Σύμφωνα με τις ανακοινώσεις:
1) Μειώνονται οι παροχές προς τα σούπερ μάρκετ και εξασφαλίζονται χαμηλότερες τιμές για τον καταναλωτή. Συγκεκριμένα, περιορίζονται οι συνολικές εκπτώσεις των προμηθευτών στα σούπερ μάρκετ κατά 30% και μεταφέρεται το όφελος στον καταναλωτή με αντίστοιχη μείωση της τιμή στο ράφι. Το μέτρο θα εφαρμοστεί σε απορρυπαντικά, καθαριστικά σπιτιού, οδοντόκρεμες, αφρόλουτρα, σαμπουάν και βρεφικές πάνες.
2) Αποτρέπονται αδικαιολόγητες ανατιμήσεις. Δεν επιτρέπεται στους προμηθευτές που αυξάνουν τις τιμές των προϊόντων να υλοποιούν προωθητικές ενέργειες για τα προϊόντα που έχουν ανατίμηση για 3 μήνες. Το μέτρο αφορά όλα τα προϊόντα που πωλούνται στα σούπερ μάρκετ. Ο υπουργός διευκρίνισε πως για τους προμηθευτές που θα διατηρούν σταθερές ή θα μειώνουν τις τιμές των προϊόντων τους, επιτρέπονται κανονικά οι προωθητικές ενέργειες.
3) Καθαρές τιμές από το χωράφι στο ράφι για να διασφαλιστεί διαφάνεια στην εφοδιαστική αλυσίδα: υποχρέωνονται οι προμηθευτές να πωλούν τα προϊόντα στο λιανεμπόριο σε καθαρές τιμές (net prices): Το μέτρο αφορά νωπά φρουτα/λαχανικά και κρέατα. Θα επιτρέπεται μόνο πιστωτικό τιμολόγιο ύψους έως 3% για επιστροφές προϊόντων ή φύρας.
4) Πλαφόν στο μεικτό περιθώριο κέρδους των εταιρειών που εισάγουν, παράγουν και διακινούν βρεφικό γάλα: το πλαφόν ορίζεται ως το άθροισμα του λειτουργικού κόστους της εταιρείας για τη συγκεκριμένη κατηγορία προϊόντος και εμπορικού κέρδους 7%
https://www.aftodioikisi.gr/oikonomia/ayta-einai-ta-metra-tis-kyvernisis-gia-tin-akriveia/