-
Αρχική > Ελλάδα > Σούπερ μάρκετ: Ανοδικό σερί για τα plant based ροφήματα και τυριά – Πτώση για τα private label προϊόντα

Σούπερ μάρκετ: Ανοδικό σερί για τα plant based ροφήματα και τυριά – Πτώση για τα private label προϊόντα

ετά από την περυσινή χρονιά κατά την οποία τα σούπερ μάρκετ στην Ελλάδα «έτρεξαν» με ρυθμούς ανάπτυξης που άγγιξαν το 10%, φέτος ο τζίρος τους κινείται περίπου στα επίπεδα του 2020. Επίδοση πάντως άκρως ικανοποιητική αν σκεφτούμε το υψηλό «ταβάνι» που μπήκε πέρυσι στον κλάδο λόγω της πανδημίας, αλλά και τις αρχικές εκτιμήσεις ειδικών που έκαναν λόγο για πτώση από 2% έως και 6%.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρέθεσε η Ελένη Γιαννακούλη, Director – Business Development & Analytics, IRI Greece, η κατηγορία των τροφίμων εμφάνιζε στο διάστημα αυτό άνοδο 2,6% στις πωλήσεις, όταν οι άλλες κατηγορίες υποχωρούσαν από 2% (προϊόντα υγιεινής και ομορφιάς) έως και 2,2% (είδη για το σπίτι).

Στην κορυφή αλκοολούχα και κατεψυγμένα

Σε επίπεδο προϊόντων τη μεγαλύτερη ανάπτυξη στο 9μηνο εμφάνιζαν τα αλκοολούχα ποτά (13,6%), τα κατεψυγμένα τρόφιμα (7,6%) και τα ποτά χωρίς αλκοόλ (7,2%). Αξίζει να αναφερθεί ότι πέρυσι όλες οι κατηγορίες είχαν κινηθεί ανοδικά με τις περισσότερες εξ αυτών, μάλιστα, να “τρέχουν” με διψήφια ποσοστά ανόδου.

 

Στο +0,4% τα γαλακτοκομικά

Ειδικότερα σε ό,τι αφορά τα γαλακτοκομικά προϊόντα, στα οποία επικεντρώθηκε η παρουσίαση λόγω της φύσης του συνεδρίου, αναφέρθηκε ότι μετά την περσινή ανάπτυξη της κατηγορίας κατά 7,8%, φέτος οι πωλήσεις στα σούπερ μάρκετ κινούνται στα επίπεδα του 2020, με το 9μηνο να κλείνει με τζίρο €726 εκατ., χωρίς να υπολογίζονται σε αυτόν οι επί ζυγίω πωλήσεις.

Πτώση για τα pl

Τα private label γαλακτοκομικά εμφάνιζαν μείωση 4,7% στο 9μηνο, επιβεβαιώνοντας την γενικότερη τάση που είχε φανεί και τα προηγούμενα χρόνια ότι οι καταναλωτές προτιμούν περισσότερο τα branded προϊόντα.

Ενδιαφέρον παρουσιάζουν τα στοιχεία για τις πωλήσεις των plant based γαλακτοκομικών τα οποία συνέχισαν την έντονη ανάπτυξή τους καταγράφοντας άνοδο 22,5% στο εννεάμηνο, ανάπτυξη ωστόσο η οποία σε μεγάλο βαθμό οφείλεται και στην χαμηλή τους βάση.

Διψήφια ανάπτυξη για τα plant based

Κορυφαία κατηγορία τα ροφήματα

Στην κατηγορία των plant based τα ροφήματα, τα οποία καλύπτουν τη συντριπτική πλειοψηφία των πωλήσεων στα σούπερ μάρκετ, έτρεχαν στο 9μηνο με ρυθμούς 32%. Οι εκτιμήσεις της IRI για τη φετινή χρονιά είναι ότι οι πωλήσεις των plant based θα φθάσουν τα 50 εκατ. ευρώ.

Γιαούρτι και τυρί αναπληρώνουν τις απώλειες στο γάλα

Το γιαούρτι (μαζί με τα επιδόρπια) και το τυρί οδηγούν και την, μικρή έστω, φετινή ανάπτυξη του κλάδου, αντίθετα, απώλειες καταγράφει το γάλα (-3,8%).

Αναφορικά με την εικόνα του κλάδου πέρυσι, η κατηγορία του τυριού είχε αναπτυχθεί με 19,2%, του γάλακτος με 3,1% και του γιαουρτιού κατά 2,3%.

Μόνο η συσκευασμένη φέτα με θετικό πρόσημο

Ειδικότερα σε ό,τι έχει να κάνει με τη φέτα, η κατηγορία κινούνταν πτωτικά στο 9μηνο (-4%) με τις πωλήσεις επί ζυγίω να υποχωρούν κατά 5,5%, ενώ οι πωλήσεις της συσκευασμένης φέτας διατηρούν ανοδικό ρυθμό +1,5%, χωρίς όμως να μπορούν να αναπληρώσουν τις χαμένες πωλήσεις από τον… πάγκο κοπής.

Ανατιμήσεις 5% στη φέτα

Τέλος, αναφορικά με το μεγάλο θέμα των ανατιμήσεων που έχει αναδειχθεί εν μέσω της πανδημίας, η κα. Γιαννακούλη τόνισε ότι, στο σύνολο του τυριού παρατηρείται πολύ μικρή άνοδος μεσοσταθμικά, 2%, τόσο το 2020, όσο και το 2021, ενώ ειδικά για τη φέτα πρόσθεσε ότι η μέση τιμή ταυξήθηκε 3% το 2020 και 5% στο εννεάμηνο του 2021.

 

https://www.imerisia.gr/

Top
Enable Notifications OK No thanks