-
Αρχική > Η Διαδρομή στον Κόσμο του Βιβλίου > Κυριακές του Αυγούστου ΠΑΤΡΙΚ ΜΟΝΤΙΑΝΟ

Κυριακές του Αυγούστου ΠΑΤΡΙΚ ΜΟΝΤΙΑΝΟ

Η διαδρομή στον κόσμο του βιβλίου συνεχίζει το μαγευτικό της ταξίδι με τον Γάλλο συγγραφέα Πατρίκ Μοντιανό και το μυθιστόρημά του “Κυριακές του Αυγούστου”, από τις Εκδόσεις Καστανιώτη. Μετάφραση: Αντώνης Καραβασίλης.

 

Να τονίσουμε ότι, το 2014 βραβεύτηκε με το Βραβείο Νόμπελ Λογοτεχνίας.
Με την έκδοση του πρώτου κιόλας μυθιστορήματος (La Place de l’ Etoile, 1968), o Πατρίκ Μοντιανό θεωρήθηκε ως ένας από τους πιο φερέλπιδες νέους λογοτέχνες της Γαλλίας. Οι αρχικές κρίσεις για το έργο του δεν διαψεύστηκαν και, σήμερα ο συγγραφέας έχει στο ενεργητικό του δεκατρία μυθιστορήματα (δύο απ’ αυτά έχουν μεταφερθεί στη μεγάλη οθόνη) και το σενάριο της κινηματογραφικής ταινίας “Λακόμπ Λυσιέν” του Λουί Μαλ (1973), ενώ το 1978 τιμήθηκε με το Βραβείο Goncourt για το μυθιστόρημά του Rue des Boutiques Obscures.
Ο Μοντιανό έχει αποκτήσει ένα πολυπληθές και πιστό αναγνωστικό κοινό, που τον ακολουθεί στις ονειρικές του διαδρομές σ’ έναν κόσμο κυριαρχούμενο από μνήμες του παρελθόντος, ακαθόριστα κι αινιγματικά πρόσωπα, και αβέβαιες καταστάσεις όπου η πραγματικότητα είναι συνεχώς ρέουσα, έτοιμη να μεταβληθεί κάθε στιγμή σε εφιάλτη.
Περίληψη
Γιατί, άραγε, η Σύλβια Βιλκούρ κι εγώ εγκαταλείψαμε τις ακροποταμιές του Μάρνη και κρυφτήκαμε στη Νίκαια; Η Σύλβια ήταν πράγματι η γυναίκα του Βιλκούρ; Κι ο Σταυρός του Νότου, το διαμάντι που πήρε μαζί της η Σύλβια, πώς είχε φτάσει στα χέρια της; Ποια ήταν η πραγματική αιτία θανάτου του δημοφιλούς ηθοποιού Εμός, που σκοτώθηκε, όπως λένε, στην απελευθέρωση του Παρισιού από αδέσποτη σφαίρα; Γιατί εκείνο το παράξενο ζεύγος Αμερικανών με την ερειπωμένη βίλα και το αυτοκίνητο με τις διπλωματικές πινακίδες, ενδιαφερόταν τόσο πολύ για τη Σύλβια, για μένα και για το Σταυρό του Νότου; Και γιατί ο Βιλκούρ, μετά την κατάπτωσή του, κατέφυγε στη Νίκαια; Μέσα απ’ όλα αυτά τα αινίγματα, διαγράφεται μια ιστορία αγάπης, εμποτισμένη με μια γοητεία που συνοδεύει τον αναγνώστη για καιρό.
Απόσπασμα
Όμως, τη στιγμή που άρχιζε να σκοτεινιάζει στη Νίκαια, βάλθηκα να δικαιολογήσω αυτόν τον υπάλληλο, που θα ξεκινούσε, βέβαια, τις έρευνες, αν αφορούσαν σε συγγενικά πρόσωπα. Αν είχε αφαιρέσει το κάλυμμα της γραφομηχανής του κι άρχισε η ανάκριση, τι το πραγματικά συγκεκριμένο θα του εκμυστηρευόμουν σχετικά με τη Σύλβια κι όλα τα πρόσφατα γεγονότα της ζωής μου, που φάνταζαν και σε μένα τον ίδιο παρά πολύ αποσπασματικά, πάρα πολύ ασυναφή για να μπορούν να γίνουν κατανοητά; Κι έπειτα, δεν μπορώ να τα πω όλα. Κρατάω μερικά πράγματα για τον εαυτό μου. Αναλογίζομαι συχνά αυτήν την παλιά κινηματογραφική αφίσα που κάποια κομμάτια της είχαν απομείνει πάνω σ’ ένα φράχτη. Έγραφε: ΟΙ ΑΝΑΜΝΗΣΕΙΣ ΔΕΝ ΠΩΛΟΥΝΤΑΙ.
Τα έργα του Μοντιανό έχουν μεταφραστεί σε περισσότερες από 30 γλώσσες. Η γλώσσα που χρησιμοποιεί ο συγγραφέας είναι απλή, αλλά η δομή των αφηγήσεών του και η ολοκληρωμένη σύνθεση είναι εκλεπτυσμένες και κομψές. Ο μελαγχολικός τόνος δημιουργεί μια ατμόσφαιρα μαγική, που από τις πρώτες σελίδες του κερδίζει τον αναγνώστη. Πρωταγωνίστρια η Σύλβια Βιλκούρ. Η ζωή της αινιγματική. Μια ιστορία αγάπης και μια αναζήτηση της ταυτότητάς της ξεκινάει. Άραγε, από τα ίχνη του παρελθόντος θα επαναφέρουν όλα εκείνα τα στοιχεία που θα ξετυλίξουν το κουβάρι; Τί αναζητούν; Να είναι όπως όλος ο κόσμος. Να μη ξεχωρίζουν απ’ τους άλλους, εκείνες τις Κυριακές του Αυγούστου.
Top
Enable Notifications OK No thanks