Θεωρώ λάθος ότι η Πολιτεία υπογράφει προσλήψεις αναπληρωτών λίγο πριν αρχίσουν τα σχολεία” υποστήριξε η Νίκη Κεραμέως
ς. Η υπουργός Παιδείας μιλώντας στην ΕΡΤ1 τόνισε σχετικά με τα κενά που καταγράφονται ότι “προχωράμε σε μια δεύτερη φάση προσλήψεων αναπληρωτών άμεσα” ενώ πρόσθεσε ότι “στόχος είναι να μειώσουμε γενικότερα τις αποσπάσεις εκπαιδευτικών σε φορείς”.
Όπως είπε η υπουργός Παιδείας σχετικά με τα μείζονα θέματα των Πανεπιστημίων, “έχουμε ξεκινήσει διάλογο ενδελεχή με την Πανεπιστημιακή κοινότητα για τις δομικές αλλαγές στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Αλλαγές όπως η διεύρυνση μεταπτυχιακών προγραμμάτων που να προσελκύουν και ξένους φοιτητές, η μεγαλύτερη αυτονομία για τα Ιδρύματα, η μεγαλύτερη απελευθέρωση μεταπτυχιακών προγραμμάτων. Στόχος μας είναι να προστατεύσουμε το αυτοδιοίκητο των Ιδρυμάτων. Η πρόθεση μας είναι αυτό το νομοθετικό πλαίσιο να προχωρήσει άμεσα”.
Η κ. Κεραμέως είπε ακόμη ότι “ένας στους τέσσερις στα Γενικά Λύκεια μπήκαν με βαθμό κάτω από τη βάση σε Πανεπιστημιακά Ιδρύματα και πάνω από 40% από τα Επαγγελματικά Λύκεια. Έχουμε μιλήσει κι εμείς για ένα ελάχιστο όριο εισαγωγής στα Πανεπιστήμια όμως η ουσία είναι πώς θα βελτιώσουμε τη γνώση στα παιδιά, πώς θα αυξήσουμε την κριτική σκέψη των παιδιών κ.α. Αυτή τη στιγμή δεν υπάρχουν αλλαγές στα Μηχανογραφικά για την επόμενη χρονιά. Οι αλλαγές στην εκπαίδευση θα πραγματοποιηθούν μετά από διάλογο”.
Για το θρήσκευμα και την ιθαγένεια η κ. Κεραμέως είπε ότι “στόχος είναι να δημιουργήσουμε ένα σχολείο ελεύθερο, δημιουργικό, που θα καταπολεμά τις διακρίσεις και τους αποκλεισμούς. Το σχολείο οφείλει να σέβεται τα προσωπικά δεδομένα των μαθητών. Υπήρξε μια απόφαση της Ανεξάρτητης Αρχής Προσωπικών Δεδομένων και η Πολιτεία όφειλε να συμμορφωθεί με την απόφαση αυτή που είναι σύμφωνη με το εθνικό και ενωσιακό Δίκαιο. Δεν υπάρχει άλλωστε αντίθετη νομολογία για κάτι άλλο και η Πολιτεία όφειλε να συμμορφωθεί”.
Για τις φοιτητικές εστίες η υπουργός Παιδείας τόνισε ότι είναι μείζον ζήτημα που εξετάζεται διεξοδικά. “Θέλουμε η Πολιτεία να χρησιμοποιήσει διάφορα χρηματοδοτικά εργαλεία για την κάλυψη των αναγκών. π.χ. ΣΔΙΤ για τη δημιουργία και κατασκευή φοιτητικών εστιών”.
Δείτε το βίντεο από την ΕΡΤ1: