Ανοδικά κινούνται οι τιμές των καυσίμων το τελευταίο διάστημα με την Ελλάδα να παραμένει σταθερά η τρίτη ακριβότερη χώρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Όπως προκύπτει από τα τελευταία σχετικά στοιχεία, που δημοσιεύτηκαν στις 11 Ιουλίου η μέση ευρωπαϊκή τιμή της αμόλυβδης 95 οκτανίων είναι στα 1,725 ευρώ ανά λίτρο ενώ στην Ευρωζώνη η τιμή είναι στα 1,8 ευρώ ανά λίτρο. Στην Ελλάδα η τιμή διαμορφώνεται στα 1,909 ευρώ ανά λίτρο λίγο χαμηλότερα από τις δύο ακριβότερες χώρες της Ε.Ε., Δανία και Ολλανδία με την τιμή της βενζίνης στα 2,086 ευρώ ανά λίτρο και 2,020 ευρώ ανά λίτρο αντίστοιχα, Χαμηλότερα από τους Ελληνες καταναλωτές πληρώνουν τα καύσιμα οι Γάλλοι οδηγοί (1,850 ευρώ ανά λίτρο), οι Γερμανοί (1,835 ευρώ ανά λίτρο), οι Ιταλοί (1,871 ευρώ ανά λίτρο) ή οι Φινλανδοί (1,804 ευρώ ανά λίτρο).
Με τα τελευταία στοιχεία που έχουν αναρτηθεί στο Παρατηρητήριο Υγρών Καυσίμων του υπουργείου Ανάπτυξης προκύπτει ότι η μέση πανελλαδική τιμή την Πέμπτη 11 Ιουλίου είναι στο 1,912 ευρώ ανά λίτρο, της αμόλυβδης 100 οκτανίων στα 2,107 ευρώ ανά λίτρο και του ντίζελ κίνησης στα 1,671 ευρώ ανά λίτρο.
Οι τιμές των καυσίμων αποκλιμακώθηκαν μετά την περίοδο του Πάσχα που είχαν φτάσει σχεδόν στα δύο ευρώ και σταδιακά όσο πηγαίνουμε προς το ζενίθ των καλοκαιρινών τιμών οι τιμές ανεβαίνουν. Μέσα σε έναν μήνα η αμόλυβδη με βάση τα επίσημα στοιχεία του υπουργείου Ανάπτυξης έχει “τσιμπήσει” 2%. Στις 14 Ιουνίου η μέση πανελλήνια τιμή ήταν στο 1,875 ευρώ η αμόλυβδη και στο 2,079 ευρώ ανά λίτρο η αμόλυβδη 100 οκτανίων. Η τιμή του ντίζελ κίνησης ήταν στο 1,614 ευρώ ανά λίτρο.
Πάντως από την πλευρά τους τόσο οι εταιρείες πετρελαιοειδών όσο και οι πρατηριούχοι επισημαίνουν ότι το πρόβλημα των υψηλών τιμών στην Ελλάδα οφείλεται στην υψηλή φορολόγηση. Όπως είπε πρόσφατα ο πρόεδρος του ΣΕΕΠΕ κ. Γιάννης Αληγιζάκης αναφερόμενος στις τιμές κατά τη διάρκεια της γενικής συνέλευσης της ΕΛΙΝΟΙΛ «η Ελλάδα έχει υψηλές τιμές στα καύσιμα λόγω των πολύ υψηλών φόρων που καλύπτουν δημοσιονομικά κενά. Η κυβέρνηση αποφάσισε μονομερώς να συνεχίσει το πλαφόν στο μεικτό περιθώριο κέρδους το οποίο αναρωτιέμαι ποιον ευνοεί, το πλαφόν που μπήκε το 2022 δεν αναγνωρίζει ούτε την αύξηση στα επιτόκια, ούτε την αύξηση στον κατώτατο μισθό, μπήκε με δεδομένα που δεν υπάρχουν σήμερα. Σήμερα οι εταιρείες πετρελαιοειδών (ο μόνος κλάδος που καταβάλει φόρο εκ των προτέρων) έχουν καθαρό περιθώριο κέρδους σχεδόν 0,5% βάσει έρευνας του ΙΟΒΕ, για να επιβιώσει μία εταιρεία σήμερα στην Ελλάδα πρέπει είτε να επεκταθεί εκτός Ελλάδας είτε να βάζουν οι μέτοχοι συνεχώς νέα κεφάλαια, αλλιώς θα έχει ζήτημα βιωσιμότητας, το κράτος όλα αυτά τα κάνει για καθαρά επικοινωνιακούς λόγους, το πλαφόν είναι μία στρέβλωση της αγοράς που ευνοεί τους παραβατικούς πρατηριούχους. Ο έντιμος πρατηριούχος είτε θα φύγει από την αγορά, είτε θα πουλήσει το πρατήριο στον παραβατικό, το κράτος αναγνωρίζει το δίκαιο αίτημά μας για κατάργηση του πλαφόν αλλά αυτό ως διά μαγείας μένει», σημείωσε χαρακτηριστικά.
https://www.ienergeia.gr/xristika/32646/kaysima-anodika-kai-pali-kinoyntai-oi-times