Ολοκληρώνονται σιγά σιγά οι Πανελλήνιες 2019 και το άγχος των μαθητών μεταφέρεται από τις εξετάσεις, στις βάσεις των σχολών
.Οι χαμηλές επιδόσεις των μαθητών στο 2ο και 3ο πεδίο θα έχει σαν αποτέλεσμα την πτώση της βάσεις στα Τμήματα που ανήκουν εκεί. Αντιθέτως, στο 1ο και στο 4ο πεδίο προβλέπεται ότι οι βάσεις θα μείνουν σταθερές σε γενικές γραμμές.
Όλα βέβαια θα ξεκαθαρίσουν όταν τα γραπτά των μαθητών διορθωθούν, ώστε να διαμορφωθούν και οι βαθμοί.
Όπως τονίζει το «Έθνος της Κυριακής» προς το παρόν δεν έχουμε στη διάθεσή µας καθόλου στοιχεία για τις επιδόσεις των παιδιών σε Λατινικά, Χημεία και Αρχές Οικονομικής Θεωρίας, ενώ μένει το βασικό μάθημα της Βιολογίας για τη Θετική Κατεύθυνση.
Τρεις παράγοντες για τη διαμόρφωση των βάσεων
Επιπλέον, οι υποψήφιοι θα πρέπει να γνωρίζουν ότι η πορεία των βάσεων εξαρτάται από τρεις παράγοντες: Από τον αριθμό των εισακτέων, από τη δυσκολία των θεμάτων, δηλαδή τις επιδόσεις των μαθητών, και ασφαλώς από τις επιθυμίες τους, έτσι όπως θα αποτυπωθούν στο μηχανογραφικό δελτίο. Από αυτούς τους τρεις παράγοντες αυτήν τη στιγμή γνωρίζουμε µόνο τον αριθμό των εισακτέων, ο οποίος είναι αυξημένος για το 2019. Για τα υπόλοιπα είμαστε σχεδόν στο «σκοτάδι», σημειώνει η εφημερίδα.
Όσον αφορά στην εικόνα των γραπτών, μέχρι τώρα, οι επιδόσεις στις Πανελλήνιες είναι μέτριες σχεδόν σε όλα τα μαθήματα και κυρίως στη Νεοελληνική Γλώσσα, στα Αρχαία, στα Μαθηματικά, και σίγουρα στη Φυσική, βασικό μάθημα στο 2ο πεδίο, κάτι που θα επιφέρει και πτώση των βάσεων στο πεδίο.
Σύμφωνα µε μαθηματικούς, οι ασκήσεις στα Μαθηματικά ήταν κλιμακούμενης δυσκολίας και συνεπώς μπορούσαν να ανταποκριθούν οι περισσότεροι υποψήφιοι, αλλά άριστες βαθμολογίες (18-20) θα κατακτήσουν ελάχιστοι, καθώς τα ζητήματα κάλυπταν μεγάλο εύρος της ύλης, ενώ το ∆’ ζήτημα ήταν αυξημένης δυσκολίας.
Όσο για το ποσοστό των γραπτών που θα κινηθεί κάτω της βάσης, προβλέπεται πάρα πολύ υψηλό (πέρυσι ήταν 83,17%) για την κατεύθυνση Οικονομίας και Πληροφορικής.
Για τα Αρχαία Ελληνικά οι εκτιμήσεις των φιλολόγων είναι θετικές και τονίζουν ότι τα θέματα ήταν κατανοητά και αναμενόμενα. Το διδαγμένο από τον Πρωταγόρα του Πλάτωνα και οι ερωτήσεις που το συνόδευαν ήταν απλές, ενώ το παράλληλο μεταφρασμένο κείμενο που δόθηκε ήταν απόσπασμα από τον «Προμηθέα Δεσμώτη» του Αισχύλου και υπήρχε στο σχολικό βιβλίο. Το αδίδακτο κείμενο από τον «Κυνηγετικό» του Ξενοφώντα δεν παρουσίασε ιδιαίτερες δυσκολίες στην επεξεργασία του, ενώ η νοηματική ερώτηση που ζητήθηκε για πρώτη φορά στις εξετάσεις, σύμφωνα µε τη φιλοσοφία του νέου προγράματος σπουδών, ήταν καλά διατυπωμένη.
https://neaselida.gr/