-
Αρχική > Απόψεις > Θα αποβεί τελικά θετική η διάνοιξη της σήραγγας κλεισούρας ? Του Λεωνίδα Εκιντζόγλου –

Θα αποβεί τελικά θετική η διάνοιξη της σήραγγας κλεισούρας ? Του Λεωνίδα Εκιντζόγλου –

• Η υπόθεση εργασίας είναι πως η σήραγγα της Κλεισούρας θα αποτελέσει ένα μείζον αναπτυξιακό έργο και θα συντελέσει τα μέγιστα στην ευημερία της Καστοριάς.
• Στο παρόν στάδιο των προεόρτιων της κατασκευής αυτό μπορεί να ακούγεται περισσότερο σαν διατύπωση μιας ευχής υπάρχουν ωστόσο πολλοί ανάμεσα μας που ενστερνίζονται μια τέτοια θετική έκβαση μεταξύ αυτών και ο βουλευτής ΝΔ Καστοριάς, κ. Ζήσης Τζηκαλάγιας.
• Το τι ακριβώς προβλέπει το σχέδιο αυτό είναι λίγο-πολύ γνωστό:
• Η σήραγγα θα ενώσει δυο δυσεπικοινωνούσες -προς το παρόν- περιοχές της δυτικής Μακεδονίας, το οροπέδιο της Ορεστίδας με το οροπέδιο της Εορδαίας και θα φέρει σε εύκολη επαφή τους κατοίκους τριών μεγάλων πόλεων. Της Καστοριάς της Πτολεμαίδας και της Κοζάνης.
• Επίσης θα προσφέρει πανεύκολη πρόσβαση στην οδό που καταλήγει στα βόρεια σύνορα της χώρας και την Βόρεια Μακεδονία.
• Ετσι –στα χαρτιά πάντα- θα δώσει την ευκαιρία στους σκοπιανούς να χρησιμοποιούν το αεροδρόμιο του Άργους αντί για εκείνο της Όχριδας.
• Και όλο αυτό το αναμενόμενο πήγαινε-έλα και η επιβατική κίνηση ντόπιων και ξένων ευελπιστάται πως θα αφήσει κάποια σοβαρά οικονομικά αντίτιμα στην περιοχή μας…
• Δεν λέω!
• Σαν ιδέα, καλή φαίνεται, μόνο που σκοντάφτει σε μερικά πραγματιστικά δεδομένα.
• Προκειμένου να υλοποιηθεί θα πρέπει αναγκαστικά να αλλάξει ορισμένα μεγέθη, μεγέθη τα οποία –προς το παρόν έχουν δυσθεώρητες μεταξύ τους διαφορές.
• Το ανεπύργωτο αεροδρόμιο Καστοριάς, για παράδειγμα, είναι σχεδόν ολοκληρωτικά απαξιωμένο και παρουσιάζει μια από τις χαμηλότερες επιβατικές κινήσεις ολόκληρης της χώρας. Συγκρινόμενο με εκείνο της Όχριδας είναι η νύκτα με την μέρα
• Στο μεν δικό μας εδρεύει μια(1) και μοναδική αεροπορική εταιρία ενώ στης Όχριδας εδρεύουν εννέα (9). Το μεν δικό μας είναι συνδεδεμένο με έναν (1) και μοναδικό προορισμό, ενώ εκείνο της Όχριδας με εικοσιδύο (22). Το δικό μας -βάσει των δεδομένων- κατά το 2019 διακίνησε μόλις 4000 επιβάτες και κάτι ψιλά, ενώ της ¨Οχριδας ξεπέρασε τις 300.000.
• Αρα, κατά την λαική έκφραση, ‘την τρώμε στα αυτιά’
• Η σύγκριση κάθε άλλο παρά ευνοϊκή για εμάς είναι.
• Εχοντας υπόψη λοιπόν ΑΥΤΑ τα αδιάσειστα στοιχεία, τίθεται ένα πολύ ρεαλιστικό ερώτημα:
• Μήπως η υπό κατασκευή σήραγγα λειτουργήσει ακριβώς ανάποδα?
• Μήπως αντί να έρχονται σκοπιανοί να πετούνε από το δικό μας αεροδρόμιο, αρχίσουν να μεταβαίνουν στην Όχριδα οι καστοριανοί προκειμένου να πετούνε από εκεί σε 22 διαφορετικούς ευρωπαϊκούς προορισμούς?
• Και ακόμη παραπέρα.
• Μήπως ο αριθμός των Πτολεμαδιωτών και των Κοζανιτών που θα έρχονται να πίνουν καφέ δίπλα από την λίμνη, αποδειχθεί τελικά μικρότερος από τον αριθμό των Καστοριανών που θα μεταβαίνουν για ιατρικές, ας πούμε, υπηρεσίες στο εξαιρετικό Μποδοσάκειο νοσοκομείο ή στις μεγάλες κλινικές και τα ερευνητικά εργαστήρια της Κοζάνης και Πτολεμαίδας?
• Ή μήπως διευκολύνει κατά πολύ τους καστοριανούς φοιτητές να μεταβαίνουν στα διεθνούς κύρους μεταπτυχιακά τμήματα της υπερσύχρονης και πολυτελέστατης πανεπιστημιούπολης που οι Κοζανίτες πανωσήκωσαν στο ΖΕΠ?
• Να ένα ερώτημα που μένει να απαντηθεί στην πράξη….

 

Top
Enable Notifications OK No thanks