Η Øresund αποτελεί ένα θαύμα της μηχανικής το οποίο ενώνει την πρωτεύουσα της Δανίας Κοπεγχάγη με την σουηδική πόλη του Malmö.
Μια καλωδιωτή γέφυρα εκτείνεται σε σχεδόν 8 χιλιόμετρα, καταλήγει σε ένα τεχνητό νησί το οποίο μετατρέπεται σε ένα τούνελ που έχει μήκος ακόμη 4 χιλιόμετρα. Ο βραβευμένος σιδηρόδρομος και αυτοκινητόδρομος διπλής κατεύθυνσης άρχισε να λειτουργεί την 1η Ιουλίου του 2000.
Η γέφυρα Όρεσουντ ή Έρεσουντ σχεδιάστηκε από την εταιρεία COWI με έδρα την Δανία και ο κύριος αρχιτέκτονας ήταν ο George K.S. Rotne. Η γέφυρα και το τούνελ διασχίζουν το στενό του Όρεσουντ και η διαχείρισή τους γίνεται σε συνεργασία και από της 2 χώρες. Η χρήση της γέφυρας απαιτεί την πληρωμή διοδίων.
Η καλωδιωτή γέφυρα διαθέτει 2 πυλώνες ύψους 204 μέτρων που στηρίζουν το άνοιγμα της γέφυρας μήκους 490 μέτρων πάνω από το Κανάλι Flinte. Ο αυτοκινητόδρομος βρίσκεται στο άνω επίπεδο, ενώ ο σιδηρόδρομος περνάει από κάτω.
Τα πιο πολλά από τα κομμάτια της γέφυρας κατασκευάστηκαν στην στεριά και μεταφέρθηκαν στο σημείο από μεγάλους πλωτούς γερανούς. Μόνο οι πυλώνες κατασκευάστηκαν επί τόπου.
Το τεχνητό νησί του Peberholm συνδέει την γέφυρα και το τούνελ. Το νησί κατασκευάστηκε από υλικά τα οποία ανασύρθηκαν από το βυθό της θάλασσας και το πιο μεγάλο μέρος του τούνελ μήκους 4 χιλιομέτρων κατασκευάστηκε από τσιμεντένια στοιχεία τα οποία φτιάχτηκαν στην στεριά και μεταφέρθηκαν στο όρυγμα που είχε σχηματιστεί στον βυθό.
Η χλωρίδα και η πανίδα στο νησί επιτράπηκε να αναπτυχθεί ελεύθερα και ανεμπόδιστα και έχει γίνει ένας μικρός παράδεισος για τους βιολόγους. Ο Βοτανικός Σύνδεσμος του Lund έχει αναγνωρίσει πάνω από 500 διαφορετικά είδη φυτών και το νησί εξυπηρετεί ως ένας διάσημος χώρος για εκτροφή πτηνών αλλά και φυσικό περιβάλλον για τον σπάνιο πράσινο φρύνο.
-katapliktiki