-
Αρχική > Τοπικά νέα > Καστοριά :10 προεκλογικοί τρόποι προσέγγισης ψηφοφόρων

Καστοριά :10 προεκλογικοί τρόποι προσέγγισης ψηφοφόρων

Το να μιλάτε, ιδίως προεκλογικά, μπροστά σε ακροατήριο αποτελεί περίπλοκη τέχνη που απαιτεί από τον ομιλητή να γνωρίζει από τον χαρακτήρα του κοινού μέχρι το πώς να επιλέξει λέξεις και να αναπτύξει το μήνυμά του. Μια καλή ομιλία προεκλογική αποτελεί προϊόν σκληρής δουλειάς αλλά και επιδεξιότητας. Για να γίνετε καλύτεροι ομιλητές μπορείτε να ακολουθήσετε κάποια απλά βήματα που μπορούν να έχουν άμεσα αποτελέσματα: 1. Αναπτύξτε ένα απλό, ξεκάθαρο μήνυμα. Θα ήταν καλύτερα αν αυτό ήταν απλώς μια γραμμή, όπως η θέση σας σε μια συζήτηση. Κάποια καλά παραδείγματα: «Πρέπει να μειώσουμε τους φόρους», «Πρέπει να μειώσουμε το μέγεθος της κυβέρνησης» ή «Πρέπει να αυξήσουμε την προσωπική ευθύνη». Διατυπώστε αυτό το μήνυμα αμέσως στην αρχή της ομιλίας σας.

  1. Χρησιμοποιήστε την προεκλογική ομιλία σας ως μέσο για να αναπτύξετε την επιχειρηματολογία που στηρίζει το αρχικό σας μήνυμα. Αυτό μπορεί να βοηθήσει στο να αποκτήσει η ομιλία σας ροή. Κάθε παράγραφος να αποτελεί ένα ακόμη βήμα στην ανάπτυξη της επιχειρηματολογίας σας. Αυτό δίνει στην κάθε παράγραφο έναν αναγνωρίσιμο στόχο.
  2. Να χρησιμοποιείτε παραδείγματα. Αποδεικνύουν τους ισχυρισμούς σας. Απεικονίζουν αυτά που λέτε. Τα παραδείγματα έχουν μεγάλη απήχηση, διότι όσοι ακούν μπορούν να συλλάβουν νοερά την άποψή σας και μπορούν να σχετιστούν με τα παραδείγματα αυτά («Αυτό θα μπορούσε να είχε συμβεί και σ’ εμένα»).
  3. Να χρησιμοποιείτε μικρές προτάσεις και λέξεις. Η απλότητα έχει μεγάλη δύναμη σε αυτό το πλαίσιο. Μην ξεχνάτε ότι προσπαθείτε να επικοινωνήσετε με ανθρώπους με μεγάλες διαφορές στο ιστορικό τους και στις εμπειρίες τους. Να μιλάτε με λέξεις που θα γίνουν κατανοητές από κάθε μέλος του ακροατηρίου σας.
  4. Αναζητήστε τις σωστές λέξεις. Όλες οι λέξεις έχουν μια δουλειά να κάνουν. Δεν είναι όλες οι λέξεις ισάξιες ή εξίσου χρήσιμες. Βρείτε την κατάλληλη λέξη για την κατάλληλη δουλειά. Το να το αντιληφθείτε αυτό έχει αποφασιστική σημασία για να γίνετε καλύτεροι ομιλητές και για μια επιτυχημένη πολιτική επικοινωνία.
  5. Αναζητήστε δηλώσεις που συμπυκνώνουν την επιχειρηματολογία σας σε μια αξιομνημόνευτη φράση. Αυτές είναι συνήθως μικρές προτάσεις που μεταφέρουν το μήνυμά σας. Παίρνουν ολόκληρη την επιχειρηματολογία σας και την συμπιέζουν σε τέσσερις ή πέντε λέξεις. Παραδείγματα: «Έχω ένα όνειρο», «Το θράσος της ελπίδας».
  6. Πουλήστε ένα όραμα. Αντιπαραβάλλετε το παρόν με το μέλλον. Το μέλλον θα έπρεπε να είναι λαμπρό, καλύτερο και ευγενέστερο. Δώστε στους ανθρώπους ελπίδα. Βοηθήστε τους να πιστέψουν ότι η βελτίωση είναι δυνατή. Το όραμά σας να είναι πιστευτό, έντιμο και να προκαλεί ανάταση.
  7. Να είστε τολμηρός. Στα ακροατήρια δεν αρέσουν τα ψιλολογήματα και οι φλυαρίες. Αλλά αυτό δε σημαίνει ότι θα έπρεπε να είστε ρηχός. Δείξτε γιατί η τολμηρή συλλογιστική σας αποτελεί τον δρόμο προς ένα καλύτερο μέλλον και όχι τεκμήριο άγνοιας ή τυφλότητας.
  8. Να αποφύγετε το χιούμορ, εκτός αν είστε καλοί σ’ αυτό. Και εξασφαλίστε ότι το χιούμορ δεν έχει ως στόχο άλλους. Να έχετε υπ’ όψη σας ότι το χιούμορ σε μια ομιλία αποτελεί εύφλεκτο υλικό που συχνά μπορεί να εκραγεί στα χέρια σας. Μην παίζετε με αυτό, εκτός αν πραγματικά ξέρετε τι κάνετε.
  9. Ενώστε τους ανθρώπους με περιεκτική γλώσσα. Η καλή πολιτική ρητορική ενώνει τους ανθρώπους, δεν τους χωρίζει. Αυτοί που αναζητούν την εκλογική νίκη χρησιμοποιώντας τη γλώσσα της ταξικής διαμάχης ή της θρησκευτικής αδιαλλαξίας δημιουργούν πόλωση, διχάζουν, διώχνουν. Μια προεκλογική ομιλία δεν αφορά το «εγώ» αλλά το «εμείς».
Top
Enable Notifications OK No thanks