Μειωμένος κατά 50% ήταν ο τζίρος στην αγορά της πόλης της Καστοριάς στις φετεινές θερινές εκπτώσεις, που έληξαν χθες 31 Αυγούστου Το κλίμα που έχει δημιουργηθεί στους καταναλωτές από την οικονομική συγκύρια τους αποτρέπει από αγορές, ακόμα κι αν οι τιμές ήταν ιδιαίτερα χαμηλές, καθώς έχει απλωθεί ένα πέπλο αβεβαιότητας και αγωνίας στον κόσμο. Στη μέγγενη, ωστόσο, της οικονομικής κρίσης είναι για πρώτη φορά φέτος οι επιχειρήσεις, καθώς βρίσκονται χωρίς ορίζοντα εξόδου, με αποτέλεσμα να υπάρχουν πολλά λουκέτα.
Οι θερινές εκπτώσεις ήταν κατώτερες των προσδοκιών
Η κίνηση στην αγορά από τις πρώτες ημέρες των εκπτώσεων μέχρι και τη λήξη τους ήταν υποτονική, παρά το γεγονός ότι τα ποσοστά μείωσης των τιμών ήταν πολύ υψηλά και άγγιξαν μέχρι και το 80%, ακόμα και σε μεγάλες αλυσίδες και πολυκαταστήματα. Με τις γενναίες μειώσεις στις τιμές- τις μεγαλύτερες που είδε ποτέ η ελληνική αγορά- οι έμποροι προσπαθούν να διαφοροποιήσουν την περίοδο των εκπτώσεων από τους αλλεπάλληλους γύρους των προσφορών που «τρέχουν» για δεύτερη συνεχή χρονιά. Όμως, το άσχημο κλίμα δε λέει να ανατραπεί.
«Οι θερινές εκπτώσεις ήταν κατώτερες των προσδοκιών και μάλιστα χειρότερες από πέρυσι με πτώση του τζίρου που ξεπερνά το 50%. Ένα ποσοστό που δεν το περιμέναμε, διότι ελπίζαμε να γίνει κάτι καλύτερο. Όμως, δυστυχώς αυτή είναι η πραγματικότητα που βιώνουμε, μια περίοδο απίστευτα δύσκολη και πιστεύω ότι τα πράγματα από εδώ και περά θα γίνουν ακόμη πιο δύσκολα και θα αναγκαστούν πολλοί συνάδελφοι να βάλουν λουκέτα στα κατάστηματα τους» δήλωσε, ο πρόεδρος του εμπορικού συλλόγου Καστοριάς, κ. Βαγγέλης Πανταζής.
Απογοητευτική εικόνα στον τομέα ένδυσης και υπόδησης
Για απογοητευτική εικόνα της αγοράς κάνουν λόγο οι έμποροι σε διάφορες περιοχές της χώρας, ενώ στην τοπική μας αγορά η πτώση της κατανάλωσης ξεπερνά ακόμα και το 50%. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, ΤΗ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ πτώση σημειώνει ο κλάδος της ένδυσης και της υπόδησης, ο οποίος από την αρχή του χρόνου καταγράφει απώλειες της τάξης του 39,6%. Ακολουθούν οι κλάδοι των πολυκαταστημάτων με πτώση 25%, των επίπλων και των ηλεκτρικών με πτώση 24,9%, και των καλλυντικών με 18%.
Το πόσο ακόμη θα αντέξουν «ζωντανές», αποτελεί άλυτο γρίφο, αφού οι ίδιες ελπίζουν κάθε φορά σε μικρές τονωτικές «ενέσεις», λόγω συγκυριών. Πότε οι περίοδοι των εορτών, πότε τα δεκαήμερα προσφορών, πότε οι εκπτώσεις, χωρίς όμως όλα αυτά να είναι ικανά να ισορροπήσουν την κατάσταση και να αντιστρέψουν το αρνητικό κλίμ