• Σε κάποιον βαθμό έχουμε πια σταθεροποιήσει μια σημαντική ροή επισκεπτών για τα Σαββατοκύριακα μας και, από ότι δείχνουν τα πράγματα, μπαίνουμε πλέον οριστικά στην λίστα των 10-15 σημαντικότερων χειμερινο-εορταστικών προορισμών της ηπειρωτικής χώρας.
• Τα δε Χριστουγεννιάτικα δωμάτια μας -κατά πως μηνάνε ήδη οι ξενοδόχοι- είναι κατά 95% προπουλημένα.
• Η θετική αυτή στροφή θα πρέπει να αποδοθεί τόσο στην διαμόρφωση ενός στιβαρού, καλά συγκροτημένου, αλλά και διαφοροποιημένου από τα λοιπά της δυτικής Μακεδονίας, τουριστικού προϊόντος, όσο και στις επίμονες επικοινωνιακές προσπάθειες που κατέβαλε το Δημαρχείο μας κατά τα τελευταία χρόνια.
• Το ζητούμενο πλέον είναι αυτή η ροή να ενισχυθεί και να διαχυθεί στις μέσες μέρες της εβδομάδας –κάθε εβδομάδας- και το περιθώριο κέρδους των μονάδων φιλοξενίας να αυξηθεί.
• Αν αυτό κάποια στιγμή γίνει κατορθωτό τότε το χρήμα θα ξαναρχίσει να κυκλοφορεί παντού στην τοπική αγορά και η οικονομία μας θα ξαναπάρει μπρος σε επίπεδο που ίσως και να προσεγγίσει την εποχή της γουνοπαραγωγής.
• Υπάρχουν σίγουρα μεγάλες προκλήσεις και ένα σωρό πράγματα που θα πρέπει να συμβούν πριν βιώσουμε ένα τέτοιο στάδιο νέο-ευημερίας και δυο είναι οι κύριοι φορείς που θα πρέπει να συντονίσουν και να μεθοδεύσουν τις εφεξής ενέργειες τους
• Από την μία ο Δήμος Καστοριέων και από την άλλη ο Σύλλογος ιδιοκτητών τουριστικών καταλυμάτων.
• Μια λειτουργική κίνηση που θα μπορούσε να κάνει ο Δήμος είναι να τοποθετήσει επάνω από το τουριστικό περίπτερο της ΟΦ μια ηλεκτρονική οθόνη που να μεταδίδει αδιάκοπα κάθε είδους πληροφορία τουριστικής φύσης στους επισκέπτες.
• Δρομολόγια αστικών, ώρες και σημεία εκκίνησης ξεναγήσεων, περιγραφές θρησκευτικών μνημείων, παροτρύνσεις επίσκεψης τοποθεσιών ιδιαιτέρου φυσικού κάλλους και θέας, διαφημίσεις εστιατορίων, καφέ, απόψεις διαφόρων influencer για την Καστοριά, μικρά ιστορικά σημειώματα για την πόλη, προσβασιμότητα δρόμων σε περιόδους χιονοπτώσεων, θερμοκρασίες ορεινών οικισμών, διαθεσιμότητα δωματίων κ.ο.κ. • Από την δική του πλευρά ο Σύλλογος των ιδιοκτητών (ή οι σύλλογοι μάλλον, μιας και η σύμπλευση κι η ομόνοια σε αυτή την χώρα δεν συνιστούν αυτονόητα πράγματα) θα πρέπει να οργανωθούν και να δράσουν πιο τοπικιστικά προς τα μέσα και πιο επιθετικά προς τα έξω.
• Σε όλα τα καταλύματα τα μενού και οι κάβες θα πρέπει να έχουν καθαρά τοπικό χαρακτήρα. Οι προμήθειες να γίνονται μόνον (ή κατά κύριο λόγο) από την ντόπια αγορά.
• Προς τα έξω θα πρέπει να ενισχυθεί εκείνη η προσπάθεια που ξεκίνησε με τα πολύ επιτυχημένα σποτάκια του καλοκαιριού, αλλά θα πρέπει και να κατατεθούν στην κυβέρνηση ορισμένα αιτήματα που μπορούν να κάνουν τον κλάδο πιο παραγωγικό και κερδοφόρο.
• Το σίγουρο είναι πως τα καστοριανά χειμερινά καταλύματα θα βγαίνανε πολύ ωφελημένα εάν κατάφερναν να:
1. Εξασφαλίσουν μία επιδότηση επί της τιμής του πετρελαίου θέρμανσης.
2. Να λάβουν μια κάποια επιδότηση και επί της τιμής του ρεύματος.
3. Αυξήσουν την επιδότηση για ενεργειακή αναβάθμιση στο 70%.
4. Πείσουν την κυβέρνηση να δώσει πρόσθετα κίνητρα στους επισκέπτες για χειμερινές διακοπές. Εάν, για παράδειγμα, αυξάνονταν το ποσοστό επιδότησης (και ημερών) του προγράμματος κοινωνικού τουρισμού ή εάν επιδοτούταν σε κάποιον βαθμό το κόστος μετακίνησης .
5. Πιέσουν για την κατάργηση του φόρου διαμονής και του πράσινου τέλους.
6. Να εντάξουν την Καστοριά μέσα στις δυσμενείς ορεινές περιοχές με έξτρα παροχές και ωφελήματα.
7. Ξεκινήσουν μια νέα κεντρικά οργανωμένη προβολή και μια επικοινωνιακή περιοδεία στις μεγάλες εκθέσεις της Ευρώπης.
8. Να πιέσουν προς την σύσταση ενός νέου και πλέον ευέλικτου νομοθετικού πλαισίου σχετικά με τις εκπαιδευτικές και λοιπές ειδικές εκδρομές στην ορεινή Ελλάδα.
9. Να εξασφαλίσουν πρόσθετες παροχές και κίνητρα προς τους εργαζόμενους τους.
• Εάν οι δυο αυτοί φορείς καθίσουν στο ίδιο τραπέζι, με την σύμπραξη πάντα και του Επιμελητήριου Καστοριάς, που έχει ήδη πραγματοποιήσει πολλά σοφά και επιτυχημένα βήματα σε αυτή την κατεύθυνση, είναι σίγουρο ότι ο τόπος μας θα δει ακόμα καλύτερες τουριστικές ημέρες.