-
Αρχική > Συνεντεύξεις > Η ΤΑΧΥΤΗΤΑ ΚΟΣΤΊΖΕΙ Του Λεωνίδα Εκιντζόγλου

Η ΤΑΧΥΤΗΤΑ ΚΟΣΤΊΖΕΙ Του Λεωνίδα Εκιντζόγλου

• Ωραία.

• Το ζήτημα του πως οδηγεί ο καθένας, ας μη το πάμε καθαρά συμβατικά, νομικά, κανονιστικά.

• Ας το πάμε οικονομικά. Να μιλήσουμε την γλώσσα του συμφέροντος, που είναι γλώσσα κατανοητή από όλους.

• Θυμάμαι τον Κώστα Καββαθά, που έγραφε κάποτε στους 4 τροχούς, πως, άμα θέλουμε να κρατάμε χαμηλά την κατανάλωση στο αυτοκίνητο, θα πρέπει να μάθουμε να οδηγούμε ΣΑΝ ΝΑ ΕΙΧΑΜΕ ένα φρέσκο αυγό ανάμεσα στην σόλα του παπουτσιού μας και του πεντάλ του γκαζιού.

• Να πατούμε ‘απαλά’, συμβούλευε ο άνθρωπος. Πολύ απαλά. Να ανεβάζουμε στροφές με τον πιο ήρεμο τρόπο που γίνεται.

• Το κάνουμε?

• Όχι.

• Διάβαζα προχθές στον μηνιαίο απολογισμό της περιφερειακής τροχαίας Δυτικής Μακεδονίας πως μέσα στον μήνα Μάιο του 23 τα όργανα της κατέγραψαν 869 παραβάσεις υπερβολικής ταχύτητας.

• Γιατί τόση βιασύνη ρε παιδιά?

• Που πηγαίνετε και –κυρίως- για ποιον λόγο πηγαίνετε και βιάζεστε τόσο πολύ?

• Κανονικά, θα έπρεπε οι τροχαίοι να δίνουν στους οδηγούς που σταματάνε για μια τέτοιου τύπου παράβαση κι ένα ερωτηματολόγιο που να συμπληρώνανε υποχρεωτικά, προκειμένου από αυτό να αντλούνταν ορισμένα χρήσιμα συμπεράσματα…

• Τι είναι στα αλήθεια αυτό που μας πιέζει να ταξιδεύουμε πιο γρήγορα κι από τον οικίποδα Ερμή? Να πετούμε σαν F35 κάτω από τα ραντάρ, σε επίπεδο εδάφους?

• Πρόκειται για μια αδήριτη ανάγκη να φτάσουμε επειγόντως κάπου, ή μήπως δεν είναι παρά μια απλή κακή οδηγική συνήθεια? Μήπως δεν είναι παρά το γούστο, το κέφι, η μέθη της ταχύτητας, το προσπέρασμα των κοινών θνητών οι οποίοι δεν είναι εξίσου σπουδαίοι με εμάς, οι οποίοι δεν διαθέτουν εξίσου καλό αυτοκίνητο ή τις άφταστες οδηγικές τεχνικές που κατέχουμε εμείς τα τζιμάνια?

• Οι τροχαίοι όμως –βλέπετε- δεν είναι κοινωνικοί ψυχολόγοι και δεν διαθέτουν ακαδημαϊκά ενδιαφέροντα. Γι’ αυτό και περιορίζονται στο να καταγράφουν απλώς τις παραβάσεις και να καταλογίζουν πρόστιμα.

• Εμείς οι ίδιοι είμαστε που κάποια στιγμή στον πηγαιμό μας για την Ιθάκη θα πρέπει να ρολάρουμε κάπως πιο στρωτά και να πάρουμε τον χρόνο μας να το φιλοσοφήσουμε το πράμα..

. • Να ρωτήσουμε, ως άλλοι Αμλέτοι ‘Τι είμαστε τελικά?

• Γιωταχήδες ή ραλιτζήδες?

• Οδηγούμε παρέα και εν μέσω άλλων γιωταχήδων ή ραλιτζήδων?

• Ο δρόμος που τραβάμε λέγεται Εγνατία ή μήπως Λε Μαν, και Μόντε Κάρλο?

• Το σασί κάτω από τα πόδια μας είναι φίατ, λάντα, φοξβάγκεν των 1300 κυβικών ή μήπως τίποτε ‘φόρμουλα ένα’ με αεροτομές πάνω κάτω και πλαγίως?

• Γιατί, έτσι και σοβαρευτούμε κι αποκτήσουμε επίγνωση της πραγματικής μας κατάστασης και των πραγματικών δεδομένων, τότε, ΚΑΙ λιγότερη βενζίνη θα ξοδεύουμε, ΚΑΙ με μεγαλύτερη ασφάλεια θα κινούμαστε, ΚΑΙ πιο πολύ θα απολαμβάνουμε τις διαδρομές μας, ΚΑΙ στους αστυνομικούς λιγότερη δουλειά θα δίνουμε, ΚΑΙ λιγότερα μπικικίνια θα ακουμπάμε στα δημόσια ταμεία.

• Οικονομία λέμε. Απλά πράματα.

Top
Enable Notifications OK No thanks