Η ανώμαλη προσγείωση για το αεροδρόμιο της Καστοριάς, δεν ήρθε ασφαλώς από την άτυχη προσπάθεια δημιουργίας αρνητικών εντυπώσεων,
και την λαϊκιστική αντιπολίτευση της βουλευτού του ΣΥΡΙΖΑ Καστοριάς, η οποία στις αρχές Φεβρουαρίου κατήγγειλε την δήθεν κατάργησης της πτήσης από Αθήνα, ενώ θα έπρεπε να ήταν ενημερωμένη ότι ήδη από τις 3-1-20 το Υπουργείο Μεταφορών, με τις υπ’ αριθ. πρωτ. Κ.Γ Δ1/Β122/3-1-20 και Κ.Γ Δ1/Β142/3-1-20 που δημοσιεύθηκαν στην ΔΙΑΥΓΕΙΑ με αριθμούς ΑΔΑ:61ΣΝ465ΧΘΞ-Ρ2Ρ και 69ΚΖ465ΧΘΞ-Ω01, παρέτεινε από την 1η Ιουλίου 2020 και τροποποίησε τις υποχρεώσεις παροχής δημόσιας υπηρεσίας στην αεροπορική γραμμή Αθήνα – Καστοριά – Κοζάνη και ενέκρινε τις προδιαγραφές της αεροπορικής γραμμής, όρισε το ετήσιο οικονομικό αντιστάθμισμα και διέταξε τις αρμόδιες υπηρεσίες της να προβούν στην διενέργεια του σχετικού διαγωνισμού και στην υπογραφή της σχετικής σύμβασης.
Η ανώμαλη προσγείωση για το αεροδρόμιο της Καστοριάς ήρθε βλέποντας τα στατιστικά στοιχεία της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας για το αεροδρόμιο Καστοριάς, καθώς καταγράφεται η αμείλικτη αλήθεια των απογοητευτικών αριθμών σχετικά με την κίνηση του αεροδρομίου μας. Την περασμένη χρονιά το 2019 πραγματοποιήθηκαν 170 αφίξεις από Αθήνα με 1.605 επιβάτες (1.960 επιβάτες το 2018) και 170 αναχωρήσεις προς Αθήνα με 1.996 επιβάτες (2.148 επιβάτες το 2018). Δηλαδή κάθε πτήση προς την Καστοριά μετέφερε 9,44 επιβάτες και κάθε αναχώρηση από την Καστοριά μετέφερε 11,74 επιβάτες. Το τελευταίο δημοσίευμα, σχετικά με την αύξηση της κίνησης του αεροδρομίου της Καστοριάς τον Ιανουάριο του 2020 σε σχέση με τον Ιανουάριο του 2019, κατά 256,4%, (διακινήθηκαν 278 επιβάτες έναντι 78 το περσινό διάστημα) είναι πλασματικό, διότι τον Ιανουάριο του 2019 το αεροδρόμιο δεν δέχονταν πτήσεις, το καταφέραμε και αυτό, λόγω χιονοκάλυψης του αεροδιαδρόμου.
Διαπιστώνει κανείς εύκολα, πως αν η γραμμή Αθήνα – Κοζάνη – Καστοριά δεν είχε υποχρέωση παροχής δημόσιας υπηρεσίας και επομένως επιδοτούμενη, δεν θα πραγματοποιούνταν από καμιά αεροπορική εταιρία, λόγω έλλειψης εμπορικού ενδιαφέροντος.
Η αύξηση της κίνησης των επιβατών προς την Καστοριά, δεν μπορεί σίγουρα να επιτευχθεί, όταν το αεροπλάνο αναχωρεί από την Αθήνα στις 06:45 π.μ και το εισιτήριο, παρότι επιδοτούμενο, κοστίζει δυσανάλογα ακριβά και ασφαλώς δεν μπορούν να αυξηθούν οι εβδομαδιαίες και οι ημερήσιες πτήσεις, όπως κάποιοι ονειρεύονται, με την συγκεκριμένη κίνηση του αεροδρομίου και με τις υπάρχουσες υποδομές του.
Η αύξηση της κίνησης προς το αεροδρόμιο της Καστοριάς, μπορεί να επιτευχθεί μονάχα με την περαιτέρω αναβάθμισή του, γιατί είναι πολύ καλό να έχεις από τους μεγαλύτερους αεροδιάδρομους της Ελλάδας (2.698μ), αλλά αυτό από μόνο του δεν αρκεί. Για να μπορέσει το αεροδρόμιο να καταστεί εναλλακτικό ή και βοηθητικό του αεροδρομίου της Θεσσαλονίκης και να καταστεί ως ένα σημαντικό περιφερειακό αεροδρόμιο, θα πρέπει να έχει αναβαθμισμένο σταθμό επιβατών, πύργο ελέγχου, ραντάρ πλοήγησης, φώτα αεροδιαδρόμου, μεγαλύτερο χώρο στάθμευσης αεροσκαφών και ασφαλώς παροχή ανεφοδιασμού, διαφορετικά θα συνεχίζουμε να περιμένουμε κάθε τόσο την παράταση από το Υπουργείο της υποχρέωσης παροχής δημόσιας υπηρεσίας στην αεροπορική γραμμή Αθήνα – Καστοριά – Κοζάνη και θα συνεχίσουν κάθε χρόνο να έρχονται και να φεύγουν συνεχώς μειούμενοι επιβάτες, ώσπου κάποια στιγμή να έρθει και το νομοτελειακά μοιραίο κλείσιμο του αεροδρομίου.
Βασίλης Τσιφλικιώτης