-
Αρχική > πρωτοσέλιδα > Ο θάνατος του εμποράκου Του Λεωνίδα Εκιντζόγλου

Ο θάνατος του εμποράκου Του Λεωνίδα Εκιντζόγλου

Μπορεί το ‘Τσιαρσί’, ο πάλε ποτέ σημαντικότερος εμπορικός δρόμος της Καστοριάς να έχει αδειάσει από καταστήματα αλλά το ίδιο πάνω κάτω φαινόμενο παρατηρείται και στις υπόλοιπες μεγάλες πόλεις της Μακεδονίας, ακόμη και στην κάποτε εμπορικότατη ‘Τσιμισκή’ της Θεσσαλονίκης

• Δεν είναι ότι φταίει μόνο η αποβιομηχανοποίηση του Νομού ή η καταβαράθρωση της γουνοποιίας. Αυτό που κυρίως φταίει, είναι η μεταπήδηση του εμπορίου από την φυσική στην ηλεκτρονική μορφή και η εγγενής παγκοσμιοποίηση του.

• Φταίει η διείσδυση των βιτρινών σε κάθε σπίτι μέσω των κινητών και των υπολογιστών.

• Όταν, με ένα κλικ κάποιος βλέπει στην οθόνη του χιλιάδες χιλιάδων προϊόντα δεν ελκύεται και δεν καλύπτεται πλέον από το φυσικό window shopping. Δεν πάει να βάλει τα καλά του και να βγει να σεργιανίσει στην αγορά. Κάθεται με τις πυτζάμες στον καναπέ του και ψωνίζει από το σπίτι.

• Κι αυτό ακολούθως σημαίνει πως ο εμποράκος της γειτονιάς, της πιάτσας, του εμπορικού κέντρου παύει να έχει λόγο ύπαρξης.

• Δεν χρειάζεται να πληρώνει πανάκριβα ενοίκια για να κρατά μια φυσική βιτρίνα σε εμπορική περιοχή, δεν χρειάζεται να καταβάλει μισθούς υπαλλήλων για να τους βλέπει να καρτερούν με το ντουφέκι άνθρωπο να μπει, δεν χρειάζεται να αποδίδει φόρους, δημοτικά τέλη, ποσοστά POS στις συνεργαζόμενες τράπεζες, ασφαλιστικές εισφορές, τέλη επιτηδεύματος και τόσα άλλα μπαξίσια..

• Μια χαρά αντιλαμβάνεται ότι η εποχή άλλαξε και πως μπορεί κάλλιστα να πάει να στήσει μια κοντραπλακέ παράγκα στην κορυφή της Ψαλίδας -που λέει ο λόγος- και να πουλά από εκεί ό,τι θέλει μέσα από ένα ιντερνετικό site.

• Ο αγώνας πλέον είναι στημένος. Βιτρίνα-Site…. στάνταρ 2. Χωρίς καμία έκπληξη.

• Εχουμε πλέον περάσει στην εποχή του e-commerce, του ηλεκτρονικού/ψηφιακού εμπορίου. Κι όταν λέμε ψηφιακό εμπόριο, δεν το λέμε με την έννοια της αναζήτησης καινοτομίας ή πειραματισμού. Το λέμε με την έννοια της αναγκαστικής μετάβασης στο καθεστώς των virtual πωλήσεων καθώς το on-line έρχεται και ‘κουμπώνει’ όλο και περισσότερο στο off-line κι οι νέοι καταναλωτές μετακινούνται -καθώς κινούνται με σαφέστατα μεγαλύτερη δεξιότητα- στο ψηφιακό περιβάλλον.

• Οπότε ΚΑΙ νέα νοοτροπία μάρκετινγκ απαιτείται ΚΑΙ επενδύσεις ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΠΟΙΗΣΗΣ.

• Και μάλιστα σε έναν κλάδο ο οποίος, παραδοσιακά διαμαρτύρεται πως δεν διαθέτει εύκολη πρόσβαση στην χρηματοδότηση

• Ασε που η νέα αυτή επιχειρηματικότητα επιβάλλει και μια διαρκή επανεκπαίδευση των υπαλλήλων στην ηλεκτρονική διακίνηση αγαθών…

• Ασε που και ο ανταγωνισμός δεν γίνεται πλέον με τον μαγαζάτορα της απέναντι πλευράς του δρόμου αλλά με τις εθνικές μεγα-επιχειρήσεις και τις διεθνείς πολυεθνικές του ‘QUICK E-COMMERCE’ .

• Ποιο μαγαζάκι μπορεί να σταθεί απέναντι στο Amazon, στο Alliexpress, στο ebay, στο Wish και στα ρέστα?

• Κανένα!

 

Top
Enable Notifications OK No thanks