Πανελλήνιες: Με το τωρινό σύστηµα εισαγωγής στα ΑΕΙ θα «πορευθούν» για τα επόµενα δύο χρόνια οι µαθητές του λυκείου, το οποίο, όµως, θα εφαρµοστεί µε µπόλικες παραλλαγές και πολλές
περικοπές. Το βέβαιο είναι ότι η νέα πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας θα επανεξετάσει το θέµα της εξεταστέας ύλης για τις Πανελλαδικές, η οποία κατά πάσα πιθανότητα θα µειωθεί, ενώ υπό αναθεώρηση είναι και οι λεγόµενες «πράσινες σχολές», δηλαδή η εισαγωγή υποψηφίων σε αυτές χωρίς εξετάσεις. (Δείτε εδώ τις εκτιμήσεις για τις βάσεις εισαγωγής που θα δημοσιευτούν στα τέλη Αυγούστου).
Το εξεταστικό σύστηµα Γαβρόγλου δεν θα ξηλωθεί όλο. Το σίγουρο, όµως, είναι ότι θα χρειαστεί παρεµβάσεις ιδιαίτερα όσον αφορά το θέµα της ελεύθερης πρόσβασης σε ορισµένες σχολές, καθώς, όπως φαίνεται, είναι ένα σχέδιο το οποίο παρουσιάζει πολλές τεχνικές δυσκολίες. Οπως δήλωσε χθες η υφυπουργός Παιδείας Σοφία Ζαχαράκη, «αλλαγές θα υπάρξουν και θα ανακοινωθούν σύντοµα κυρίως ως προς την εξεταστέα ύλη και τις “πράσινες” και “κόκκινες” σχολές», προσθέτοντας: «∆εν µπορούµε να προκαλούµε πανικό στα παιδιά. Θα γίνουν βελτιώσεις αρχικά στην ύλη».
Οσον αφορά στην ελάχιστη βάση εισαγωγής στα ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύµατα, η κυβέρνηση φαίνεται αποφασισµένη να την καθιερώσει, αφού, όπως είπε η υφυπουργός, «αυτό είναι κάτι που µπορεί να εφαρµοστεί πριν από την επόµενη διετία. Οι αλλαγές θα πρέπει να είναι πάντα προς όφελος των παιδιών για να µη δηµιουργούµε καταστάσεις έκπληξης σε ένα σύστηµα στο οποίο έχουµε εντοπίσει παθογένειες».
Το πρόβληµα, πάντως, είναι ότι οι µαθητές οι οποίοι θα δώσουν εξετάσεις τον Ιούνιο του 2020, δηλαδή όσοι φοιτήσουν φέτος στη Γ’ λυκείου, θα γίνουν πειραµατόζωα, αφού ήδη έχουν χάσει την «µπάλα» τόσο από το νέο σύστηµα Γαβρόγλου, το οποίο δεν έχουν προλάβει να αφοµοιώσουν, όσο και από τις αλλαγές τις οποίες θα υποστούν τώρα και θα ανακοινωθούν σε λίγο καιρό.
Τράπεζα θεµάτων
Στις Πανελλήνιες του 2020 θα ξεκινήσει, σύµφωνα µε την υφυπουργό Παιδείας, η εφαρµογή της Τράπεζας Θεµάτων. Με αυτή την απόφαση το υπουργείο είναι σίγουρο ότι θα συναντήσει σφοδρές αντιδράσεις από την εκπαιδευτική κοινότητα, η οποία, στην πλειονότητά της, έχει αποκηρύξει το µέτρο ως αποτυχηµένο, αφού, όταν εφαρµόστηκε, ένας τεράστιος αριθµός µαθητών έµεινε µετεξεταστέος. Μάλιστα, αυτός ήταν ένας από τους σοβαρότερους λόγους για να καταργηθεί µε συνοπτικές διαδικασίες.
Για την αξιολόγηση στην εκπαίδευση η υφυπουργός δήλωσε ότι «θα ξεκινήσει σε επίπεδο σχολικής µονάδας. Την αξιολόγηση δεν τη συνδέουµε µε την τιµωρία, αλλά για να εντοπιστούν αδυναµίες στη σχολική µονάδα και τον εκπαιδευτικό ώστε να µπορέσουµε µε στήριξη να θεραπευτούν». Οι εκπαιδευτικοί, πάντως, δεν έχουν ποτέ στο παρελθόν και από καµία κυβέρνηση πειστεί ότι η αξιολόγηση είναι για το «καλό τους». Οι αντιδράσεις ήταν πάντα δυναµικές και τελικά κανένας υπουργείο
https://www.ethnos.gr/ellada/5