• Πολλοί από μας ζούσαμε με την εντύπωση ότι στα Ιωάννινα λειτουργούσαν κανονικά δυο αεροδρόμια.
• Για την ακρίβεια ένα κανονικό charter αεροδρόμιο (βασιλιάς Πύρρος) και ένα υδροδρόμιο.
• Και ζηλεύαμε, επειδή εμείς εδώ στην Καστοριά –παρά τις εξαιρετικά όμοιες τοπογραφικά συνθήκες (οροπέδιο + λίμνη)- δεν έχουμε καταφέρει εδώ και δεκαετίες να συστήσουμε λειτουργικές και προσοδοφόρες αεροπορικές συνθήκες και πτητικές διαδρομές σε κανένα από τα δικά μας.
• Το μεν ‘Αριστοτέλης’ του Αργους υπολειτουργεί στο δε ‘υδροδρόμιο’ μας έχουμε αφήσει να προσγειώνονται μόνον χήνες, κύκνοι και πελεκάνοι.
• Προχθές ωστόσο (τέλη Σεπτεμβρίου) ξεπήδησε μέσα από την επικαιρότητα μια είδηση που τάραξε κάπως τα νερά. Μεταφορικά αλλά και κυριολεκτικά.
• Η Hellenic Seaplanes προσνήωσε ένα υδροπλάνο στην Παμβώτιδα, επανεγκαινιάζοντας (προσέξτε την λέξη) το υδροδρόμιο της ηπειρωτικής πρωτεύουσας για δεύτερη φορά. Μετά από 15, όπως σημειωνόταν στο ρεπορτάζ, χρόνια.
• Δηλαδή, όλο αυτό τον καιρό που εμείς κοπτόμασταν για δημιουργία ΚΑΙ στην δική μας Ορεστιάδα ενός υδροδρόμιου παρόμοιου με εκείνο της Παμμβώτιδας, τέτοια αναφορά και τέτοιο πτητικό έργο δεν υφίστατο. Τζάμπα τους μακαρίζαμε και τους ζηλεύαμε τους γείτονες… Από το 2009 είχαν να δουν κι αυτοί υδροπλάνο στην λίμνη τους.
• Αρα στην πραγματικότητα το παίζουμε το έργο πάλι από την αρχή και σε μηδενική βάση ξανα-έχουμε πεδίο δόξης λαμπρό.
• Αφού μετά από 15 χρόνια ξεκινάνε υδροδρόμιο οι ηπειρώτες, γιατί να μη ξεκινήσουμε και μεις οι δυτικομακεδόνες?
• Τι μας λείπει?
• Και λίμνη έχουμε και προβλήτα έχουμε και ξενοδοχεία παραλίμνια έχουμε και απ’ όλα έχουμε.
• Μια καλή υδροχάραξη στα ήρεμα νερά της νότιας παραλίας μας λείπει και μια καλή συμφωνία με μια αεροπορική εταιρία.
• Είναι όμως όντως έτσι τα πράγματα ή θα θέλαμε πολύ να ήταν?
• Και το λέω επειδή ίσως οι παράμετροι λειτουργίας και το εταιρικό master plan να μη είναι και τόσο απλό, όσο εκ πρώτης όψης φαίνεται…
• Διαβάζοντας ανάμεσα στις γραμμές της συμφωνίας Ιωαννίνων- αεροπορικής εταιρίας μπορεί κανείς να δει πως τα σκάφη δεν δρομολογούνται στις τυπικές (και αναμενόμενες) αστικές γραμμές όπως κανονικά θα αναμενόταν. Δρομολογούνται σε out of the box περίεργες διαδρομές. Προγραμματίζεται δηλαδή να πηγαίνουν σε Κέρκυρα, Παξούς, διαπόντιες νήσους(!!!!) αλλά και Αλβανία(!!!!) Που σημαίνει το πτητικό τους έργο δεν είναι απλού ταξιδιωτικού χαρακτήρα. Είναι αμιγώς τουριστικό και διεθνικό. Με Schengen ή χωρίς Schengen….
• Αντίστοιχο πακέτο πολύ φοβάμαι ότι εμείς εδώ στην Καστοριά δεν έχουμε να αντιτάξουμε. Αρα είναι πολύ πιθανόν πως για αρκετό καιρό ακόμη θα μείνουμε στα εκτός και επί τα αυτά!