-
Αρχική > Ελλάδα > Αλλάζουν όλα στους παιδικούς σταθμούς από την νέα σχολική χρονιά

Αλλάζουν όλα στους παιδικούς σταθμούς από την νέα σχολική χρονιά

Παιδικοί σταθμοί: Ενιαίο τρόπο διδασκαλίας με συγκεκριμένο πρόγραμμα προσχολικής αγωγής θα παρακολουθούν πλέον τα παιδιά ηλικίας ως 4 ετών στους βρεφονηπιακούς σταθμούς της χώρας από το νέο έτος.

Ειδικότερα έχει συσταθεί μια ομάδα εργασίας προκειμένου πλέον ο τρόπος διδασκαλίας των παιδιών ηλικίας ως 4 ετών να αναβαθμιστεί και να εκσυγχρονιστεί με ενιαίο παιδαγωγικό πρόγραμμα και την εισαγωγή εκπαιδευτικών εργαλείων – παιχνιδιών και βιβλίων – που θα δίνουν τα κατάλληλα γνωσιακά και αισθητηριακά ερεθίσματα για την ανάπτυξη των παιδιών. Σύμφωνα με την Υφυπουργό Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων Δόμνα Μιχαηλίδου δεν έχει ασχοληθεί ποτέ κανείς με την ύλη της προσχολικής αγωγής, με το τι κάνουν δηλαδή τα παιδιά, αν και πώς περνούν δημιουργικά τον χρόνο τους στους σταθμούς, ποιο πρόγραμμα και με ποιο περιεχόμενο παρακολουθούν.

Συνολικά επιδιώκεται όλα τα παιδιά, ανεξαρτήτως σταθμού, περιοχής και κοινωνικοοικονομικού υποβάθρου να λαμβάνουν τις απαραίτητες για την ηλικία τους παροχές, γνώσεις και ερεθίσματα. Με αυτό τον τρόπο θα εξασφαλιστεί και υποστηριχθεί η σωστή γνωστική, συναισθηματική και κινητική ανάπτυξή τους, κρίσιμη για το ενήλικο μέλλον τους και σημαντικός παράγοντας πρόληψης ανισοτήτων. Ταυτόχρονα θα καθιερωθεί κάτι που σήμερα απουσιάζει: ο υποχρεωτικός και τακτικός έλεγχος των παιδιών προκειμένου να επιτευχθεί πρώιμη διάγνωση και έγκαιρη παρέμβαση σε παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες αλλά και νευρολογικά προβλήματα όπως ο αυτισμός και θα ενθαρρυνθεί η ενημέρωση και η συμμετοχή των γονέων στην παιδαγωγική διαδικασία μέσω τακτικών συναντήσεων και προτάσεων δημιουργικής ενασχόλησης παιδαγωγών, γονέων και παιδιών.

Προσχολική αγωγή

Στην Ελλάδα, το τοπίο παραμένει θολό και η ανάπτυξη της προσχολικής αγωγής παραμένει μια αναξιοποίητη ευκαιρία. Οι δομές είναι απαρχαιωμένες και καλύπτουν ανάγκες τόσο επίκαιρες όσο η ενσωμάτωση των περιοχών που προσαρτήθηκαν στην Ελλάδα το 1930. Υπάρχει μεγάλη ανάγκη αναβάθμισης του ελληνικού συστήματος προσχολικής αγωγής, και οργανικής του ένταξης στο εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας. Από την παραπάνω έρευνα, τις τοποθετήσεις που καταγράψαμε αλλά και τις βέλτιστες πρακτικές που έχουν υλοποιηθεί σε άλλες χώρες, μπορεί να συμπεράνει κανείς πως υπάρχουν μερικά προφανή αυτονόητα βήματα που χρειάζεται να γίνουν:

• Να ενοποιηθούν οι δομές παροχής προσχολικής αγωγής σε έναν οργανωτικό φορέα, ο οποίος θα έχει την ευθύνη της λειτουργίας και της αξιολόγησης τόσο των παιδικών σταθμών της χώρας, όσο και των νηπιαγωγείων, όπως γίνεται στις περισσότερες χώρες του κόσμου.

.dikaiologitika.gr/

Top
Enable Notifications    OK No thanks