Βαρύς θα πέσει ο πέλεκυς για τους οδηγούς που θα επιλέξουν να διπλοπαρκάρουν, ως έσχατη ή και όχι, λύση.
Φρένο στην ενέργεια αυτή έρχεται να βάλει ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας με το άρθρο 34, παράγραφος 3 όπου αναφέρεται ότι η στάθμευση οχήματος στο οδόστρωμα απαγορεύεται «παράπλευρά άλλου οχήματος, σε στάση ή στάθμευση, εκτός αν άλλως ορίζεται με ειδική σήμανση. Κατ’ εξαίρεση, τα δίτροχα ποδήλατα, μοτοποδήλατα και μοτοσικλέτες χωρίς καλάθι καθώς και τα Ε.Π.Η.Ο., μπορούν να σταθμεύουν το ένα παράπλευρά με το άλλο σε διπλή σειρά».
Η συγκεκριμένη παράβαση τιμωρείται με διοικητικό πρόστιμο 40 ευρώ και με αφαίρεση αδείας και πινακίδων κυκλοφορίας. Παράλληλα, αν η παράνομη στάθμευση συνεχίζεται και πέραν των τριών 3 ωρών από τη βεβαίωση της παράβασης, βεβαιώνεται νέα παράβαση από το ίδιο ή άλλο όργανο και μετά την πάροδο του δεύτερου τρίωρου γίνεται μεταφορά του οχήματος.
Σε περίπτωση, μάλιστα, που παρεμποδίζεται η κυκλοφορία, τότε η απομάκρυνση του… παρανομούντος οχήματος από το σημείο γίνεται αμέσως- με το που διαπιστωθεί η παράβαση- με γερανό.
Η ποινή για την παρεμπόδιση ΜΜΜ
Αν τώρα από το διπλοπαρκάρισμα παρεμποδίζεται η λειτουργία των συγκοινωνιακών μέσων τότε ο οδηγός διαπράττει το αδίκημα της παρακώλυσης συγκοινωνιών.
Όπως αναφέρεται στο άρθρο 292 του Ποινικού Κώδικα (Νόμος 4619/2019), «όποιος παρεμποδίζει ή διαταράσσει σε μεγάλη έκταση ή για μεγάλο χρονικό διάστημα τη λειτουργία των κοινόχρηστων συγκοινωνιακών μέσων, και ιδίως μέσων σταθερής τροχιάς, πλοίου, αεροπλάνου ή λεωφορείου, τιμωρείται με φυλάκιση.
Αν η πράξη τελέστηκε από αμέλεια, επιβάλλεται χρηματική ποινή ή παροχή κοινωφελούς εργασίας.
Σημειώνεται ότι το τελευταίο διάστημα η Τροχαία έχει εξαπολύσει κυνηγητό έναντι όσων διπλοπαρκάρουν, στο πλαίσιο της υλοποίησης του σχεδίου άμεσων ολιστικών παρεμβάσεων για την αναδιάρθρωση, την εντατικοποίηση και τον εκσυγχρονισμό της αστυνόμευσης σε θέματα που άπτονται της οδικής ασφάλειας.