Ρομπότ και αυτόματα ταμεία έρχονται και στα ελληνικάσούπερ μάρκετ. Μπορεί να ακούγεται επιστημονική φαντασία, ωστόσο είναι ένα ενδεχόμενο πολύ πιο κοντινό απ’ ό,τι κάποιοι νομίζουν. Καταστήματα χωρίς ταμεία έχει λανσάρει ήδη στις ΗΠΑ η Amazon, κεντρίζοντας το ενδιαφέρον των καταναλωτών, ενώ τη σκυτάλη ετοιμάζεται να παραλάβει η Tescο.
Τα υφιστάμενα καταστήματα, σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΙΕΛΚΑ, Κωνσταντίνο Μαχαίρα, «δεν έχουν κανένα ενδιαφέρον για το 50% των ατόμων της νέας γενιάς», και άρα οι λιανέμποροι θα πρέπει να προσαρμοστούν στα νέα δεδομένα.
Τονίζει, μάλιστα, πως οι επιχειρήσεις που θα επενδύσουν στο ψηφιακό μετασχηματισμό θα έχουν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα έναντι των υπολοίπων, λέγοντας πως τα big data θα οδηγήσουν τον κλάδο στην παροχή εξατομικευμένων υπηρεσιών προς τους καταναλωτές. Καταλυτικές αλλαγές, επισημαίνει, θα υπάρξουν και στο μέγεθος των προϊόντων, το οποίο όπως είπε θα μειωθεί για να προσαρμοστεί στις ανάγκες των millennial που θέλουν μεγάλη επαναληπτικότητα
Την αρχή ετοιμάζεται να κάνει η ΑΒ Βασιλόπουλος, η οποία αύριο αναμένεται να παρουσιάσει το σούπερ μάρκετ του μέλλοντος. Ένα κατάστημα που θα ενσωματώνει την τελευταία λέξη της τεχνολογίας, με στόχο την καλύτερη και αποτελεσματικότερη εξυπηρέτηση του καταναλωτή.
Ειδικότερα, οι τεχνολογικές καινοτομίες που εισάγονται στο δίκτυο της εταιρείας είναι οι εξής:
- Κιόσκια (Ψηφιακά σημεία πληροφοριών) για προσφορές, χρήσιμες πληροφορίες, παιχνίδια, νέα προϊόντα και συνταγές.
- Ψηφιακές οθόνες, όπου οι πελάτες θα βλέπουν προσφορές και χρήσιμες πληροφορίες για τα προϊόντα, τα νέα και τις υπηρεσίες της εταιρείας.
- Μηχανισμός για σειρά προτεραιότητας, με ειδοποίηση στο κινητό για την εξοικονόμηση χρόνου μέσα στο κατάστημα ΑΒ.
- Αυτόματα ταμεία για γρήγορη κι εύκολη ολοκλήρωση των καθημερινών αγορών, με μετρητά ή κάρτα.
- Pepper, το φιλικό ρομπότ που θα υποδέχεται και θα εξυπηρετεί εκείνους που εμπιστεύονται τα καταστήματά ΑΒ Ελληνικό και AB Μακεδονία.
https://www.ethnos.gr/oikonomia