• Θα αναθέσουμε λέει σε εξειδικευμένο σύμβουλο τουριστικής προβολής κάπως να βελτιώσει την αρνητική εικόνα που έχει δημιουργηθεί για την πόλη εξαιτίας των κρουσμάτων της πανδημίας.
• Οι άνθρωποι που θα αναλάβουν αυτό το έργο δεν πρόκειται φυσικά να δουλέψουνε τζάμπα. Θα πληρωθούν για αυτό. • Και εδώ δημιουργείται ένα οξύμωρο.
• Είναι σαν κάποιος να βγαίνει κάθε βράδυ για διασκέδαση, να επισκέπτεται ταβέρνες, να πληρώνει τα μαλλιοκέφαλα του για να τρώει και να πίνει τα πιο νόστιμα φαγιά και ποτά και μετά να ξανα-πληρώνει τα μαλλιοκέφαλα του προκειμένου να χάσει τα κιλά που πήρε, τρέχοντας σε διαιτολόγους, σε γυμναστήρια, σε μασατζίδικα, σε διαιτολογικές κούρες και όλα τα συναφή….
• Ετσι και εμείς.
• Από την μια πήραμε αψήφιστα τις προειδοποιήσεις των ειδικών και ξεσπαθώσαμε υπέρ ‘δικαιωμάτων’, συγχρωτιζόμενοι άνευ ουδενός μέτρου ασφαλείας (η μετά ελαχίστων) και μετά -αφού στείλαμε στα νοσοκομεία δυο ντουζίνες ασθενείς- σκεφτήκαμε πως έτσι χαλάσαμε το όμορφο, γραφικό, τουριστικό μας προφίλ και αποφασίσαμε να το ξανα- φτιασιδώσουμε
• Σκεφτείτε όμως το πόσα λεφτά θα γλυτώναμε, αν δεν ακολουθούσαμε αυτή την πρακτική, αλλά μια άλλη, πιο συνετή. Αν προσέχαμε και φορούσαμε τις μασκούλες μας και αν τηρούσαμε τις αποστάσεις.
• Αφήστε όλα τα άλλα, τα εξίσου σοβαρά.
• Τα ιατρικά, τις δημογραφικές, τις κοινωνικές και ψυχολογικές παρενέργειες. Ας μη μιλήσουμε καθόλου για τους συμπατριώτες που χάσαμε για εκείνους τους άλλους που υπέφεραν κλεισμένοι σε εντατικές ή στα σπίτια τους, ως πιο ήπια θύματα…
• Ας εστιάσουμε χάριν της συζήτησης, αποκλειστικά στην οικονομία. Αν το κάνουμε, θα δούμε επιπτώσεις εξωφρενικές.
• Γιατί, όσο πέφτουν οι αποδόσεις της γουνοποιΐας, τόσο ανεβαίνουν οι ελπίδες, οι οικονομικές και ψυχολογικές επενδύσεις στον τουρισμό.
• Ναι, μόνον που ‘τουρισμός’ κατ’ αρχήν σημαίνει ελκυστικότητα και επισκεψιμότητα. Τι είναι αυτό που μπορεί να κάνει τον μέσο έλληνα, ευρωπαίο ή παγκόσμιο τουρίστα να μας προτιμήσει?
• Το προφίλ μια ήρεμης, μικρής, γραφικής και -στις εποχές τις οποίες ζούμε- ΑΣΦΑΛΟΥΣ περιοχής.
• Ε λοιπόν, ΑΥΤΟ το προφίλ, κάνουμε ό,τι περνά από το χέρι μας να το ακυρώσουμε! Το απεκδυόμαστε σαν ένα ρούχο που δεν μας κάνει πια ή που δεν είναι πια του τρέχοντος γούστου μας. Το παραπετάμε, το σκίζουμε, το τσαλαπατούμε και έτσι ακυρώνουμε προς τα έξω την εικόνα μιας θελκτικής προς τουρίστες και τουριστικούς πράκτορες περιοχής
. • Και αφού το καταφέρουμε αυτό, μαζευόμαστε μετά στα καφενεία, πίνουμε τις φραπεδιές μας και γκρινιάζουμε γιατί οι δουλειές δεν πάνε καλά.
• Θα πάνε, αλλά πρώτα θα πρέπει να πάει καλά η λογική μας!
Του Λεωνίδα Εκιντζόγλου