-
Αρχική > Τοπικά νέα > Η γέφυρα των ΣΕΡΒΙΩΝ που ράγισε Του Λεωνίδα Εκιντζόγλου –

Η γέφυρα των ΣΕΡΒΙΩΝ που ράγισε Του Λεωνίδα Εκιντζόγλου –

– Στην χώρα μας, κατά πως δείχνουνε τα πράγματα, εκείνο το παλιό -και ύπουλο- δημοτικό του γιοφυριού της Άρτας μάλλον έχει διαχρονική ισχύ. Θυμάστε την απόφανση του πουλιού με την ανθρώπινη φωνή? ‘Αν δεν στοιχειώσει άνθρωπος –γεφύρι δε στεριώνει’… Κι από ό,τι φαίνεται, έως τα σήμερα η παλιά αυτή γνωμάτευση, καλά κρατεί.
Προκειμένου κάθε φορά να φτιάχνουμε κάτι σωστά, κάτι κατά πως πρέπει , χρειάζεται πρώτα να θρηνούμε από ένα, ή περισσότερα, θύματα…. Αλλιώς δεν ξυπνάμε και δεν κινητοποιούμαστε. Οπότε χρειάστηκε αυτό το τόσο φοβερό δυστύχημα στα Τέμπη για να μας αφυπνίσει, να μας κάνει να σηκώσουμε κεφάλι από την καθημερινότητα και να δούμε και τα υπόλοιπα κενά ασφάλειας ολόγυρα μας. Χρειάστηκε να θάψουμε 57 νεκρούς προκειμένου να συνειδητοποιήσουμε πως ο ‘ωχαδελφισμός’ και η αναβλητικότητα μας μπορούν σε κάθε περίσταση και σε κάθε τομέα να επιφέρουνε μεγάλες καταστροφές. Πάνε τουλάχιστον δυο χρόνια από τότε που άρχισε να συζητιέται το πρόβλημα ευστάθειας και δομικής αντοχής που παρουσίαζε η γέφυρας των Σερβίων.
Δυο ολόκληρα χρόνια ξοδεύτηκαν στο ‘θα δούμε’ στο ‘θα ελέγξουμε’ στο ‘θα μελετήσουμε’ και στο «έλα μωρέ μπορεί και τίποτε να μη συμβαίνει¨…» Μετά το δυστύχημα όμως στα Τέμπη αιφνιδίως χύθηκε πολύ νέφτι και τα πράγματα επιταχύνθηκαν απότομα. Ετσι, στις 16 Μαρτίου του σωτήριου έτους 2023 η αστυνομική διεύθυνση Κοζάνης εξέδωσε ντιρεκτίβα απαγορεύοντας την κυκλοφορία ΠΑΝΤΟΣ ΕΙΔΟΥΣ ΟΧΗΜΑΤΟΣ στην εθνική οδό Κοζάνης- Λάρισσας πάνω από την γέφυρα του Αλιάκμονα. Την επομένη ημέρα ο Περιφερειάρχης κ. Κασαπίδης σηκώθηκε να φύγει άρον-άρον από την συνεδρίαση του περιφερειακού συμβουλίου. “Οι πρώτες καταγραφές – του αναλογικού ρωγμόμετρου – δείχνουν ότι έχουμε μια διεύρυνση του φαινομένου. Δεν είναι καλό σημάδι αυτό. Θα μου επιτρέψετε να φύγω γιατί είναι δύσκολα” είπε στους παρευρισκόμενους. Οι οποίοι απέμειναν να κοιτούν την πόρτα από την οποία αποχώρησε με το στόμα ανοικτό Δυο ολόκληρα χρόνια τι συνέβη? Επί δυο χρόνια δεν διαθέταμε ρωγμόμετρο? Δεν είχαμε ελεγκτές μηχανικούς? Δεν πραγματοποιούσαμε επιθεωρήσεις?
Έτσι ξαφνικά κι απότομα ρηγματώθηκαν οι κολώνες -και σε τέτοιο μάλιστα βαθμό ώστε να υπαγορεύσουν μια τόσο τελεσίδικη απόφαση- να κλείσουμε ολοσχερώς για την κυκλοφορία την γέφυρα? Και αν πράγματι έτσι έχουνε τα πράγματα με την γέφυρα των Σερβίων, πως άραγε έχουν για τις λοιπές γέφυρες της επικράτειας?

 

 

Top
Enable Notifications OK No thanks