-
Αρχική > Ελλάδα > Εξοικονομώ κατ’ οίκον: Τεράστια τα προβλήματα με τις αιτήσεις

Εξοικονομώ κατ’ οίκον: Τεράστια τα προβλήματα με τις αιτήσεις

Τι επισημαίνει σε επιστολή του ο πρόεδρος του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος

Μαρία Λιλιοπούλου

Αλαλούμ δημιούργησε για άλλη μία φορά η αδυναμία της ηλεκτρονικής πλατφόρμας να δεχτεί τον αυξημένο αριθμό αιτήσεων του β΄κύκλου του προγράμματος «Εξοικονομώ κατ΄οίκον ΙΙ», η οποία σχεδόν κατέρρευσε από ένα σημείο και μετά με αποτέλεσμα πολλοί μηχανικοί αλλά και πολίτες να μείνυν κυριολεκτικά με τις …αιτήσεις στο χέρι, τη Δευτέρα, 16 Σεπτεμβρίου, πρώτη ημέρα λειτουργίας της πλατφόρμας.

Για το θέμα έστειλε την Τρίτη, 17 Σεπτεμβρίου, επιστολή με δέσμη προτάσεων άμεσης επίλυσης των προβλημάτων στους υπουργούς Ανάπτυξης και Περιβάλλοντος και Ενέργειας ο πρόεδρος του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας (ΤΕΕ), Γιώργος Στασινός, ο οποίος μεταξύ άλλων ζητεί να δοθεί νέα ημερομηνία έναρξης υποβολής αιτήσεων για τις επόμενες Περιφέρειες αλλά και να προωθηθεί η διαδικασία ώστε να εξασφαλιστούν επιπλέον πόροι «πριν δημιουργηθούν μη αναστρέψιμα αποτελέσματα και πριν ενταχθούν και οι άλλες περιφέρειες της χώρας».

Οπως επισημαίνει σε ανακοίνωσή του ο πρόεδρος του ΤΕΕ Δυτικής Ελλάδας, Βασίλης Αϊβαλής, οι υποβολές στην πλατφόρμα του υπουργείου μπόρεσαν να γίνουν μόνο για μιάμιση ώρα: «Όμως από το μεσημέρι λίγο πριν τις 13.30 και μετά, το χάος…», σημειώνει. Βάσει των στοιχείων που παραθέτει, το σύστημα δεν ανταποκρινόταν καθόλου στις εντολές των χρηστών, που αδίκως προσπαθούσαν «αποβάλλοντας» τους συνεχώς από την πλατφόρμα.

«Η ανωτέρω μη λειτουργία της ηλεκτρονικής πλατφόρμας διήρκεσε σχεδόν μέχρι τις 21.30, όπου όταν επανήλθε οι πόροι για την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας είχαν εξαντληθεί, χωρίς καμία προγενέστερη ενημερωτική ανακοίνωση και ενώ είχαν υποβληθεί συνολικά 8.797 αιτήσεις (1.597 σε περίπου οκτώ ώρες ήτοι 200 αιτήσεις/ώρα) όπως προκύπτει με νεότερη ανακοίνωση του υπουργείου» επισημαίνεται στην ανακοίνωση.

Αναφερόμενος στα στοιχεία που έδωσε το μεσημέρι της Δευτέρας το υπουργείο, ο κ. Αϊβαλής σημειώνει ότι σύμφωνα με αυτά, «στις 16.00 είχαν υποβληθεί συνολικά 7.200 αιτήσεις. Επί της ουσίας όμως ο εν λόγω αριθμός είχε υποβληθεί σχεδόν μέχρι τις 13.30 (μέσα σε 1 ½ ώρα ήτοι 4.800 αιτήσεις/ώρα) αφού η πλατφόρμα μετά τις 13.30 δεν ανταποκρινόταν».

Από την πλευρά του ο κ. Στασινός σημειώνει πως «η κυβέρνηση οφείλει να αναγνωρίσει την κατάσταση στις πραγματικές της διαστάσεις και να δώσει τώρα λύσεις, τεχνικά άρτιες, που να διασφαλίζουν την απρόσκοπτη λειτουργία της πλατφόρμας», πρσθέτοντας ότι ο βασικός λόγος που δημιουργούνται αυτά τα προβλήματα είναι η επιλογή της ένταξης στο πρόγραμμα με σειρά προτεραιότητας και μέχρι εξαντλήσεως των διαθέσιμων πόρων.

Οι προτάσεις που υπέβαλε ο πρόεδρος του ΤΕΕ είναι:

  • Να δοθεί νέα ημερομηνία υποβολής – έναρξης υποδοχής αιτήσεων για τις επόμενες περιφέρειες, εφόσον διαπιστωθεί το πληροφοριακό σύστημα είναι λειτουργικό και βεβαιωμένα έτοιμο για τον φόρτο εργασίας που θα υποδεχθεί. Στο μεσοδιάστημα οι αρμόδιοι μπορούν να χρησιμοποιήσουν το χρόνο για βελτίωση των υποδομών και των παραμέτρων.
  • Να προβλεφθεί άμεσα η πρόσβαση στο πληροφοριακό σύστημα με διαφορετική ημερομηνία ανά κάθε μία Περιφέρεια. «Ουδείς καταλαβαίνει ποιο λόγο εξυπηρετεί η ομαδοποίηση περιφερειών την ίδια ημέρα και ώρα καθώς κάθε Περιφέρεια έχει διακριτό προϋπολογισμό και μια τέτοια κίνηση θα εξομαλύνει τη λειτουργία και θα μειώσει τον φόρτο του συστήματος».
  • Δεδομένων των προβλημάτων πριν το 2ο και 3ο κύμα περιφερειών, να τροποποιηθεί ο οδηγός του προγράμματος και οι σχετικές αποφάσεις από τα Επιχειρησιακά Προγράμματα. Για παράδειγμα, θα μπορούσε να προβλεφθεί, με τη διαδικασία της υπερδέσμευσης των προγραμμάτων του ΕΣΠΑ (καθώς η περίοδος και το ποσοστό απορρόφησης το επιτρέπει), ότι όσοι προσπάθησαν αλλά απέτυχαν λόγω προβλήματος πρόσβασης (κάτι που μπορεί ως στοιχείο να προκύπτει από διακριτό βήμα στην αρχή της αίτησης ή από τα δεδομένα που αποθηκεύει η βάση δεδομένων για την πρόσβαση ή από την έκδοση πρόσφατου πιστοποιητικού ενεργειακής απόδοσης ή συνδυασμό των ανωτέρω) να ενταχθούν αμέσως μετά από επιπλέον πόρους που θα δοθούν ειδικά για αυτήν την περίπτωση, ώστε να μειωθεί η πίεση προς τους πολίτες και τους μηχανικούς να «προλάβουν» και ο φόρτος που δέχεται ταυτόχρονα το πληροφοριακό σύστημα.
  • Κατά τη λειτουργία της πλατφόρμας να είναι εμφανής – όπως και θα έπρεπε εξαρχής – ποσοτική/στατιστική ανάλυση των αιτήσεων που έχουν υποβληθεί και κατά συνέπεια των χρημάτων που έχουν δεσμευτεί ανά περιφέρεια, σε πραγματικό χρόνο. «Μια απολογιστική ανακοίνωση του υπουργείου ανά ημέρα δεν εξυπηρετεί τη λειτουργία του συστήματος και η ενημέρωση από το σύστημα με απλή παροχή πληροφορίας ότι δεν είναι δυνατή η αίτηση λόγω εξάντλησης προϋπολογισμού κατά τη διάρκεια μάλιστα της σύνταξής της δεν εξυπηρετεί κανέναν και δημιουργεί περιττά προβλήματα» σημειώνει.
  • Να υπάρξει από πλευράς υπουργείων-ΕΤΕΑΝ αξιόπιστος μηχανισμός υποστήριξης των μηχανικών και των πολιτών, με τη λειτουργία του helpdesk, ηλεκτρονικά και τηλεφωνικά, που να μπορεί να υποδεχθεί το φόρτο εργασίας και τις σχετικές ερωτήσεις με αρτιότητα και αξιοπιστία.
  • Σε δεύτερο χρόνο, προκειμένου να αποφορτιστεί το άγχος ιδιοκτητών και ενδιαφερομένων, σας καλώ να αποφασίσετε πολιτικά άμεσα και να ανακοινώσετε την πρόθεσή σας για αύξηση των πόρων για το Εξοικονομώ Κατ΄ Οίκον ΙΙ και μελλοντική νέα προκήρυξη, στο πλαίσιο της αναθεώρησης του ΕΣΠΑ συνολικά, που σίγουρα θα πραγματοποιήσετε μετά την αξιολόγηση της προόδου των Επιχειρησιακών Προγραμμάτων, και για την οποία ένα πετυχημένο πρόγραμμα μπορεί μόνο να προσφέρει στον μείζονα στόχο της απορρόφησης των πόρων, σε συνδυασμό με τη σημασία της επίτευξης των εθνικών στόχων εξοικονόμησης ενέργειας.

Σύμφωνα με τον κ. Στασινό, το ΤΕΕ μπορεί να συνδράμει το υπουργείο δεδομένου ότι διαθέτει την απαραίτητη τεχνογνωσία σε αντίστοιχα συστήματα λόγω της λειτουργίας του πληροφοριακού συστήματος καταγραφής της αυθαίρετης δόμησης, που εξυπηρετεί επί σχεδόν μία δεκαετία χιλιάδες μηχανικούς, και έχει πραγματοποιήσει εκατομμύρια συναλλαγές, της λειτουργίας του συστήματος e-adeies για την ηλεκτρονική έκδοση οικοδομικών αδειών, του σχεδιασμού του συστήματος της ηλεκτρονικής ταυτότητας κτιρίου και της συνεργασίας με φορείς του δημοσίου σε πλήθος βάσεων δεδομένων και ηλεκτρονικών υπηρεσιών.

 

 

https://www.ethnos.gr/oikonomia/

Top
Enable Notifications OK No thanks