• Αμα το δούμε σαν εμπορική στρατηγική ο σχεδιασμός είναι ολόσωστος.
• Αμέσως μετά το πέρας των εορταστικών εκδηλώσεων και της καταναλωτικής ευωχίας της χριστουγεννιάτικης περιόδου έρχεται και κολλάει το δίμηνο των χειμερινών εκπτώσεων και προσφορών (8 Ιανουαρίου-29 Φεβρουαρίου 2024) δελεάζοντας τους πολίτες να συνεχίσουν να ψωνίζουν και έτσι να διατηρούν και να συντηρούν την κίνηση και τον τζίρο στα εμπορικά της περιοχής.
• Υπάρχουν ωστόσο κάποιες παράμετροι τις οποίες -αν και είναι καλύτερα να μη χαρακτηρίσουμε ξεκάθαρα αρνητικές- θα πρέπει να παραδεχθούμε ότι θα διαδραματίσουν, όπως και νάχει, έναν κάποιον απομειωτικό ρόλο στα τελικά αποτελέσματα αυτής της κίνησης…
• Η πρώτη από αυτές είναι η αλλαγή της ψυχολογίας των καταναλωτών.
• Το τέλος των εορτών επιβάλει αναγκαστικά και μια αλλαγή στην διάθεση των ανθρώπων, μια ήπια χειμωνιάτικη μελαγχολία και εσωστρέφεια, διαθέσεις δηλαδή, οι οποίες -καθόλου σπάνια- υπαγορεύουν και μεταφράζονται σε περιορισμό των ελαστικών καταναλωτικών δαπανών.
• Η δεύτερη παράμετρος, αφορά το ξεφούσκωμα των πορτοφολιών που σημειώθηκε κατά την περίοδο της χριστουγεννιάτικης ραστώνης.
• Την στιγμή που ό,τι ήταν να δώσει και να ξοδέψει κάποιος το έχει ήδη κάνει, δεν υπάρχουν πλέον σοβαρά ταμειακά υπόλοιπα για διάθεση στον άμεσο μέλλον. Όχι τουλάχιστον μέχρι να γυρίσει κάπως ο καιρός και να ξαναγεμίσει με μπικικίνια το ταμείο. Εως να συμβεί αυτό οι αγορές αναγκαστικά θα παραμένουν φειδωλές και περιορισμένες.
• Η τρίτη παράμετρος αφορά την σύγκριση της ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗΣ τοπικής αγοράς με την VIRTUAL πανελλήνια και διεθνή αγορά. Αυτό είναι ένα ζήτημα το οποίο το έχουμε θίξει ξανά και ξανά, πολλές φορές στο παρελθόν, και το οποίο θα βρίσκουμε διαρκώς μπροστά μας…
• Η αδιαμφισβήτητη αλήθεια είναι πως την εποχή του ιντερνετ, οι συγκρίσεις των προιόντων και των τιμών δεν γίνονται πλέον ανάμεσα στα διάφορα τοπικά καταστήματα και τις βιτρίνες της πόλης. Γίνονται ανάμεσα σε αυτά και σε εκείνα τα άλλα, που ξεπηδούν από τις οθόνες των υπολογιστών.
• Και οι συγκρίσεις αυτές σπανιότατα αποδεικνύονται θετικές για την τοπική αγορά.
• Αφού όλα αυτά τα ιντερνετικά καταστήματα προσφέρουν μοναδική ευκολία ξενάγησης και παρουσίασης προιόντων, παρέχουν ασύγκριτα μεγαλύτερες ποικιλίες και ποσότητες προιόντων, παρουσιάζουν τεράστιες γκάμες ποιοτήτων αλλά και τιμές που δεν επιδέχονται την παραμικρή σύγκριση με αυτές που βρίσκει κάποιος στα πραγματικά καταστήματα. Πράγμα που φυσικά κατορθώνουν, επειδή δεν πληρώνουν ενοίκια, δεν πληρώνουν ρεύμα δεν πληρώνουν προσωπικό και απολαμβάνουν πολύ ευνοϊκότερα φορολογικά καθεστώτα.
• Οπότε, οι εκπτώσεις από μόνες τους, δεν αποτελούν κανενός είδους πανάκεια για το ντόπιο εμπορικό κύκλωμα.
• Είναι μια σημαντική τακτική κίνηση στο ζατρίκιο εμπόρων-πελατών αλλά σε καμία περίπτωση δεν αποτελούν κίνηση/ ματ των πρώτων έναντι των δευτέρων.
Εισαγωγή