-
Αρχική > Ελλάδα > Ακρίβεια: 5η στην Ευρώπη και 10η στον κόσμο η Ελλάδα στο κόστος των υγρών καυσίμων! «Πληγή» οι «πειραγμένες» αντλίες

Ακρίβεια: 5η στην Ευρώπη και 10η στον κόσμο η Ελλάδα στο κόστος των υγρών καυσίμων! «Πληγή» οι «πειραγμένες» αντλίες

Η ακρίβεια… σφυροκοπά το ελληνικό νοικοκυριό κι αυτό που συμβαίνει ειδικά με τα υγρά καύσιμα είναι ασύλληπτο κι ας… (θέλει να) δείχνει ψύχραιμος και καθησυχαστικός ο Άδωνις Γεωργιάδης

 

Αν αφήσουμε στην άκρη τις φαιδρότητες του Άδωνι Γεωργιάδη –βλέπε την χυδαία προκλητική δήλωση «οι καταναλωτές ξοδεύουν, άρα έχουν»– υπάρχει και η… υποτίθεται σοβαρή και ψύχραιμη προσέγγιση του υπουργού Ανάπτυξης που λέει όπου σταθεί κι όπου βρεθεί πως η ακρίβεια… δεν έχει έρθει ακόμα.

Βεβαίως οι καταναλωτές δεν ξέρουν αν πρέπει να κλάψουν ή να γελάσουν όταν τα ακούν αυτά, αφού ήδη νιώθουν στο «πετσί τους» -και κυρίως στην τσέπη τους- πως η ακρίβεια όχι μόνο έχει έρθει, αλλά… σφυροκοπά.

Το παράδειγμα για το οποίο σας έχει ήδη ενημερώσει ο eretikos.gr, είναι ενδεικτικό της κρισιμότητας της κατάστασης: Επιχείρηση αρτοποιίας που πλήρωσε πέρσι τον Σεπτέμβριο μηνιαίο λογαριασμό ρεύματος 866 ευρώ για κατανάλωση 5.641 KW, φέτος για τον ίδιο μήνα και την ίδια κατανάλωση κλήθηκε να πληρώσει 1364 ευρώ! Η διαφορά δεν είναι τίποτα άλλο, από τη ρήτρα αναπροσαρμογής στο ρεύμα λόγω των διεθνών αυξήσεων!

Μέσα σε όλα αυτά, έρχονται και τα εξής στοιχεία που απεικονίζονται σε ένα εξαιρετικά ενδιαφέρον γράφημα του JoDi, που δείχνει πως η Ελλάδα στα μέσα Οκτώβρη κατατάσσεται ως πέμπτη ακριβότερη χώρα στην Ε.Ε. (!) στο ύψος των τιμών των υγρών καυσίμων (1,75 το λίτρο)!

Ακρίβεια: 30% «καπέλο» σε προϊόντα λόγω αύξησης της τιμής ρεύματος! Παραδείγματα που… σηκώνουν την τρίχα

Χαρακτηριστικό επίσης είναι πως στο σύνολο των 170 χωρών του κόσμου, που εξετάζονται στην έρευνα, η Ελλάδα καταλαμβάνει την 10η θέση στις χώρες με την ακριβότερη βενζίνη!

Δείτε το γράφημα για την ακρίβεια στα καύσιμα στην Ελλάδα

ακρίβεια

Ο πίνακας με τα στοιχεία από όλες τις χώρες του κόσμου έχει ως εξής (18 Οκτώβρη 2021):

 

ΧώραΜέσο κόστος βενζίνης (1L)
Hong Kong2,26
Netherlands1,94
Norway1,91
Central African Rep.1,83
Denmark1,81
Finland1,78
Sweden1,77
Israel1,77
Iceland1,76
Greece1,75
Italy1,74
Monaco1,74
Portugal1,72
Barbados1,69
Liechtenstein1,67
United Kingdom1,67
Germany1,66
France1,64
Belgium1,64
SanMarino1,61
Mayotte1,60
Ireland1,59
New Zealand1,59
Singapore1,58
Switzerland1,58
Estonia1,54
Slovakia1,49
Spain1,49
Latvia1,48
Luxembourg1,48
Yemen1,46
Wallis and Futuna1,45
Croatia1,44
Albania1,44
Montenegro1,43
Czechia1,41
Serbia1,41
Lithuania1,40
Austria1,40
Uruguay1,39
Hungary1,36
Slovenia1,34
Malta1,34
Cyprus1,33
Belize1,33
Lebanon1,31
Andorra1,30
Seychelles1,29
Jordan1,29
Poland1,28
Zimbabwe1,28
SouthKorea1,28
Romania1,28
Northern Macedonia1,24
CapeVerde1,23
India1,22
Malawi1,21
Japan1,21
Bosnia&Herz.1,21
Bahamas1,20
CaymanIslands1,19
Senegal1,18
Bulgaria1,17
Laos1,16
Canada1,14
Grenada1,14
Aruba1,12
Curacao1,09
Jamaica1,09
Dominican Republic1,07
Moldova1,07
Philippines1,06
SouthAfrica1,05
China1,05
Chile1,04
Burundi1,03
Cuba1,03
Fiji1,03
Australia1,03
Mali1,03
Kenya1,02
Mauritius1,02
Cambodia1,01
Ukraine1,01
Thailand1,01
Nicaragua1,01
CostaRica1,01
Uganda1,01
Morocco1,00
Rwanda0,99
Brazil0,99
Saint Lucia0,98
Peru0,98
Paraguay0,98
Honduras0,98
Cameroon0,96
Taiwan0,95
Ghana0,94
Ivory Coast0,94
Burkina Faso0,94
Mexico0,94
Bhutan0,93
Nepal0,93
Gabon0,92
Tanzania0,91
Lesotho0,91
Zambia0,90
Bangladesh0,90
Madagascar0,90
Guinea0,89
El Salvador0,88
Guatemala0,88
Vietnam0,88
Georgia0,86
Mongolia0,86
DR Congo0,85
Namibia0,85
Puerto Rico0,85
Botswana0,84
Mozambique0,84
Argentina0,84
USA0,84
Guyana0,82
Sierra Leone0,81
Panama0,80
Benin0,79
Sri Lanka0,79
Dominica0,79
Chad0,79
Swaziland0,78
Togo0,77
Turkey0,74
Belarus0,74
Burma0,73
Trinidad & Tobago0,73
Uzbekistan0,71
Liberia0,70
Pakistan0,69
Indonesia0,69
Suriname0,64
Tunisia0,64
Kyrgyzstan0,63
Afghanistan0,62
Russia0,61
Sudan0,59
United Arab Emirates0,58
Ecuador0,57
Oman0,54
Saudi Arabia0,54
Colombia0,53
Azerbaijan0,51
Egypt0,51
Qatar0,49
Bolivia0,47
Bahrain0,46
Haiti0,46
Iraq0,44
Malaysia0,42
Kazakhstan0,40
Ethiopia0,40
Turkmenistan0,38
Nigeria0,35
Kuwait0,30
Algeria0,29
Angola0,23
Syria0,20
Iran0,05
Venezuela0,03

Καύσιμα: «Ματώνουν» καταναλωτές και δημόσιο οι «πειραγμένες» αντλίες

Εν τω μεταξύ, στα 50-90 εκατ. ευρώ ετησίως εκτιμάται η απώλεια των καταναλωτών από τις ελλιπείς παραδόσεις καυσίμων σε πρατήρια με “πειραγμένες” αντλίες, ενώ άλλα 100-150 εκατ. ευρώ είναι η απώλεια εσόδων του Δημοσίου από την παράνομη διακίνηση καυσίμων (λαθρεμπόριο, νοθεία).

Τις εκτιμήσεις αυτές ανέφερε σήμερα ο πρόεδρος του Συνδέσμου Εταιριών Εμπορίας Πετρελαιοειδών, Γιάννης Αληγιζάκης, σε συνέντευξη Τύπου για την πορεία του κλάδου των καυσίμων, τονίζοντας παράλληλα ότι ενώ έχουν γίνει βήματα προς τη σωστή κατεύθυνση, όπως το σύγχρονο θεσμικό πλαίσιο, και υφίσταται βούληση εκ μέρους της Πολιτείας, ωστόσο η παραβατικότητα παραμένει διαχρονικό πρόβλημα καθώς οι “επιτήδειοι” εφευρίσκουν νέους τρόπους παράκαμψης της νομοθεσίας. Σύμφωνα με τον Σύνδεσμο, η παραβατικότητα εμφανίζει αυξητικές τάσεις, όπως προκύπτει από τα αποτελέσματα των ελέγχων της ΑΑΔΕ που εντοπίζει παράνομες δεξαμενές με χημικές ουσίες που αναμειγνύονται με τα καύσιμα.

Λογαριασμοί ρεύματος και φυσικού αερίου: Πόσο… πάει το «καπέλο» σε Ελλάδα και Ευρώπη;

Ο ΣΕΕΠΕ υπέγραψε πρόσφατα μνημόνιο συνεργασίας με την ΑΑΔΕ με στόχο την πιστοποίηση και ορθή λειτουργία των συστημάτων ελέγχου των εισροών – εκροών στα πρατήρια, τα οποία έχουν τοποθετηθεί από το 2010 αλλά δεν είναι πλήρως λειτουργικά. Στις προτάσεις του ΣΕΕΠΕ περιλαμβάνεται ακόμη η υπογραφή των αποφάσεων για επέκταση των συστημάτων αυτών σε όλες τις δεξαμενές (ΚΤΕΛ, εργοτάξια κλπ.), ενίσχυση των ελεγκτικών μηχανισμών, επίσπευση των δικαστικών αποφάσεων, σφράγιση των πρατηρίων στα οποία εντοπίζονται παραβάσεις, μεταφορά των κλιμακίων ελέγχου (ΚΕΔΑΚ) στην ΑΑΔΕ και ορισμό της Αρχής ως συντονιστή με αποφασιστικές αρμοδιότητες για την ολοκλήρωση του έργου.

Φωτογραφία αρχείου: Eurokinissi

Μειωμένη κατά 41 % η κατανάλωση πετρελαίου θέρμανσης

Σε σχέση με την πορεία της αγοράς, τονίστηκε ότι το πρώτο τετράμηνο του έτους καταγράφηκε μείωση λόγω των περιορισμών που επιβλήθηκαν αλλά στη συνέχεια η άρση τους και η καλή τουριστική σεζόν έφεραν θετικό πρόσημο. Συνολικά, στο 8μηνο η αγορά καυσίμων εμφανίζει πτώση 7 %, αν και τα καύσιμα κίνησης κινούνται ανοδικά ( βενζίνη +2 %, πετρέλαιο κίνησης +6 %), καθώς η κατανάλωση πετρελαίου θέρμανσης είναι μειωμένη κατά 41 %.

Η «αλλαγή σελίδας» της ΔΕΗ θα… ματώσει τα νοικοκυριά με τους λογαριασμούς! Ο Κώστας Μανιάτης εξηγεί (video)

Ο ΣΕΕΠΕ ζητά επέκταση του επιδόματος θέρμανσης στη συντριπτική πλειονότητα των νοικοκυριών, δηλαδή να καταργηθούν τα εισοδηματικά κριτήρια ή να εξαιρεθεί το 5 – 10 % των υψηλότερων εισοδημάτων, καθώς επικρατεί ανησυχία για τις επιπτώσεις της ενεργειακής κρίσης και της αύξησης των τιμών στην καταναλωτική συμπεριφορά. Το πετρέλαιο θέρμανσης πωλείται σε τιμές 45 % ακριβότερες σε σχέση με πέρυσι, παρ’ όλα αυτά είναι για πρώτη φορά ελαφρώς φθηνότερο από το φυσικό αέριο το οποίο ακρίβηνε ακόμη περισσότερο. Σύμφωνα με τα στοιχεία του ΣΕΕΠΕ η τιμή του φυσικού αερίου είναι 0,974 ευρώ ανά κιλοβατώρα έναντι 0,955 για το πετρέλαιο θέρμανσης.

Φωτογραφία αρχείου: Eurokinissi

Σε σχέση, τέλος, με τις Κοινοτικές Οδηγίες για τον μηδενισμό των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα ως το 2050, ο κλάδος επισημαίνει την ανάγκη να προστατευθούν οι καταναλωτές από αύξηση του κόστους καυσίμων.

 

://eretikos.gr/

 

 

Top
Enable Notifications OK No thanks