Σε κάποια προιόντα, όπως τα αντισηπτικά, η κατανάλωση έχει διπλασιαστεί, ενώ ο μέσος όρος της αύξησής της κυμαίνεται το τελευταίο διήμερο μεταξύ 20%-50%. Μάσκες προσώπου έκαναν την εμφάνισή τους στο κέντρο της Θεσσαλονίκης
Έντονη ανησυχία έχει προκληθεί σε σημαντική μερίδα Θεσσαλονικέων από περίπου τις 13:00 το μεσημέρι της Δευτέρας, όταν ανακοινώθηκε ότι το πρώτο πανελλαδικά θετικό κρούσμα κοροναϊού εντοπίστηκε στην πόλη. Από εκείνη τη στιγμή και έπειτα πολλοί πολίτες σπεύδουν στα σούπερ μάρκετ και αγοράζουν μαζικά διάφορα προϊόντα, κυρίως αντισηπτικά και είδη καθαριότητας (κάνει θραύση η χλωρίνη), τρόφιμα μακράς διάρκειας, ξηρά τροφή, αλεύρι, όσπρια και ζυμαρικά. Όπως ανέφεραν στο ethnos.gr υπεύθυνοι καταστημάτων σούπερ μάρκετ στο κέντρο της Θεσσαλονίκης, σε κάποια είδη, όπως στα αντισηπτικά, η κατανάλωση έχει διπλασιαστεί τις τελευταίες δύο μέρες, ενώ ο μέσος όρος της αύξησης στις αγορές κυμαίνεται από 30% έως και 50%.
Αύξηση στην κατανάλωση κατά 20% – 30% το τελευταίο διήμερο δίνει στο ethnos.gr και ο πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης (ΕΒΕΘ) και ιδιοκτήτης μεγάλης αλυσίδας σούπερ μάρκετ, Γιάννης Μασούτης. Ωστόσο, οι υπεύθυνοι των σούπερ μάρκετ δεν παραλείπουν να σημειώσουν ότι ούτως ή άλλως περίμεναν μία αύξηση της κατανάλωσης αυτές τις μέρες, επειδή βρισκόμαστε ενώπιον του τριημέρου της Αποκριάς, ενώ έχουν καταβληθεί και οι συντάξεις.
«Τις τελευταίες δύο μέρες η κατανάλωση είναι εμφανώς αυξημένη. Είναι φανερό ότι ο κόσμος ανησύχησε. Στα αντισηπτικά και στα οινοπνεύματα η κατανάλωση έχει αυξηθεί κατά τουλάχιστον 50%, ενώ σε κάποια προϊόντα η αύξηση φτάνει ακόμα και το 100%. Η κατανάλωση ζυμαρικών έχει αυξηθεί κατά τουλάχιστον 40%, ενώ μεγάλη είναι η κατανάλωση όσπριων, άλευρων και παιδικών κρεμών. Γενικώς ψωνίζουν, ό,τι μπορεί να αποθηκευθεί. Πάντως, γενικώς έπεσαν όλα μαζί. Το τριήμερο της Αποκριάς, οι πληρωμές και βέβαια ο ιός», τονίζει υπεύθυνος καταστήματος μεγάλης αλυσίδας σούπερ μάρκετ στο κέντρο της Θεσσαλονίκης.
«Θυμίζει την εποχή των capital control»
ΕΘΝΟΣ