Θα ήταν πράγματι για γέλια, αν η κατάσταση δεν ήταν τόσο δραματική. Με την αρ. 107757/Δ5/20-08-2020 εγκύκλιο του, το Υπουργείο Παιδείας δίνει άδεια στην «Ελληνική Ομοσπονδία Τσιρλιντινγκ» (sic)
να μπει στα σχολεία της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, για να γνωρίσουν οι μαθητές από κοντά τις….. μαζορέτες.
Την ώρα που η κυβέρνηση τζογάρει με την υγεία των εκπαιδευτικών, των μαθητών και την οικογενειών τους, για να κρύψει τις εγκληματικές της ευθύνες, τους προσφέρει πραγματικά «άρτο και θεάματα». Αφού, λοιπόν, «ξεμπέρδεψαν» με το άνοιγμα των σχολείων, με 25αρια και βάλε τμήματα, δίνοντας μάσκες και παγουρίνο, είπαν τα σαΐνια του Υπουργείου Παιδείας ν’ ασχοληθούν και με εκπαιδευτικά θέματα.
Πριν από λίγους μήνες, εξοβέλισαν από τα σχολεία ολόκληρα επιστημονικά αντικείμενα, όπως η Κοινωνιολογία, η Οικιακή Οικονομία και οι Τέχνες. Μάλιστα, οι μαθητές της Γ Λυκείου δε μπορούν να παρακολουθήσουν στο σχολείο τους τα μαθήματα ειδικότητας για να προετοιμαστούν για τις Πανελλαδικές, αφού καταργήθηκαν από το Υπουργείο Παιδείας. Μόλις πριν από μερικές ημέρες, οι μαθηματικές σχολές καυτηρίαζαν το επίπεδο των μαθηματικών από το Δημοτικό μέχρι το Λύκειο.
Πώς απαντάει το Υπουργείο, λοιπόν, στη συνεχιζόμενη υποβάθμιση του περιεχομένου του σχολείου; Μα φυσικά με μαζορέτες και μαθήματα τσιρλιντινγκ! Αυτά μάλλον εννοούσε η κα. Κεραμέως, όταν νομοθετούσε τα εργαστήρια δεξιοτήτων στο τελευταίο νομοσχέδιο που έφερε στη Βουλή!
Φυσικά, η τραγική υποβάθμιση του περιεχομένου του σχολείου, η στροφή στις δεξιότητες στις αποσπασματικές γνώσεις δεν είναι επίτευγμα της ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας. Διαχρονικά, όλες οι κυβερνήσεις συνειδητά απαξίωναν γνωστικά αντικείμενα και μαθήματα… το τσιρλίντνγκ, όμως, είναι η σταγόνα που ξεχειλίζει το ποτήρι. Έχουν ευθύνη όλα τα τελευταία χρόνια που από τη μία έχουν μετατρέψει τα σχολεία κυριολεκτικά σε “ξέφραγο αμπέλι”, όπου μπαινοβγαίνει ελεύθερα ο κάθε τυχάρπαστος (θυμίζουμε την περιβόητη θεματική εβδομάδα), ενώ την ίδια στιγμή κλείνουν την πόρτα σε κοινωνικές οργανώσεις, σε καταξιωμένους συνανθρώπους (επιστήμονες – λογοτέχνες κλπ) μας ακόμα και σε αγωνιστές της Εθνικής Αντίστασης.
Αυτό που χρειάζονται τα σχολεία δεν είναι οι μαζορέτες! Είναι η αναβάθμιση τους μαθήματος της Φυσικής Αγωγής που τα τελευταία χρόνια έχει υποβαθμιστεί σε μεγάλο βαθμό. Η μείωση των ωρών διδασκαλίας, τα πολυπληθή τμήματα, η ανυπαρξία γυμναστηρίων και υλικοτεχνικής υποδομής, η αντιμετώπιση του μαθήματος ως ανάπαυλα από το φόρτο εργασίας του σχολείου, δυσχεραίνουν τις συνθήκες διεξαγωγής του μαθήματος και δεν καλύπτουν τις ανάγκες της νέας γενιάς, για άσκηση και προστασία της σωματικής και ψυχικής υγείας που προσφέρει η άθληση.
Καλούμε τους συλλόγους διδασκόντων, τους γονείς και τους μαθητές, σε όλα τα σχολεία να μη δεχθούν να υλοποιήσουν τέτοιες δραστηριότητες που αναπαράγουν τα πρότυπα του lifestyle και δεν προάγουν την υγιή διαπαιδαγώγηση των παιδιών μας. Έχουμε χρέος ως εκπαιδευτικοί να υπερασπιστούμε το παιδί και το κάθε παιδί.
Να διεκδικήσουμε ένα σχολείο που να μορφώνει, όλοι μαζί γονείς, μαθητές και εκπαιδευτικοί. Έχουμε χρέος να διδάξουμε στους μαθητές μας να διεκδικούν, να διαβάζουν, να αθλούνται, να μαθαίνουν, να ρωτάνε, να αμφισβητούν… να σκέφτονται.
Να μάθουμε στους μαθητές μας ότι τους αξίζει και μας αξίζει ένα καλύτερο σχολείο, ένας καλύτερος κόσμος! Τότε μόνο υπάρχει ελπίδα!