-
Αρχική > Απόψεις > Δέκα αλήθειες για τον Καστοριανό τουρισμό – του Λεωνίδα Εκιντζογλου (Σήμερα σας παρουσιάζουμε τις 5 προτάσεις)

Δέκα αλήθειες για τον Καστοριανό τουρισμό – του Λεωνίδα Εκιντζογλου (Σήμερα σας παρουσιάζουμε τις 5 προτάσεις)

ΔΕΚΑ ΑΛΗΘΕΙΕΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΑΣΤΟΡΙΑΝΟ ΤΟΥΡΙΣΜΟ

Σας παρουσιάζουμε μέσα από το kastoria 365 10 προτάσεις για τον Καστοριανό  τουρισμό

  1. ΤΟ ΚΤΙΣΙΜΟ ΤΟΥ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟΥ ΠΡΟΦΙΛ ΤΗΣ ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΑΠΌ TOYΣ 3 ΔΗΜΑΡΧΟΥΣ ΚΙ ΟΧΙ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΠΟΛΙΤΙΚΟΥΣ ΤΗΣ.

Η χωροταξία, οι δομές,  η ρύθμιση της λειτουργίας των καταστημάτων εστίασης, φιλοξενίας και ψυχαγωγίας, τα θέματα κυκλοφορίας, των θορύβων, της αποκομιδής των απορριμμάτων, το στήσιμο των πληροφοριακών siteκαι ένα σωρό θέματα με άμεσες επιπτώσεις στο χτίσιμο του τουριστικού προφίλ μιας περιοχής, περνούν από τα χέρια των δημοτικών υπηρεσιών και υπαλλήλων. Εκεί,  μέσα στους Δήμους -εκ των πραγμάτων-είναι πουεντοπίζονται τα επιτελεία που αποφασίζουντο πόσο τουριστικόςθέλουν να γίνει ο τόποςμας  και με ποιους τρόπους μπορούν να συμβεί κάτι τέτοιο.

Οι πολιτικοί δεν είναι βέβαια ευθύς εξαρχής ενταγμένοι στην πρωτογενή αυτή μεθοδολογία. Μπορούν ωστόσο,εκ των άνω,να συνηγορούν στις αποφάσεις των τοπικών παραγόντων, να μεταφέρουν και να προωθούν τους σχεδιασμούς τους στην κεντρική κυβέρνηση και να ρίχνουν το αυξημένο ειδικό τους βάρος στην κατεύθυνση της ευόδωσης των πλέον σημαντικών από αυτά.

 

  1. Η ΚΑΣΤΟΡΙΑ ΕΙΝΑΙ ΣΕ ΘΕΣΗ ΝΑ ΠΡΟΣΕΛΚΥΣΕΙ ΠΕΛΑΤΕΣ ΑΠΌ ΑΝΑΤΟΛΗ ΚΑΙ ΔΥΣΗ

Η Καστοριά πλεονεκτεί έναντι των άλλων περιοχών της Δυτικής Μακεδονίας εξαιτίας του γουνοποιητικού της παρελθόντος. Αιώνες τώρα η τέχνη της γούνας μεθοδικά διέσπειρετην καστοριανή επιχειρηματικότητα στα τέσσερα  σημεία του ορίζοντα με αποτέλεσμα σήμερα να βρίσκονται ενεργά,ημιενεργά ή και αδρανή παραρτήματα των καστοριανών εταιριών στο μεγαλύτερο μέρος  του βόρειου ημισφαιρίου. Ειδικά στο ανατολικό μισό της υδρογείου. Αν και εφόσον αυτό ιδωθεί ορθά, τότε όλα αυτά τα πόστα μπορούν πολύ εύκολα να συντονιστούν και να μετατραπούν σε προπαγανδιστικά γραφεία του καστοριανού τουρισμού. Μπορεί δηλαδή η μητροπολιτική Καστοριά να προωθεί στα ξενιτεμένα της παιδιά που βρίσκονται σε Ρωσία, Κίνα, Χονγκ Κονγκ, Αυστραλία, Αμερική, βόρεια Ευρώπη και αλλαχού υλικό προς διανομή με το οποίο θα παντρεύει την γούνα με τον τουρισμό.

Καμία άλλη περιοχή της Περιφέρειας -πέραν ίσως της Σιάτιστας- δεν μπορεί να ισχυριστεί ότι διαθέτει παρόμοιο επικοινωνιακό πλεονέκτημα.

 

  1. Η ΚΑΣΤΟΡΙΑ ΜΠΟΡΕΙ ΚΑΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΜΕΤΑΤΡΑΠΕΙ ΣΕ ΠΡΟΟΡΙΣΜΟ ΠΑΡΑΤΕΤΑΜΈΝΗΣ ΔΙΑΡΚΕΙΑΣ

Ο μέσος όρος παραμονής ενός μέσου τουρίστα σήμερα στην Καστοριά βρίσκεται κοντά στις 16-18 ώρες. Είτε έρχεται πρωί και αποχωρεί βράδυ είτε έρχεται απόγευμα κάνει μια διανυκτέρευση και αποχωρεί το επόμενο μεσημέρι Μια ορθή τουριστική στρατηγική θα πρέπει να θέσει ως έναν από τους βασικούς της στόχους την επέκταση αυτού του διαστήματος στις 48 ώρες κατ’ ελάχιστον. Οι τοπικές επιχειρήσεις θα πρέπει να κερδίζουν δυο τουλάχιστον -ανά άτομο- διανυκτερεύσεις και τρία τουλάχιστον γεύματα. Κάτι τέτοιο, ούτε ανέφικτο είναι, ούτε ιδιαίτερα πολύπλοκο. Προϋποθέτει όμως μια διαφορετική οργάνωση και σίγουρα μια διαφορετική στρατηγική. Θα πρέπει κατ’ αρχήν η Καστοριά να πολλαπλασιάσει το τουριστικό της προιόν, να το διασκορπίσει σε όλο τον νομό, μεγαλώνοντας τις αποστάσεις μεταξύ των επισκέψιμων σημείων της αλλά κυρίως να ανεξαρτοποιηθεί ως τουριστικός προορισμός και να σταθεί μεμονωμένα κι αυτοδύναμα ΕΞΩ ΑΠΟ ΤΟ ΣΥΝΟΛΙΚΟ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟ ΠΑΚΕΤΟ της Περιφέρειας. Η Περιφέρεια -για ευνόητους λόγους- δεν το θέλει αυτό. Η Καστοριά -για εξίσου ευνόητους λόγους- θα πρέπει να το επιβάλει.

Διαφορετικά θα εξακολουθήσει να παίζει τον ρόλο του περάσματος και να αρκείται στα οικονομικά ψίχουλατων πακέτων των γραφείων.

 

  1. Η ΚΑΣΤΟΡΙΑ ΠΛΕΟΝΕΚΤΕΙ ΕΝΑΝΤΙ ΑΛΛΩΝ ΠΡΟΟΡΙΣΜΩΝ ΣΤΟ ΘΕΜΑ ΤΟΥ ΜΕΣΟΥ ΚΟΣΤΟΥΣ ΤΩΝ ΔΙΑΚΟΠΩΝ.

Όταν προέκυψε το ευφυολόγημα πως η δήθεν βαριά βιομηχανία της χώρας είναι ο Τουρισμός, όλοι οι Έλληνες θεώρησαν πως βρέθηκε ο εύκολος τρόπος να μετατραπούν σε ‘βιομηχάνους’. Κι όταν οι συγκυρίες ανέδειξαν περιστασιακά την χώρα μας ως έναν υψηλής προτίμησης διεθνή τουριστικό προορισμό, τότε όλοι οι Έλληνες τουριστικοβιομήχανοι εκτόξευσαν τις τιμές των παροχών τους στα ύψη. Σήμερα, στα πλέον αξιοποιημένα τουριστικά μέρη της χώρας, τα κόστη των διακοπών έχουν πιάσει τέτοια επίπεδα ώστε να καθιστούν πρακτικά ασύμφορη -αν όχι αδύνατη- μια επίσκεψη ή παραμονή σ’  αυτά. Η Καστοριά κατάφερε να κρατήσει, έως τώρα, σε ιδιαιτέρως χαμηλά επίπεδα τα αντίστοιχα κόστη της, με αποτέλεσμα να πλεονεκτεί στα σημεία έναντι όλων των υπολοίπων- αντιστοίχου τουριστικού προφίλ- περιοχών της χώρας.Δεν κατάφερε όμως, ούτε να επικοινωνήσει ορθά και επαρκώς προς τα έξω αυτό της το συγκριτικό πλεονέκτημα ούτε να τοεκμεταλλευτεί πλήρως έναντι του ανταγωνισμού όπωςκαι θα όφειλε. Κι εδώ είναι που φαίνεται ξεκάθαρα η έλλειψη ενός καλά οργανωμένουτοπικού marketing…

 

  1. Η ΚΑΣΤΟΡΙΑ ΜΠΟΡΕΊ ΕΥΚΟΛΑ ΝΑ ΜΕΤΑΤΡΑΠΕΙ ΣΕ ΕΝΑΝ ΠΑΝΕΠΟΧΙΑΚΟ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟ ΠΡΟΟΡΙΣΜΟ

Για κάποιον μυστήριο λόγο έχει επικρατήσει η άποψη πως η Καστοριά αποτελεί ένα αμιγώς χειμερινό τουριστικό αξιοθέατο. Και επειδή οι απόψεις διαμορφώνουν και ψυχολογία και συνειδήσεις, τελικά,  το όποιο επιτελικό marketingσυντελείται επιτοπίως έχει καθηλωθεί σε μια απίστευτη μονομανία και προωθεί προς τα έξω αυτή την άνευ λόγου παγιωμένη εικόνα.

Τίποτε ωστόσο δεν θα μπορούσε να είναι πιο λαθεμένο από αυτή την εκδοχή. Αφού ηθελημένα λησμονεί, εξαιρεί κι αφήνει έξω από το κάδρο της πραγματικότητας τηνύπαρξη του υδάτινου στοιχείου.

Η Ορεστιάδα λίμνη, το Riverpartyαλλά και το νέο-αναγειρόμενομεγάλο πράσινο κολυμβητήριο του Άργους Ορεστικούμπορούν κάλλιστα να μετατρέψουν την Καστοριά και σε έναν δροσερότατο καλοκαιρινό προορισμό, χαρίζοντας της το πρόσημο ενός χώρου άξιου επίσκεψης καθ’ όλες τις εποχές του χρόνου. Στην ίδια κατεύθυνση θα μπορούσαν μια χαρά να προστεθούν τα ιαματικά λουτρά Αμμουδάρας/ Μεσόβραχου και να συντελέσουν στην δημιουργίαενός υδροχαρούς πακέτου που δεν θα άφηνε ασυγκίνητο κανέναν μεμονωμένο τουρίστα και που κανένα σοβαρό τουριστικό πρακτορείο δεν θα τολμούσε να παραγνωρίσει,έτσι και ο πλήρης φάκελος κατατίθετο στο γκισέ του.

 

Αυτά και όσα ακόμη κάποιες ειδικές ομάδες εργασίας και επιτροπές σοφών θα μπορούσαν να σκεφθούν και να προτείνουν, οι τρείς Δήμοι του νομού θα μπορούσαν ευκολότατα κάνοντας χρήσηεθνικών και ευρωπαϊκών πηγών χρηματοδότησης να υλοποιήσουν εκτινάσσοντας κατ’ αυτόν τον τρόπο την Καστοριά στην κορυφή των επιλογών του παγκόσμιου τουρισμού.

Δεν θέλει κόπο. Θέλει τρόπο!

.

 

 

Top
Enable Notifications OK No thanks