Οι φωτεινοί σηματοδότες θα μπορούσαν να υποστούν μια επαναστατική αλλαγή με την εισαγωγή ενός τέταρτου φωτεινού σηματοδότη, ο οποίος προτείνεται από ερευνητές για τη βελτιστοποίηση της ροής της κυκλοφορίας με τη χρήση τεχνολογίας τεχνητής νοημοσύνης.
Το καινοτόμο σύστημα σηματοδότησης, που αναπτύχθηκε από ειδικούς του Πανεπιστημίου της Βόρειας Καρολίνας, στοχεύει στην καταπολέμηση της κυκλοφοριακής συμφόρησης στην πόλη με την ενσωμάτωση ενός “τεχνητά ευφυούς λευκού φωτός” στις διασταυρώσεις.
Αυτό το τέταρτο φως προβλέπεται να εξυπηρετεί ειδικά τα οχήματα με αυτόνομη οδήγηση, συγχρονιζόμενο απρόσκοπτα με τα υπολογιστικά τους συστήματα.
Μέσω εκτεταμένων δοκιμών σε προσομοιωτές μικρο-κυκλοφορίας, ο επικεφαλής ερευνητής Ali Hajbabaie και η ομάδα του απέδειξαν ότι αυτή η φάση λευκού φωτός όχι μόνο βελτιώνει τη ροή της κυκλοφορίας αλλά και μειώνει την κατανάλωση καυσίμων ελαχιστοποιώντας τα “stop-and-go”.
Όταν ένας επαρκής αριθμός αυτόνομων οχημάτων πλησιάζει σε μια διασταύρωση, ενεργοποιείται το λευκό φως, καθοδηγώντας τόσο τα αυτοκινούμενα αυτοκίνητα όσο και τους ανθρώπινους οδηγούς να πλοηγηθούν αποτελεσματικά.
Τα κόκκινα φανάρια θα εξακολουθούν να σημαίνουν stop. Τα πράσινα φανάρια θα εξακολουθούν να σημαίνουν “πάμε”. Και τα λευκά φώτα θα λένε στους οδηγούς των αυτόνομων οχημάτων να ακολουθούν το αυτοκίνητο μπροστά τους.
Είναι σημαντικό ότι το προτεινόμενο σύστημα προσαρμόζεται δυναμικά στις συνθήκες κυκλοφορίας, επιστρέφοντας στα συμβατικά κόκκινα, κίτρινα και πράσινα σήματα όταν οι ανθρώπινοι οδηγοί κυριαρχούν στο δρόμο.
Τα πιθανά οφέλη αυτού του συστήματος σηματοδότησης κυκλοφορίας με τεχνητή νοημοσύνη περιλαμβάνουν τη μείωση της συμφόρησης, τη χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμων και την ομαλότερη ροή της κυκλοφορίας, προαναγγέλλοντας ένα πολλά υποσχόμενο μέλλον για την αστική κινητικότητα.