-
Αρχική > Τοπικά νέα > Το τραινάκι και τα προβλήματα του Του Λεωνίδα Εκιντζόγλου

Το τραινάκι και τα προβλήματα του Του Λεωνίδα Εκιντζόγλου

• Την χαρούμενη, γιορτινή πινελιά που προσθέτει το τραινάκι στην πόλη, σίγουρα δεν μπορεί να την αμφισβητήσει κανείς.

• Πρόκειται για ένα πολύ όμορφο, εναλλακτικό μέσο μετακίνησης, προορισμένο για ανθρώπους οι οποίοι δεν βιάζονται να πάνε πουθενά, για ανθρώπους ντόπιους ή ξένους, που ανεβαίνουνε σ’ αυτό προκειμένου να κάνουνε μια βόλτα και να χαζέψουνε τα αξιοθέατα…

• Αρα, εκ των πραγμάτων, τρίτη, τετάρτη και πέμπτη είναι ταχύτητες παντελώς αχρείαστες για αυτό το μέσο. Το τραινάκι πάει αποκλειστικά με πρώτη και δευτέρα. Με δεκαπέντε-είκοσι χιλιόμετρα την ώρα. Γιαβάς- γιαβάς! Κινείται αργόσχολα, με πάσα ηρεμία.

• Πράγμα το οποίο θα ήταν ιδανικό για ένα οδικό δίκτυο με πολλαπλές λωρίδες κυκλοφορίας. Τρείς στο πήγαινε και τρείς στο έλα.

• Τέτοιο δίκτυο όμως στην Καστοριά δεν έχουμε.

• Και εκεί ακριβώς είναι που αρχίζουν τα προβλήματα…

• Αφού το τραινάκι μας, όταν κινείται στην Μεγάλου Αλεξάνδρου και στην Ορεστιάδος κινείται -όπως όλα τα υπόλοιπα οχήματα στην μία και μοναδική ανά κατεύθυνση λωρίδα. Αυτό σημαίνει ότι -θέλοντας και μη- μετατρέπεται σε μέρος της κανονικής καθημερινής κυκλοφορίας. Σε μέρος, άρα και σε πρόβλημα της!

• Πόσο μεγάλο πρόβλημα?

• Για να απαντήσω σε αυτό το ερώτημα, παρακάλεσα δύο μόνιμους θαμώνες της νότιας παραλίας να παρακολουθήσουν την κίνηση του και να μου μεταφέρουν τις παρατηρήσεις τους. Κι όταν πήρα τα ραπόρτα τους, κάθισα και τσεκάρισα κι εγω ο ίδιος τα δεδομένα τόσο στο πήγαινε όσο και στο έλα.

• Όλες οι παρατηρήσεις συμφωνούσανε σε ένα συμπέρασμα:

• Σε κάθε μετακίνηση, πίσω από το τραινάκι, εγκλωβίζεται μια ενότητα ακολουθούντων οχημάτων. Αρκετά μεγάλη Από δεκατέσσερα έως είκοσι οχήματα κατά τις συνήθεις ώρες τροχαίου φόρτου.

• Υπάρχει συνεπώς και θέμα και πρόβλημα!!

• Ειδικά αν σκεφτεί κανείς πως αυτοί που επιβαίνουν στα αυτοκίνητα που ακολουθούν το τραίνο, δεν έχουν βγει όλοι τους για βόλτα. Μπορεί να επείγονται οι άνθρωποι να πάνε σε κάποια δουλειά. Μπορεί ο χρόνος τους να είναι πολύτιμος….

• Κι οφείλουμε επίσης να εξετάσουμε, ακόμα πιο προσεκτικά, την περίπτωση που ένα από τα εμπλεκόμενα οχήματα μπορεί να είναι το ασθενοφόρο. Σε μια τέτοια περίσταση είναι εύκολα κατανοητές οι συνέπειες…

• Αρα, με τον τρόπο που διαμορφώνεται η κατάσταση υπάρχουν δυο μόνον εναλλακτικές:

• Η πρώτη -και πλέον δραστική- είναι η αλλαγή ρότας.

• Να μην ακολουθεί καν το τραινάκι μια παραλιακή ρότα προς το Νοσοκομείο. Οπουδήποτε αλλού παρά προς τα εκεί. Η Καστοριά είναι όμορφη σε όλες της τις γειτονιές. Μπορεί κάλλιστα να σχεδιαστεί μια περιήγηση προς την Βόρεια πλευρά. Η να παραμείνει μόνον η διαδρομή επί της λεωφόρου των Κύκνων….

• Η άλλη λύση είναι πλέον σύνθετη.

• Σε περίπτωση που αποφασιστεί να συνεχίσει το τραινάκι να εκδράμει προς Νοσοκομείο, να δημιουργηθούν δυο σημεία ανακούφισης του κυκλοφοριακού.

• Δυο πλευρικές μετατοπίσεις, μια στην εσοχή του δρόμου απέναντι από το Battlenet (διασταύρωση Μ. Αλεξάνδρου και Ορέστου) και μία μπροστά από το αναψυκτήριο στο Ντολτσό. Στα δυο αυτά σημεία το τραινάκι θα κάνει δεξιά και θα παραμένει εκεί σε μια πεντάλεπτη αναμονή επιτρέποντας την προσπέραση του από όλα τα ακολουθούντα οχήματα. Ετσι εύκολα θα εκτονώνεται το όποιο προκληθέν από αυτό μποτιλιάρισμα. • Οσον αφορά δε την διευκόλυνση διέλευσης του ασθενοφόρου…

. • Υπάρχουν κι οι ασύρματοι παιδιά

• Ας δοθεί στον οδηγό ένας ασύρματος ο οποίος και θα ρυθμιστεί από τους τοπικούς ραδιοερασιτέχνες σε ειδικό κανάλι. Σε αυτό θα καλείται και θα προειδοποιείται ΕΓΚΑΙΡΩΣ πως 1-2 χιλιόμετρα παραπίσω του επέρχεται ασθενοφόρο. Ετσι θα έχει όλον τον χρόνο να βρίσκει στα δεξιά του μια ελεύθερη προς παρκάρισμα θέση και να βγαίνει εκτός ρεύματος μέχρι την διέλευση του νοσοκομειακού.

• Ποιος είπε πως δεν υπάρχουν λύσεις?

Top
Enable Notifications OK No thanks