Την ενδεχόμενη αύξηση της τιμής της βενζίνης στα 2 ευρώ το λίτρο, μέχρι το ΠάσχαΟ κ. Νίκος Παπαγεωργίου δήλωσε ότι «από τις αρχές του πολέμου στην Ουκρανία ζούμε μια περίοδο αβεβαιότητας όσον αφορά τα ενεργειακά προϊόντα.», και συμπλήρωσε ότι «η ανασφάλεια στο διεθνές πεδίο αφήνει το περιθώριο να ανέβουν οι τιμές σε απρόσμενα επίπεδα καθώς οποιοδήποτε μικρό ή μεγάλο γεγονός πυροδοτεί την ανασφάλεια της αγοράς εκτοξεύει τις τιμές των καυσίμων.»
Ακόμη και αναλυτές του εξωτερικού, συμπλήρωσε ο ίδιος, δεν μπορούν να δικαιολογήσουν γιατί το πετρέλαιο τύπου μπρεντ έχει προσεγγίσει τα 90 δολάρια το βαρέλι και στην συνέχεια ανέφερε κάποιες αιτίες για αυτή την άνοδο, όπως ότι τα διυλιστήρια τιμολογούν με βάση την ανασφάλεια που υπάρχει, σε πεδίο τεσσάρων ημερών, για να μπορούν να καλύψουν οποιουσδήποτε κινδύνους παρουσιαστούν. Εκεί λοιπόν, όπως είπε, υπάρχει ένα περιθώριο κέρδους που έχει να κάνει με την ασφάλεια των διυλιστηρίων όταν διυλίζουν τα προϊόντα και τα προμηθεύουν στις αγορές.
«Η τιμή της αμόλυβδης πλησιάζει τα δύο ευρώ το λίτρο. Εδώ και δέκα μέρες καταγράφεται στην ελληνική αγορά μια αύξηση η οποία έχει φτάσει πια τα εννέα με δέκα λεπτά το λίτρο μέχρι το τέλος της εβδομάδας, δηλαδή μέχρι την Παρασκευή. Το Σάββατο, ενδεχομένως να δούμε ένα δυο λεπτά ακόμη περισσότερο» είπε ο πρόεδρος και πρόσθεσε: «Μια μέση τιμή σήμερα που μιλάμε είναι το 1,93 ευρώ το λίτρο για όλη η χώρα, ενδεχομένως να το βρούμε και 1,89 ευρώ το λίτρο στις μεγάλες αστικές πόλεις, αλλά και 2,12 ευρώ το λίτρο στα πιο απομακρυσμένα νησιά».
Ο κ. Παπαγεωργίου προτείνει οι καταναλωτές να είναι προσεκτικοί όταν βλέπουν ιδιαίτερα χαμηλές τιμές. Όπως σημείωσε «σήμερα τα ελληνικά διυλιστήρια δίνουν το βυτίο με 1,81 ευρώ το λίτρο τη βενζίνη.
Καταλαβαίνουμε λοιπόν όλοι ότι από το 1,81 και πάνω πρέπει να κερδίσει η εταιρεία χονδρικής πώλησης, το βυτίο το κόστος μεταφοράς, και ο πρατηριούχος. Ας αναλογιστεί ο καθένας πόσο μπορεί να είναι αυτό το κέρδος, 9 λεπτά, 10 λεπτά, 12 λεπτά, 15 λεπτά. Άρα πρέπει να υπολογίσει σε αυτό το 1,81 και άλλα 10, 12, 14 λεπτά, στην τελική τιμή για να είναι ασφαλής η εκτίμησή μου».
Επίσης, τόνισε ότι «από την έναρξη του πολέμου εμείς οι πρατηριούχοι δεν έχουμε το δικαίωμα να πουλάμε όσο θέλουμε. Υπάρχει επιβολή πλαφόν στο κέρδος μας. Άρα δεν μπορεί να πούμε για κερδοσκοπικά παιχνίδια όσον αφορά στους πρατηριούχους στην εγχώρια αγορά».