Η Romy Hausmann (Ρόμι Χάουσμαν, 1981) γεννήθηκε στην Ανατολική Γερμανία και σε ηλικία είκοσι τεσσάρων ετών έγινε αρχισυντάκτρια σε εταιρεία παραγωγής στο Μόναχο. Διατηρεί το blog Mymonk στο οποίο εξιστορεί τις προσωπικές της εμπειρίες με στόχο να εμφυσήσει την αισιοδοξία στους αναγνώστες της. Από τη γέννηση του γιου της εργάζεται στον χώρο της τηλεόρασης ως freelancer. Ζει με την οικογένειά της σε ένα απομονωμένο σπίτι στα δάση κοντά στη Στουτγάρδη. Το ψυχολογικό θρίλερ Καλό μου παιδί, το πρώτο της μυθιστόρημα, μεταφράστηκε σε περισσότερες από 14 χώρες, ενώ ετοιμάζεται και η κινηματογραφική του διασκευή.
Περίληψη
“Σ’ έπιασα. Και τώρα θα παίξουμε. Θα παίξουμε δικαστήριο».
Πριν από πολλά χρόνια, η Νάντια καταδικάστηκε για ένα φριχτό έγκλημα. Μετά την αποφυλάκισή της, το μόνο που θέλει είναι να ζήσει μια σχετικά φυσιολογική ζωή. Όταν όμως η μοναδική της φίλη σκοτώνει τον εραστή της και εκλιπαρεί τη Νάντια να τη βοηθήσει, εκείνη δεν μπορεί να της αρνηθεί. Τότε, ένα απομονωμένο σπίτι στο δάσος θα γίνει το σκηνικό ενός παράξενου παιχνιδιού. Ένα συγκλονιστικό ψυχολογικό θρίλερ με θέμα την ενοχή, την εξιλέωση και το ερώτημα εάν ένας εγκληματίας μπορεί να απελευθερωθεί ποτέ από το παρελθόν του.
Είναι το ιδανικό θύμα. Και η ιδανική δολοφόνος…
Απόσπασμα
Πράγματι, ο Ρίτσαρντ κάνει δεκάδες λάθη. Στην αρχή μεταφέρει το πτώμα του Κλοντ στο πίσω κάθισμα του αυτοκινήτου του, με σκοπό να το πάει σ’ ένα δάσος για να το θάψει. Αλλά στη διαδρομή περνάει από μια γέφυρα με διόδια, και ο υπάλληλος παρατηρεί τη νευρικότητά του – μα, αν είναι δυνατόν, του πέφτουν κάτω τα χρήματα από τη διέλευση, κι όταν ο υπάλληλος πηγαίνει να τα μαζέψει, σχεδόν βλέπει το πτώμα στο πίσω κάθισμα. Στο δάσος, ο Ρίτσαρντ αφήνει χνάρια από τις ρόδες του αυτοκινήτου και πατημασιές, και επιπλέον καταφέρνει να πιαστεί σε ένα συρματόπλεγμα, όπου μάλιστα σκίζει το κουστούμι του και τραυματίζεται. Ένα κομμάτι ύφασμα και το αίμα του – όλα αυτά αποτελούν αποδεικτικά στοιχεία που θα εντοπίσει η αστυνομία όταν βρει το πτώμα του Κλοντ. Και σα να μην έφταναν όλα αυτά, στη συνέχεια ξεφεύγουν διαρκώς κουβέντες στον καλύτερό του φίλο που είναι εισαγγελέας και επιβλέπει στις έρευνες της αστυνομίας.
ΕΓΡΑΨΑΝ ΓΙΑ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ
Συναρπαστικό! «Δάγκωσα» το δόλωμα από τις πρώτες σελίδες – και πριν το καταλάβω η Romy Hausmann είχε καταφέρει να με σύρει στον κόσμο της. Αυτό το θρίλερ σού κόβει την ανάσα.
Δημήτρης Σίμος, συγγραφέας
Η νέα βασίλισσα του θρίλερ.
Freundin
Το νέο σκοτεινό ψυχολογικό θρίλερ της Hausmann ξεπερνά το προηγούμενο σε αγωνία και ανατροπές…
Deadly Pleasures
Πυρετώδες, ανελέητα έντονο…
Kirkus
Το Η Μάρτα κοιμάται δεν θα σας αφήσει να κλείσετε μάτι!
SWR, Kunscht!
Η Romy Hausmann θεωρείται το νέο αστέρι στον χώρο του θρίλερ.
BuchMarkt
Το Η Μάρτα κοιμάται της Romy Hausmann, όπως το πρώτο της μυθιστόρημα, το βραβευμένο Καλό μου παιδί, είναι ένα ευφυέστατο, συναρπαστικό θρίλερ που παίζει διαρκώς με τις προσδοκίες του αναγνώστη.
Buchermagazin
Καλλιόπη Κρητικού, Bookzone, 3/2/2022
Διαβάσαμε πρώτοι: «Η Μάρτα κοιμάται» και το μυαλό του αναγνώστη παλεύει να βρει τις ισορροπίες του
Το νέο καθηλωτικό ψυχολογικό θρίλερ της Romy Hausmann είναι εδώ (εκδ. Μεταίχμιο)
Η Romy Hausmann συστήθηκε στο αναγνωστικό κοινό με το «Καλό μου παιδί» και από την πρώτη στιγμή έδειξε πως η συγγραφική της ευφυΐα και ο επιδέξιος χειρισμός της ψυχοσύνθεσης των χαρακτήρων της αποτελούν τα δυνατά της χαρτιά. Με το νέο της βιβλίο, «Η Μάρτα κοιμάται», η συγγραφέας καθιστά σαφές πως δεν μπορεί να ακολουθήσει στημένες φόρμες, κλισέ και έξυπνα τρικ. Γιατί η αχαλίνωτη φαντασία της ακολουθεί δύσβατα και περίπλοκα μονοπάτια και μόνο όσοι αντέχουν να βαδίσουν στην κινούμενη άμμο της μπορούν να νιώσουν την αδρεναλίνη τους να ανεβαίνει ανεξέλεγκτα και να αντέξουν τις δαιδαλώδεις διαδρομές που ακολουθεί ο ψυχισμός των ηρώων της.
Η πλοκή κινείται σε τρεις διαφορετικούς άξονες, που φαίνονται πως κινούνται παράλληλα, χωρίς κάποιο σημείο επαφής. Για τη Νάντια Κούλκα, η καθημερινότητά της αλλάζει στα τέλη Ιουλίου του 2019, όταν στο δικηγορικό γραφείο που εργάζεται, εμφανίζεται η σύζυγος του αφεντικού της και φίλη της Λάουρα Βαν Χόφεν σε πλήρη σύγχυση. Αρχικά, αρνείται να της πει τι της συμβαίνει όμως οι αντιστάσεις της κάμπτονται γρήγορα και της ομολογεί πως δολοφόνησε τον εραστή της Άρον Μπρούκστετ μες στο σπίτι της. Ευτυχώς, η 4χρονη κόρη της Βίβι είναι στους παππούδες της, όμως ο άντρας της Γκέρο θα επιστρέψει σύντομα. Η Νάντια αποφασίζει να τη βοηθήσει να ξεφορτωθεί το πτώμα, χωρίς όμως να ξέρει πως αυτή της η κίνηση θα ενεργοποιήσει ένα ντόμινο απίστευτων καταστάσεων και θα θέσει σε κίνδυνο την ψυχική της ισορροπία, που με τόσο κόπο έχει καταφέρει να ξαναβρεί. Γιατί η Νάντια βρισκόταν πριν χρόνια στη φυλακή, ένοχη για ένα στυγερό έγκλημα.
Στη δεύτερη ιστορία, πέντε χρόνια νωρίτερα, υπάρχει μια τριτοπρόσωπη αφήγηση με πρωταγωνιστές ένα παράνομο ζευγάρι: την 22χρονη Νέλλη Σουτ και τον παντρεμένο Πάουλ Χέγκερ. Ένα ζευγάρι που ζει τον έρωτά του αδιαφορώντας για όλους και για όλα, ένα ζευγάρι που κάνει όνειρα για το μέλλον, ένα ζευγάρι που ετοιμάζεται να κάνει μια νέα αρχή. Μια αρχή που διεκδικεί λίγο νωρίτερα η Νέλλη πηγαίνοντας στο σπίτι του Πάουλ για να του μιλήσει και βρίσκεται αντιμέτωπη με την οργή της συζύγου του Σιμόνε, η οποία έχει μάθει για τη σχέση τους και έχει συγχωρήσει τον άντρα της για χάρη της κόρης τους. Ο Πάουλ βάζει ένα τέλος στον δεσμό τους και η Νέλλη χάνει τη γη κάτω από τα πόδια της. Λίγες μέρες αργότερα, ένα φριχτό έγκλημα θα αναστατώσει τη ζωή όλων.
Η Romy Hausmann, για ακόμη μια φορά, δημιουργεί ένα πολυδιάστατο μυθιστόρημα που συνδυάζει την ένταση, την αγωνία, τις συναισθηματικές μεταπτώσεις, την ψυχική και σωματική κακοποίηση, την ανάγκη για αγάπη, και την ανεπανόρθωτη και επικίνδυνη διατάραξη της ψυχολογικής ισορροπίας των ανθρώπων εξαιτίας στάσεων και επιλογών οικείων τους προσώπων. Αφήνοντας να αιωρείται ένα πέπλο μυστηρίου γύρω από τις αντιδράσεις και τις σκέψεις των πρωταγωνιστών της, η συγγραφέας αφήνει την πλοκή της στο έλεος των αποφάσεών τους και ο αναγνώστης αισθάνεται κάποιες στιγμές πως οι εξελίξεις δεν έχουν λογική αλληλουχία και συνέπεια. Το οικοδόμημα της ιστορίας μοιάζει περισσότερο με έναν πύργο Jenga που αν κάποιος τραβήξει το λάθος τουβλάκι, η πορεία όλων θα πάρει διαφορετική τροπή. Οι διάλογοι άλλοτε προκαλούν ανατριχίλα, άλλοτε έναν κόμπο στο στομάχι, άλλοτε βαθιά συγκίνηση και άλλοτε βάζουν φωτιά και καίνε συθέμελα άγραφους νόμους και ηθική.
Στήνοντας πολλαπλούς ιστούς, η Hausmann αφήνει τους χαρακτήρες της να χειραγωγήσουν και να χειραγωγηθούν, να χρησιμοποιήσουν την εξουσία τους για να ορίσουν την τύχη των άλλων, να χαθούν στη λήθη του μετατραυματικού στρες και να δημιουργήσουν έναν δικό τους ασφαλή κόσμο για να κρυφτούν, να κρατήσουν αποστάσεις για να αφήσουν αυτούς που αγαπούν βαθιά να ανθίσουν μακριά από το σκοτάδι και τον πόνο. Οι ανάγκες των ηρώων υπερτερούν των ανατροπών, δίνοντας μια άλλη διάσταση στην πλοκή και αφήνοντας τον αναγνώστη να αντικρίσει κατάματα τη σκληρή πραγματικότητα της σύγχρονης εποχής. Και το φινάλε δεν έρχεται για να σοκάρει, αλλά για να φέρει τη λύτρωση και να αποδώσει δικαιοσύνη με τον δικό του τρόπο σε όλα τα μέτωπα.
«Η Μάρτα κοιμάται» είναι ένα μυθιστόρημα που έχει ως αφετηρία του το ανατριχιαστικό σκηνικό ενός ψυχολογικού θρίλερ, αλλά στην πορεία αφήνει την άβυσσο της ανθρώπινης ψυχοσύνθεσης να πάρει τα ηνία και να προβάλει τις απόκρημνες χαράδρες που δημιουργούνται από την έλλειψη αγάπης και ενσυναίσθησης. Χαράδρες που δεν αφήνουν κανέναν να επιβιώσει.