Αυστηρότεροι και ψηφιοποιημένοι θα γίνουν οι έλεγχοι των οχημάτων στα ΚΤΕΟ όλης της χώρας, βάσει των σημαντικών αλλαγών που ετοιμάζει το Υπουργείο Μεταφορών.
Το λιγότερο αξιοπερίεργη μπορεί να χαρακτηριστεί η εικόνα των αποτελεσμάτων που παρουσιάζουν τα δημόσια και ιδιωτικά Κέντρα Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων σε όλη την επικράτεια αναφορικά με το ποσοστό των οχημάτων που περνούν με επιτυχία του ελέγχους, το οποίο φτάνει στο εντυπωσιακό 95,5%.
Με λίγα λόγια σχεδόν όλα τα οχήματα που περνούν από τεχνικό έλεγχο, άσχετα από το πρώτο έτος που κυκλοφόρησαν, βρίσκονται σε τέτοια κατάσταση που μπορούν να κυκλοφορούν με ασφάλεια στους δρόμους, τόσο για τους οδηγούς τους και τους επιβαίνοντες τους, όσο και για τους υπόλοιπους χρήστες των δρόμων. Μόλις το 4,5% είναι εκείνο που δεν περνά με επιτυχία τον τεχνικό έλεγχο, «με την πρώτη».
BUY NOW
Η ΑΠΟΣΥΡΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΕΙΝΑΙ ΕΔΩ
NISSAN: ΑΠΟ 22.400 ΕΥΡΩ ΤΟ ΝΕΟ ΙΑΠΩΝΙΚΟ SUV
ΟΙ ΚΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ ΣΤΑ ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ
ΔΩΡΕΑΝ ΧΕΙΜΕΡΙΝΟΣ ΕΛΕΓΧΟΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΚΑΙ ΕΚΠΤΩΣΗ 20% ΣΤΟ SERVICE
Το αξιοπερίεργο προκύπτει από το γεγονός πως η Ελλάδα είναι η «πρωταθλήτρια» της Ε.Ε. έχοντας τον γηραιότερο στόλο επιβατικών αυτοκινήτων μεταξύ των κρατών μελών με μέσο όρο ηλικίας τα 17 έτη με μόνο την Εσθονία να βρίσκεται κοντά της με μέσο όρο τα 16,8 έτη.
Παράλληλα, στη Γερμανία, για παράδειγμα, ο μέσος όρος αναφορικά με την ηλικία των ΙΧΕ είναι 10,1 έτη -πέρασε πέρσι για πρώτη φορά τα δέκα χρόνια-, τη στιγμή που τα επιβατικά, τα οποία «κόβονται» στην πρώτη επίσκεψη τους στα ΚΤΕΟ και απαιτείται επανέλεγχος τους, ξεπερνά το… 35% ως ποσοστό επί του συνόλου.
Να σημειωθεί επίσης ότι σε εκατοντάδες χιλιάδες υπολογίζονται τα οχήματα που κυκλοφορούν στους δρόμους της χώρας, τα οποία οι ιδιοκτήτες τους δεν τα έχουν περάσει έγκαιρα από τεχνικό έλεγχο, ενώ το 40% επί του συνόλου των κυκλοφορούντων οχημάτων δεν ελέγχονται ποτέ σε ΚΤΕΟ, τη στιγμή που το ποσοστό στη Γερμανία αγγίζει το 100%.
Βάσει αυτών των σημαντικών διαφορών το Υπουργείο Μεταφορών θέλει να διασφαλίσει ένα αυστηρότερο πλαίσιο ελέγχου όλων των οχημάτων που υποχρεούνται να περνούν περιοδικά από τεχνικό έλεγχο και γι’ αυτό προωθεί σημαντικές αλλαγές προς αυτή την κατεύθυνση.
Από τις σημαντικότερες αλλαγές που αναμένεται να εφαρμοστούν σε όλα τα ΚΤΕΟ της επικράτειας είναι η εγκατάσταση ψηφιακού συστήματος καταγραφής της διαδικασίας του τεχνικού ελέγχου ενός οχήματος, το οποίο θα συνδέεται απευθείας με το Υπουργείο Μεταφορών, χωρίς να παρεμβάλλεται κάποια άλλη συσκευή.
Το εν λόγω σύστημα θα επιτρέπει την μεταφορά των δεδομένων από τη διαδικασία του ελέγχου ενός οχήματος ηλεκτρονικά, μαζί με τα στοιχεία του οχήματος αλλά και του τεχνικού που πραγματοποίησε τον έλεγχο. Τα δεδομένα σχετικά με την κατάσταση του οχήματος θα συνοδεύονται από ψηφιακές φωτογραφίες του οχήματος, στις οποίες θα αναγράφεται η ημερομηνία αλλά και η ώρα έναρξης και λήξης κάθε τεχνικού ελέγχου ξεχωριστά.
Για τη λειτουργία του συστήματος προβλέπεται η εγκατάσταση ψηφιακών καμερών έγχρωμης καταγραφής τόσο σταθερών όσο και κινητών, ενώ άλλα μέτρα που εξετάζει το ΥΜΕ είναι οι συχνότεροι περιοδικοί έλεγχοι οχημάτων πάνω από μια συγκεκριμένη ηλικία (τα 10 ή 15 χρόνια) με την διαδικασία να επαναλαμβάνεται σε αυτές τις περιπτώσεις κάθε έτος και όχι κάθε δύο χρόνια που ισχύει σήμερα.
https://www.carandmotor.gr/nea/megales-allages-sta-kteo-aytokinito