-
Αρχική > Η Διαδρομή στον Κόσμο του Βιβλίου > ΚΑΤΑΔΙΩΞΗ ΣΤΗ ΒΕΝΕΤΙΑ Πατρίσια Χάισμιθ

ΚΑΤΑΔΙΩΞΗ ΣΤΗ ΒΕΝΕΤΙΑ Πατρίσια Χάισμιθ

Η διαδρομή στον κόσμο του βιβλίου συνεχίζει το μαγευτικό της ταξίδι, με το αστυνομικό μυθιστόρημα της Πατρίσια Χάισμιθ, “Καταδίωξη στη Βενετία”, από τις Εκδόσεις Μίνωας. Μετάφραση: Πουλάκος Βασίλης
Η Πατρίσια Χάισμιθ γεννήθηκε στο Φορτ Γουόρθ του Τέξας το 1921 και μεγάλωσε στη Νέα Υόρκη. Αποφάσισε να γίνει συγγραφέας στα δεκάξι της, εποχή που εξέδιδε το περιοδικό του γυμνασίου της.
Το πρώτο της μυθιστόρημα, “Ξένοι στο Τρένο”, έγινε ταινία με τον Άλφρεντ Χίτσκοκ, σε σενάριο του Ραίημοντ Τσάντλερ το 1950. Κεντρική της δουλειά, η πενταλογία με ήρωα τον Ρίπλεϋ, ένα από τα βιβλία της οποίας γυρίστηκε ταινία από τον Βιμ Βέντερς το 1977, με πρωταγωνιστή τον Μπρούνο Γκαντς. Το τρίτο, “Ο ταλαντούχος κύριος Ρίπλεϋ”, πήρε το βραβείο Έντγκαρ Άλαν Πόε των Αμερικανών Συγγραφέων Μυστηρίου. Άλλα της έργα: “Βαθιά νερά”, “Η κραυγή της κουκουβάγιας”, “Το ημερολόγιο της Ήντιθ”, “Μικρές ιστορίες μισογυνισμού” κα.
Η Χάισμιθ, που υπήρξε φίλη με τον Τρούμαν κάποτε, τον Έρικ Άμπλερ κ.α. έχει τιμηθεί με τα σπουδαιότερα βραβεία αστυνομικής λογοτεχνίας. Πέθανε το 1955 αποτραβηγμένη στην Ελβετία.
Περίληψη
 Όταν η νεαρή σύζυγος του Ρέι Γκάρετ αυτοκτονεί, ο κόσμος του καταρρέει. Για πρώτη φορά στην ξέγνοιαστη ως τότε ζωή του, πρέπει να διαχειριστεί μια δυσκολη κατάσταση.
Εκτός από το πόνο του, έχει να αντιμετωπίσει και την οργή του πεθερού του, Έντουαρντ Κόουλμαν, που πιστεύει πως ο Ρέι είναι υπεύθυνος για τον θάνατο της κόρης του. Ο Κόουλμαν πυροβολεί τον Ρέι και, νομίζοντάς τον νεκρό, φεύγει για τη Βενετία.
Ο Ρέι όμως θα τον ακολουθήσει ως εκεί, ελπίζοντας να βρει ευκαιρία να αποδείξει την αθωότητά του. Μέσα στα σοκάκια της γραφικής πόλης παραμονεύουν ο ένας τον άλλον, ο Κόουλμαν για να εκδικηθεί και ο Ρέι για να ξαλαφρώσει από το βάρος μιας αόριστης ευθύνης. Σε αυτή θανάσιμη καταδίωξη οι ρόλοι κυνηγού και κυνηγημένου εναλλάσσονται και η αγωνία κορυφώνεται μέχρι την τελική σύγκρουση.
Η Πατρίσια Χάισμιθ κάνει τους πιο παράλογους χαρακτήρες να μοιάζουν απόλυτα λογικοί σε σημείο που ο αναγνώστης νιώθει ότι ταυτίζεται απόλυτα με το πιο ψυχοπαθή δολοφόνο.
Απόσπασμα
“Δεν ανησυχώ” είπε ξερά και προχώρησε προς το σκοτεινό παράθυρο. Ύστερα έκανε μεταβολή. “Τον σιχαινόμουν, ναι. Προκάλεσε τον θάνατο της κόρης μου. Και τον θεωρώ…τον θεωρούσα εντελώς άχρηστο. Υπάρχουν άνθρωποι και άνθρωποι. Ψυχές! Ψυχές, σου λέει ο άλλος. Κάποιες ψυχές αξίζουν περισσότερο από άλλες. Και της κόρης μου άξιζε ένα εκατομμύριο φορές όσο η δική του. Ούτε καν θα τις σύγκρινα, ούτε καν θα υπέθετα ότι ήταν φτιαγμένες από το ίδιο πράγμα. Καταλαβαίνεις τι εννοώ; Πήρα τη δικαιοσύνη στα χέρια μου, ναι, κι αν είναι να πληρώσω γι’ αυτό, θα πληρώσω. Και τι έγινε;”
 Ένα νουάρ μυθιστόρημα που διαδραματίζεται στη Βενετία, αλλά ξεκινάει από τη Ρώμη, δίνοντας στον αναγνώστη πληροφορίες για τον τρόπο ζωής στην Ιταλία, εκείνης της εποχής. Στο καλογραμμένο βιβλίο της Πατρίσια Χάισμιθ δεν υπάρχει κάποιο έγκλημα που πρέπει να το διαλευκάνει κάποιος ντετέκτιβ ή κάποιο θύμα να ζητάει δικαίωση. Υπάρχουν δύο ρόλοι που εναλλάσσονται μέχρι τη σύγκρουση, του κυνηγού και κυνηγημένου και αυτοί οι ρόλοι είναι που κρατάνε αμείωτο το ενδιαφέρον του αναγνώστη μέχρι και την τελευταία σελίδα. Τί άραγε συμβαίνει στο μυαλό και των δύο; Η ζωή, λένε, αλλάζει προς το καλύτερο. Θα συμβεί και με τους δύο πρωταγωνιστές μας το ίδιο;

 

 

Top
Enable Notifications OK No thanks