-
Αρχική > Απόψεις > Συγχωνεύσεις σχολείων ή πώς να παίξεις τένις με τις ζωές μικρών παιδιών… Του Λεωνίδα Εκιντζόγλου

Συγχωνεύσεις σχολείων ή πώς να παίξεις τένις με τις ζωές μικρών παιδιών… Του Λεωνίδα Εκιντζόγλου

• Μεγάλο ζήτημα προέκυψε κατά το τελευταίο διάστημα με την συνέχιση ή μη της λειτουργίας των σχολείων μέσα στην πόλη της Καστοριάς.

• Το θεωρητικό ζητούμενο είναι η διασφάλιση της καλής φοίτησης των παιδιών (προπάντων), η ορθή αντιστοίχιση μαθητών/διδασκάλων και στο βάθος –βάθος του ορίζοντα το κόστος λειτουργίας της κάθε μονάδας. • Η πρακτική πλευρά του προβλήματος έχει να κάνει με την σταδιακή μείωση του καστοριανού πληθυσμού, την πτώση των γάμων, την άρνηση τεκνοποίησης και τελικά την διαρκή μείωση του πληθυσμού των παιδιών στην καστοριανή επικράτεια.

• Λιγότερα παιδιά δημιουργούν μικρότερες τάξεις, οι μικρότερες τάξεις χρειάζονται λιγότερους διδασκάλους και οι λιγότεροι δάσκαλοι προκαλούν συρρίκνωση του αριθμού των σχολικών μονάδων.

• Γιατί αυτό που προκύπτει τελικά είναι μια αναντιστοιχία προσφοράς και ζήτησης.

• Και ένα πρόβλημα με το οποίο σίγουρα κάποιος πρέπει να ασχοληθεί και να προτείνει λύσεις, μόνο που οι λύσεις αυτές θα πρέπει να είναι διατυπωμένες με σολομώντειο τρόπο αφού επηρεάζουν σοβαρά τις ζωές των μαθητών, τις ζωές των οικογενειών τους αλλά και τις ζωές των δασκάλων τους.

• Πολύς κόσμος. Αρα θέλει μεγάλη προσοχή.

• Το θέμα που προσφάτως τέθηκε επί τάπητος είναι ΤΙ ΘΑ ΓΙΝΕΙ με την λειτουργία του 4του Δημοτικού.

• Για κάποιον λόγο -που δεν είναι και απολύτως σαφής- το σχολείο αυτό ανακηρύχτηκε προβληματικό. Και δόθηκε η λύση να διαλυθεί και ο πληθυσμός του να σκαρφαλώσει στην Καλλιθέα. Στο εκεί υπάρχον 6ο . • Γιατί?

• Γιατί η γάτα έχει ένα αυτί!

• Κατ΄αρχήν ο πληθυσμός του 4του είναι μεγαλύτερος από τον πληθυσμό του 6ου !!!

• Θα μπορούσε λοιπόν κάλλιστα η προκείμενη εξίσωση να λυθεί ανάποδα:

• Να διαλυθεί το 6ο και να μετακομίσει στο 4ο . Δεν συμβαίνει όμως αυτό. Η φορά είναι ανάποδη. Γιατί παρακαλώ?

• Το είπαμε παραπάνω….

• Το ζήτημα είναι ότι η Καλλιθέα είναι η Καλλιθέα. Μια ιδιαίτερα απότομη περιοχή της πόλης την οποία έτσι και πας να σκαρφαλώσεις θα κρεμάσεις την γλώσσα στο πηγούνι. Και άμα πας να την οδηγήσεις, θα ξοδέψεις διπλάσια βενζίνη από αυτή που θα ξόδευες αν έκανες την ίδια διαδρομή οπουδήποτε αλλού μέσα στην πόλη.

• Τον δε χειμώνα -αμα αυτός προκύψει κανονικός και καναγκιορίσιος, όπως ήταν οι παλιοί χειμώνες στην Καστοριά, τότε η Καλλιθέα δεν πατιέται με τίποτε. Μετατρέπεται σε κάστρο της βασίλισσας του χιονιά και άντε να ανέβουν τα φυσιολογικά παιδιά κει πάνω δίχως νάχουν μαγικές δυνάμεις και φτερά….

• Αλλά υπάρχει και μια άλλη, ακόμα πιο λογική, πλευρά στο όλο ζήτημα.

• Το 4το βρίσκεται στο κέντρο της πόλης. Φαντάζομαι πως όλοι συμφωνούμε σε αυτό.

• Πιο κέντρο δεν γίνεται. Βρίσκεται κολλητά με την αφετηρία των ΚΤΕΛ, απέναντι από την πιάτσα των ταξί και στο απόλυτο ίσιωμα της πόλης

. • Το ίσιωμα των ισιωμάτων. Την πιο πλακέ οδό της πόλης, αυτή της μεγάλου Αλεξάνδρου.

• Οπου κι αν μένει ένας γονιός, από οποιοδήποτε σημείο της πόλης κι αν εφορμά, μπορεί να πετάξει με το αυτοκίνητο του τον κανακάρη του ως το 4το, σε χρόνο dt ή μπορεί να τον στείλει με το αστικό ή με το ταξί ή ακόμη-ακόμη και με τα πόδια.

• Το ίδιο πράγμα ωστόσο -για τους λόγους που ανέφερα παραπάνω- δεν είναι δυνατόν να ισχύσει στην περίπτωση που το παιδί πάει για φοίτηση στο 6ο της Καλλιθέας.

• Οπότε η ερώτηση που έχει κοινοποιηθεί από τον σύλλογο γονέων και κηδεμόνων του 4του προς εκείνους που επινοούν και σχεδιάζουν τέτοιου είδους μετακινήσεις είναι και βάσιμη και απολύτως εύλογη

. • ΓιΙΑΤΙ ΡΕ ΠΑΙΔΙΑ?

• Γιατί τόσο γινάτι? Γιατί πάτε φιρί φιρί να ξεβολέψετε τόσους ανθρώπους και να ταλαιπωρήσετε τόσες οικογένειες για το τίποτα?

• Κατι καλύτερο από το προφανές δεν γίνεται να σκεφτείτε?

 

https://oladeka.com/ ΦΩΤΟ

Top
Enable Notifications OK No thanks