• Θυμόσαστε μήπως εκείνη την Σάγκα με την Εγνατία οδό, η οποία τραίναρε χρόνο με τον χρόνο , άντε τώρα δίνεται, άντε μετά…. αιντε κι όπου νάναι ανοίγει… ε το ίδιο έργο πάνω κάτω έργο ξανάρχισε να παίζεται με τον αυτοκινητόδρομο της κεντρικής Ελλάδος, τον περιβόητο Ε65. Ο οποίος διασχίζει κάθετα την χώρα ακριβώς στο κέντρο της, ενώνοντας την Αθήνα με την Εγνατία άρα και με μας τους ίδιους εδώ στα αψηλά.
• Από τα 182 συνολικά χιλιόμετρα του συνολικού του μήκους κατασκευάστηκαν λοιπόν και παραδόθηκαν στην κυκλοφορία τα 136. Μένει ένα υπόλοιπο 46 χιλιομέτρων αυτό κυρίως που μας αφορά που ξεκινά από Καλαμπάκα και φτάνει ίσαμε τα Γρεβενά. Η κατασκευάστρια ΤΕΡΝΑ λέει ότι θα καταφέρει να το τελειώσει μέσα στο ’25, το χρονοδιάγραμμα των μηχανικών κανονικά προβλέπει το ‘26, αλλά κάτι περίεργες απαλλοτριώσεις που εκκρεμούν λένε ‘ο Θεός να βάλει το χέρι του’….
• Το θέμα είναι ότι ο Ε65 μέλλεται να καταστεί ο κατεξοχήν δικός μας δρόμος.
• Για να πάμε εφεξής στην πρωτεύουσα και στην νότια Ελλάδα δεν θα χρειάζεται να κάνουμε όλο τον τεράστιο κύκλο που εκτελούμε σήμερα. Να τραβάμε δηλαδή πρώτα προς τα ανατολικά έως την μετα-Βέροια και μετά νότια προς Πλαταμώνα.
• Θα τραβάμε απευθείας νότια. Ντουγρού.
• Μια διαδρομή που θυμάμαι την έκανα φαντάρος πυκνά συχνά με το Πεζώ 204 του πατέρα μου σε χρόνους ρεκόρ 2 ωρών και 14 λεπτών, κόβοντας όμως μέσα από κατσικόδρομους και από χωριουδάκια ξεχασμένα από τον θεό.
• Ο Ε65, κατά πως διαβάζω τωρα, την απόσταση Εγνατία-Λαμία την οποία σήμερα ένα λεωφορείο του ΚΤΕΛ με κανονική ταχύτητα την διανύει σε 2 ώρες και 35 λεπτά θα την μειώσει σε 1,30 ώρα. Υπόθεση!
• Οι δρόμοι όμως πέρα από το καθαρά συγκοινωνιακό τους χαρακτήρα έχουν κι έναν άλλο πολύ πιο σημαντικό:
• Αλλάζουν τα κοινωνικά και οικονομικά δεδομένα των περιοχών που διασυνδέουν. • Όπως η Εγνατία ελαχιστοποίησε τις αποστάσεις κι έφερε στην Καστοριά κόσμο που διαφορετικά δεν θα βλέπαμε ποτέ, έτσι κι ο Ε65 θα πράξει ανάλογα.
• Το μέγα ζητούμενο όμως είναι να κερδίσουμε από αυτή την νέα σύνδεση και όχι να χάσουμε. • Να δούμε να έρχεται κόσμος σε μας και όχι να πηγαίνουμε εμείς σε άλλες χώρες, σ’ άλλα μέρη…
• Γιατί άμα είναι να μπαίνουμε στην ρότα προκειμένου να επισκεπτόμαστε τον ‘Μύλο των ξωτικών’ στα Τρίκαλα, συνεπάγεται ότι ο Ε65 θα βλάπτει οικονομικά εμάς και θα ωφελεί τα Τρίκαλα. Αμα αντιθέτως οι Τρικαλιώτες μπαίνουν στην ρότα να ρθούν να επισκεφθούν την δική μας ‘Λιμνοπολιτεία’, τότε θα βγαίνουμε ωφελημένοι εμείς και θα χάνουν οι Τρικαλινοί
. • Μερικά πράματα είναι από την φύση τους ουδέτερα.
• Δεν γίνονται καλά ή κακά παρά μόνο με την συνέργεια των ανθρώπων.
• Σε περίπτωση λοιπόν που θα κατακλύσουμε με διαφήμιση τους Αθηναίους και τους πείσουμε να μας επισκεφθούν, τότε ο Ε65 θα καθιστά ευκολότερη και πιο ανέμελη την μετακίνηση τους ως εμάς. Θα μας δίνει ένα πρόσθετο πλεονέκτημα.
• Εφόσον δεν το κάνουμε, τότε ο Ε65 -είτε υπάρχει είτε όχι- θα μας είναι λειτουργικά άχρηστος.
• Στο χέρι μας είναι η καλή ή η κακή χρήση αυτού του νέου δρόμου