για την τουριστική προβολή και τη δημιουργία ενός Οργανισμού Διαχείρισης Προορισμού (DMO), ο οποίος θα προσφέρει στον σχεδιασμό και την υλοποίηση ουσιαστικών δράσεων για τη τουριστική ανάπτυξη και προβολή της Περιφέρειας για τα επόμενα χρόνια.
Στοχεύουμε στην ανάπτυξη διαπεριφερειακών συνεργασιών με στόχο την ανάληψη κοινών δράσεων προώθησης και προβολής του τουριστικού προϊόντος σε πεδία αμοιβαίου ενδιαφέροντος όπως ο οινικός, ο πολιτιστικός και ο πεζοπορικός τουρισμός.
Προωθούμε τις διασυνοριακές συνεργασίες στον τουρισμό με στόχο την ανάπτυξη αμοιβαία επωφελών δράσεων με όμορες Περιφέρειες της Αλβανίας και της ΦΥΡΟΜ.
Με όλα τα παραπάνω, καθώς και την Εθνική πλέον πολιτική προώθησης της Ελλάδας, ως ένας προορισμός 365 ημερών αισιοδοξούμε ότι η Δυτική Μακεδονία, η οποία ταυτίζεται απόλυτα με τον τίτλο αυτό, θα μπει στο διεθνή χάρτη των ποιοτικών τουριστικών προορισμών.»

Κώττας Παναγιώτης
Αντιπεριφερειάρχης Ανάπτυξης – Επιχειρηματικότητας – Εμπορίου – Τουρισμού

 

 

 

 

Top
Enable Notifications OK No thanks