-
Αρχική > kastoria365 > Η ακρίβεια «ματώνει» τους πολίτες: Αφαίμαξη από σούπερ μάρκετ, ρεύμα, εκπαίδευση, ενοίκια

Η ακρίβεια «ματώνει» τους πολίτες: Αφαίμαξη από σούπερ μάρκετ, ρεύμα, εκπαίδευση, ενοίκια

Εθνικό πρόβλημα η ακρίβεια και όχι ευρωπαϊκό. Το 40% δεν βγάζει τον μήνα. Έρευνα της MetronAnalysis.
Το 40% δεν βγάζουν τον μήνα, ενώ ο μεγαλύτερος «πονοκέφαλος» είναι το σούπερ μάρκετ, ο λογαριασμός ρεύματος, οι δαπάνες για την εκπαίδευση, το ενοίκιο ή το δάνειο για το σπίτι. Αυτά είναι μερικά μόνο από τα ευρήματα έρευνας της Metron Analysis για την ακρίβεια.

Οι καθημερινές δαπάνες είναι αυτό που βαραίνει περισσότερο την πλειονότητα των ερωτηθέντων. Ειδικότερα, το 57% δηλώνει ότι τους προβληματίζουν περισσότερο οι καθημερινές δαπάνες, ενώ για το 40% μεγαλύτερος «πονοκέφαλος» είναι οι μηνιαίοι λογαριασμοί.

Όσο για το ποιες δαπάνες δυσκολεύουν περισσότερο τους πολίτες, το σούπερ μάρκετ συγκεντρώνει 58%, οι μετακινήσεις (βενζίνη, διόδια, εισιτήρια) ακολουθούν με 48%, ενώ 42% συγκεντρώνει η απάντηση «ιατρικά έξοδα».

Μέσα σε αυτή την κατάσταση λόγω της ακρίβειας, το 40% δηλώνει ότι μένει χωρίς χρήματα πριν τελειώσει ο μήνας, ενώ το 44% τα φέρνει βόλτα ίσα- ίσα.

Ζητούν πιο ουσιαστική παρέμβαση από την κυβέρνηση

Το 62% πιστεύει ότι η κυβέρνηση θα μπορούσε να κάνει κάτι πιο ουσιαστικό για τη μείωση του πληθωρισμού.

Το 43% εκφράζει την ίδια άποψη για την Ευρωπαϊκή Ένωση, ενώ το 33% εκτιμά ότι οι επιχειρήσεις θα μπορούσαν να κάνουν κάτι πιο ουσιαστικό.

Παράλληλα, η συντριπτική πλειονότητα (82%) θεωρεί ότι χρειάζεται μεγαλύτερη κρατική παρέμβαση στην αγορά προκειμένου να μειωθούν οι τιμές των αγαθών.

Ποιες δαπάνες σκοπεύουν να περιορίσουν οι πολίτες

Στα ευρήματα είναι κυρίαρχη η απαισιοδοξία. Οι 3 στους 4 (75%) εκτιμούν ότι η χώρα κινείται προς τη λάθος κατεύθυνση. Επιπλέον, 2 στους 3 (67%) δηλώνουν πως αυτή την περίοδο έχουν χειροτερέψει οι καταναλωτικές δυνατότητές τους, ενώ το 25% λένε ότι παραμένουν στάσιμες.

Εξάλλου, το 63% πιστεύει ότι ο πληθωρισμός θα ανέβει κι άλλο στο άμεσο μέλλον.

Στην ερώτηση ποιες δαπάνες έχουν σκοπό να περιορίσουν, οι απαντήσεις που συγκεντρώνουν μεγαλύτερο ποσοστό είναι: ένδυση/ υπόδηση 57%, σούπερ μάρκετ 54%, κόστος θέρμανσης/ ψύξης 53% και διασκέδαση/ ψυχαγωγία 50%.

 

Φωτογραφία: EUROKINISSI

 

Top
Enable Notifications OK No thanks